Gå til innhold

Final Fantasy religionens tråd! !Spoilere settes i spoilertags!


Cloudemyx

Favorittkarakter i FFXIII  

76 stemmer

  1. 1. Hvem i Final Fantasy XIII er din favoritt?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Joda, selvsagt kan man det =)

 

Eneste problemet er at jeg har spilt det så mange ganger at jeg kjenner historien (og spillet generelt) litt for godt. Og det er derfor jeg skulle ønske at jeg var helt ny til spillet - eller skru tilbake tiden til da jeg var en liten drittunge som satt foran TV-en med store øyne og opplevd det på nytt igjen :love:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

FF-serien for meg, er gode historier. Gode historier om en ung person som vokser i takt med utfordringene han møter, gjerne fylt til randen med klisjeer og tåredryppende øyeblikk, og med en ond sisteboss med stilig sveis. Inntil jeg er bevist motsatt, så vil jeg ikke få slike opplevelser i et onlinespill..

Lenke til kommentar
Ja Konamixx, hvordan går det i spillet? Skulle ønske det var meg som satt meg ned med spillet for første gang nå :love:

 

Om det bare var første gangen. Har nok rundet det før, men det begynner å bli lenge siden. Har dog vært på en 4 ukers backpacker tur i europa og dermed ikke fått spilt noe, så jeg er ikke mer enn 4-5 timer inn i spillet. Selv om grafikken ikke er imponerende lenger så er spillet forferdelig fengende.

Lenke til kommentar

det som er viktig i ff7 er og få med seg de beste våpna,alle materiene man trenger på Master, alle limit breaks, tok meg 6timer og få omnislash. man må ta emeral og diamond weapon og ultima weapon,gå gold og black chocobo...eneste muligheten og kicke assen emerald er og få alexander.

 

Har selv planer om og runde det på min ps3 snart.har runda det på PSX da.

 

synes det er Square valgte og bruke FF14 som onlinespill..og ingen onlinespill kan vel hamle opp med RPG bosser.

Lenke til kommentar

Aldri hatt playstation (før ps3 som jeg relativt nylig har anskaffet) og aldri noensinne testet final fantasy spillene. Tenkte å laste ned 7'ern fra Storen idag. Hva er dealen med final fantasy egentlig? Sykt mange spill jo! Henger de alle sammen?

 

Kan spillene sammenlignes med andre spill til for eks snes-n64-xbox?

Lenke til kommentar
Aldri hatt playstation (før ps3 som jeg relativt nylig har anskaffet) og aldri noensinne testet final fantasy spillene. Tenkte å laste ned 7'ern fra Storen idag. Hva er dealen med final fantasy egentlig? Sykt mange spill jo! Henger de alle sammen?

 

Kan spillene sammenlignes med andre spill til for eks snes-n64-xbox?

Spillene henger ikke sammen, men noen av spillene har spin offs eller oppfølgere. Final Fantasy 7 som du nevnte har tre spill som er spin offs. Det ene er til mobil (Before Crisis), det andre er til PSP (Crisis Core) og det tredje er til PS2 som heter Dirge of Cerberus.

Final Fantasy 4 har et spill som er oppfølger, det heter The After Years (tror jeg...). Final Fantasy 10 har et spill som et oppfølger som heter FFX-2.

Final Fantasy er typisk JRPG og kan vel bare sammenlignes med for eks Dragon Quest serien. Jeg kan ikke komme på noen andre serier som kan minne om Final Fantasy.

 

Edit: Jeg glemte Final Fantasy 12 har en oppfølger som heter Revenant Wings.

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar
Aldri hatt playstation (før ps3 som jeg relativt nylig har anskaffet) og aldri noensinne testet final fantasy spillene. Tenkte å laste ned 7'ern fra Storen idag. Hva er dealen med final fantasy egentlig? Sykt mange spill jo! Henger de alle sammen?

 

Kan spillene sammenlignes med andre spill til for eks snes-n64-xbox?

Spillene henger ikke sammen, men noen av spillene har spin offs eller oppfølgere. Final Fantasy 7 som du nevnte har tre spill som er spin offs. Det ene er til mobil (Before Crisis), det andre er til PSP (Crisis Core) og det tredje er til PS2 som heter Dirge of Cerberus.

Final Fantasy 4 har et spill som er oppfølger, det heter The After Years (tror jeg...). Final Fantasy 10 har et spill som et oppfølger som heter FFX-2.

Final Fantasy er typisk JRPG og kan vel bare sammenlignes med for eks Dragon Quest serien. Jeg kan ikke komme på noen andre serier som kan minne om Final Fantasy.

 

 

Ok, takk for svar.

Skal bli spennende å teste 7'ern etterpå, men spørs hvor mye tid jeg har. Har litt mange spill på gang samtidig:p

Endret av Gorzun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...