Gå til innhold

Hvor mye penger har dere brukt på spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, på tide med smertefull selvrefleksjon.

 

Har jo blitt hundrevis av spill oppgjennom årene. Kjøper som regel ting på tilbud. Sjelden jeg betaler fullpris for noe. Har også hatt mine år med piratkopiering, men det har uansett blitt en del til sammen.

 

Når jeg tar med alt av spill, grafikkort, konsoller, tilbehør og alle andre ekstrautgifter jeg har med spill. Når det gjelder PC-er tar jeg bare med grafikkort o.l. da spilling ikke har vært hovedgrunnen til PC-kjøpet. TV synes jeg også blir feil å ta med. Har også tatt hensyn til inflasjon og da kommer jeg fram til dette:

 

Brukt PS3 m/spill: ca. 2,800,-

Xbox 360 m/spill: ca. 4.600,-

PSP m/spill: ca. 2.100,-

DS m/spill: ca. 1.900,-

PS2 m/spill: ca. 2.700,-

GC m/spill: ca. 2.500,-

Xbox m/spill: ca. 7.300,-

Dreamcast m/spill: ca. 6.500,-

NES m/spill: ca. 5.600,-

PC-spill: ca. 4.500,-

Grafikkort, PC-utstyr ca. 7.200,-

Surroundanlegg etc. ca. 7.800,-

Spillblader, guider: ca. 3.400,-

Diverse: ca. 5.000,-

 

SUM: ca. 64.000,-

 

Ah, det var faktisk mye mer enn jeg trodde, men fordeler man det over 16 år blir det ikke mer enn ca. 4.000,- i året. Det finnes dyrere hobbyer for å si det sånn. Forbruket er dessverre kraftig økende. Brukt vel rundt 15k bare i 2008...

Endret av Kilik
Lenke til kommentar

Før i tiden skaffet onkelen min piratutgaver av alt mulig.

 

Idag kjøper jeg alt via steam. Null nix piratkopier ;) Genial tjeneste som har blitt litt dyrt i det siste pga det alle vet. Men jeg bor nå i et rikt land og har jo råd til det da...

 

Har nok brukt noen tusen. 15-20 tusen kanskje mer...

Endret av Gnomkraft
Lenke til kommentar

Får vel ta et røft overslag.

Minst 80 spill til ca 300kr i gjennomsnittlig pris: 24000kr

Nedlastete spill: Tipper ca 2000

Kontrollere til Wii, xbox, pc og 360 + batterier = ca 3700

360, Ds og Wii konsoll = 6800

= 36500kr

 

Ikke så veldig mye i forhold til andre her, men er ikke helt sikker på om spilla kosta 300kr i gjennomsnitt. Er nok litt mer desverre, siden jeg tror det var litt flere spill.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Tenk hvis det ikke hadde eksistert muligheten å piratkopiere.

Nå fatter jeg virkelig hvorfor spillindustrien har det hardt, når enkeltpersoner kan ha brukt over 50 til 200 000 på spill.

Er sikkert ufattelig mange som bruker piratkopier, tenk hvis alle hadde kjøpt spillene istedet.

 

Det hadde jo også gått ut over kvaliteten av spillene, mer penger = mer midler = sier seg selv :p

Dessverre er dette noe som aaaldri kommer til å skje, piratkopiering blir bare verre og verre, og ting som SecurROM hjelper ikke noe.

 

 

Nesumar

Lenke til kommentar

Dette blir vel sånn ca, men skal vi se :mellow:

 

2 PSP'er ca 2500

2 UMD spill: 200*2=400

DS : 1100

Wii: 2500

3 wiimotes 3 nuchucks = 900

4 wii spill: 400*4= 1600

360: 2500

1 kontroll=250

15 360 spill: 300*15=4500

PS3=3000

2 kontroller=600

26 ps3 spill= 300*26=7800

Trommesett + 2 gitarer = 1400

DLC til alle konsoller tipper rundt 1000

=30050

 

+ N64 med rundt 15 spill og 4 kontroller

+ps2 med rundt 30 spill og 5 kontroller

 

Jeg vipper nok mot nærmere 40k er jeg redd!

 

fjoråret var definitivt værst, og de fleste av spillene ble handlet inn da! Prøver for det meste å finne gode tilbud, så kan nok være gjennomsnittsprisen på spillene mine er litt lavere enn 300.. :)

ble svidd av 300kr idag også, på 2 spill.. :p

Lenke til kommentar

Tull og tøys, finnes ikke noe mer fornuftig en spill :)

Gled deg over alle de gode stundende du har fått med spillingen, enten alene, med kompiser eller kjæresten.

Spill er kultur, spill er morsomt, spill er noe alle helt klart må oppleve på det fulleste. Og da kreves det litt penger.

 

Så lenge man har råd til det, og har lyst til det, så go for it :) Det er helt klart verdt det.

 

 

Nesumar

Lenke til kommentar
Tull og tøys, finnes ikke noe mer fornuftig en spill :)

Gled deg over alle de gode stundende du har fått med spillingen, enten alene, med kompiser eller kjæresten.

Spill er kultur, spill er morsomt, spill er noe alle helt klart må oppleve på det fulleste. Og da kreves det litt penger.

 

Så lenge man har råd til det, og har lyst til det, så go for it :) Det er helt klart verdt det.

 

 

Nesumar

Veldig godt sagt, og du har selvfølgelig helt rett. De gode stundene har deffinitivt vært verdt å bruke pengene på.

Lenke til kommentar
Hadde vært kult og se hvor mye vi hadde brukt tilsammen :lol:

 

Tja om du legger sammen alle summene i tråden til nå så ender vi på totalt 2 313 600

så man kan trygt si at vi har lagt igjen en del tusen i butikken da:-)

i snitt har vi brukt 89 000 på spill og utsyr:-) ca tall dette!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...