Enceladus Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Artikkel: http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/7867861.stm Dette er jo littegranne spill relatert da. Ihvertfall interessang lesning Er også en videosnutt i artikkelen der en person forsøker å komme seg ut av den brennende bygningen. Er mye åpning av dører ^^ Synest de godt kunne lagt inn noen flere hindre og utfordinger for hemme fremgangen (Headcrabs og combines kanskje ) Video game helps with fire drill Researchers have adapted the first person shooter Half-Life into a fire drill simulator Researchers at Durham University have modified a video game and turned it into a fire drill simulator. The team used The Source Engine, the 3D game engine used to drive Half-Life 2, and created a virtual model of one of the university's departments. Developers plan to use it to examine people's behaviour in a fire and to train people in good fire practice. The simulator can be adapted to mimic the interior of most buildings, although modification will be needed. Durham University's Dr Shamus Smith, who helped spearhead the project, told BBC News that that while bespoke 3D modelling software was available, modifying a video game was faster, more cost effective, and had better special effects. "The video you see is an example of how to escape the Computer Science Department of Durham University. "We were interested in using game technology over a customised application and The Source Engine, from Half-Life, is very versatile. "We used the simulation to see how people behaved in an actual fire situation and to train people in 'good practice' in a fire. Know-how The team at Durham say the virtual environment helped familiarise people with evacuation routines and could also help identify problems with a building's layout. By customising a video game, a finished representation of a building could be completed in just a few weeks without needing to learn or develop additional programming skills. However, while the simulation worked for most people, those who played a lot of video games did rather unusual things. "If a door was on fire, they [gamers] would try and run through it, rather than look for a different exit," said Dr Smith Non-gamers treated it as a more serious exercise. In other studies, gaming technology has also been adapted to simulate lab accidents, teach people about cooking safety, and to help people overcome arachnophobia. Hehe Lenke til kommentar
DaKurlzz Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Haha det i bold var dødsbra. Lenke til kommentar
Frederick_ Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Herregud så bra det i bold var Men er jo faktisk sant Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Haha! Epic. Skulle vært fett om den virker på mere oksygen tilførsel. Slik at man måtte lukke dørene etter seg. Birger Lenke til kommentar
Joy Division Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 However, while the simulation worked for most people, those who played a lot of video games did rather unusual things. "If a door was on fire, they [gamers] would try and run through it, rather than look for a different exit," said Dr Smith Er det rart gamere har dårlig rykte? Lenke til kommentar
DaKurlzz Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Vi tar bare en "snake" Lenke til kommentar
TOMF_InnleggNO Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 De prøvde vel seg bare på et speedrun tenker jeg. Lenke til kommentar
Klob Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Jeg hadde prøvd å løpe gjennom flammene på den filmen minst 1 gang ^_^ Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Legg til hun jenta fra F.E.A.R, så snakker vi et spill her Nesumar Lenke til kommentar
Nøtte Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) hahahaha hadde garantert prøvd å løpe igjennom flamene!!! I am pyro! (TF2) Hehe flammene slukner fort da:-) Til silo under her: jepp har lyst til å teste det:-) Endret 5. februar 2009 av Nøtte Lenke til kommentar
Frederick_ Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Bare jeg som har lyst til å teste dette ? Lenke til kommentar
Tore_InnleggNO Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Nå skal jeg benytte anledningen til å være litt nerd.... Trådens tittel er " Bruker Source Motoren til å simulere brann øvelse " De bruker ikke source motoren, dette er Half-Life "1", som bruker en modifisert versjon av Quake Engine som kom i 1996... Source ble utgitt i ~2004 med Half-Life 2 Men drit tøft, det er slik de må gjøre dette.! Ikke sitte 10 sære gubber på et kontor å tegne 2D blueprints av rømningsveier... Det er jo som nevnt, heller ikke noen kunst å legge på oksygenmåler og senarioer ved å ikke lukke dører bak seg... Jeg trodde nå kanskje det kunne være enklere å lage layouts av bygninger Sourcemotoren... menmen... Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 "The team used The Source Engine, the 3D game engine used to drive Half-Life 2, and created a virtual model of one of the university's departments." Dette stemmer altså ikke? Lenke til kommentar
Tore_InnleggNO Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Researchers have adapted the first person shooter Half-Life into a fire drill simulator My bad... lolz... Lenke til kommentar
Egilanso_InnleggNO Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Uansett, så ser det ikke ut som om grafikkmotoren hadde så alt for stor innvirkning på evakueringen. Selve øvelsen kunne jo like så grei ha vært laget med id Tech2 eller Quake Engine. Endret 5. februar 2009 av Egilanso Lenke til kommentar
bear^_InnleggNO Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Vær glad jeg ikke forsøkte, når jeg spiller og ser et gulv i fyr og flamme jumper jeg heller i et forsøk på å komme meg gjennom fremfor å finne "alternative" løsninger. Men tror ikke jeg ville gjort det samme i virkeligheten. Men de kunne nå lagt til noen vanskelighetsgrader da som nevnt i førsteposten, et par headcrabs som kommer ut av ventilasjons sjakten, noen Zombines og et bar zombier hadde ikke gjort noe... Lenke til kommentar
Egilanso_InnleggNO Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Vær glad jeg ikke forsøkte, når jeg spiller og ser et gulv i fyr og flamme jumper jeg heller i et forsøk på å komme meg gjennom fremfor å finne "alternative" løsninger. Men tror ikke jeg ville gjort det samme i virkeligheten. Men de kunne nå lagt til noen vanskelighetsgrader da som nevnt i førsteposten, et par headcrabs som kommer ut av ventilasjons sjakten, noen Zombines og et bar zombier hadde ikke gjort noe... Så det første en gamer hadde gjort i en reell situasjon, var å finne fram et brekkjern før vedkommende skal evakuere Lenke til kommentar
Licht Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Fniste litt av det i bold, haha. Jeg så for meg at gamere kanskje ville løpt rundt og lett etter et våpen av noe slag før de gikk ut av bygningen. Vet jo aldri hva som venter deg utenfor. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Jeg har brekkjern hengendes på veggen min. Vet aldri når man får bruk får et brekkjern... Eller når et zombie outbreak skulle finne sted... ^^ Endret 5. februar 2009 av Gnomkraft Lenke til kommentar
Sparks50 Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Da skulle du nok heller hatt denne på veggen^^ http://www.geekologie.com/2007/10/emergenc...t_is_a_must.php Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå