Gå til innhold

Hvor mye penger har dere brukt på spill?

Anbefalte innlegg

Går som regel i underkant av en tusenlapp i måneden, ett nytt spill pluss en del småtterier som billigspill eller noe nedlastbart. Legger vil til at i høstmåndene pumpes det ut kvalitetspill på høy hastighet, så kommer jeg godt over 12 000 hvert år i bare spill. Ikke noe er mer morro enn å sette i en spilldisk for aller første gang i maskinen, selv om det skal sies at langt fra alle spill blir fullført...

Endret av Camrot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er forsåvidt veldig kresen når det kommer til spill. Har faktisk bare to spill i playstation 3 samlingen min. Det er litt annerledes på pc, der har jeg vel kanskje brukt et par tusen kroner ved tanke på World of Warcraft. Utvidelsene og spilletid drar på pengene i slutten ^_^

Lenke til kommentar
Har lagt igjen over 100k på komplett.no, 16-17k på mpx.no, 7-8k på netshop.no og ihvertfall 20-25k på andre diverse butikker iløpet av en fem-seks år periode. Er forbi det verste nå, men som den entusiasten jeg er kjøper jeg fortsatt et tyvetalls spill i året (utenom billigspill) og gjør hva jeg kan for å være oppdatert. Blir vel en 5-6k i året, men synker nok drastisk i år når man skal ha lappen og begynner å få utgifter. Bor fortsatt hjemme, så kan ta meg råd til noen goder! :p

......100 tusen på komplett?......

Lenke til kommentar

På spill? Regner man da med utstyret det spilles på? Hmm, 300k kanskje?

Ca: (over tiden)

Lyd - 40k

Bilde: 60k

Spill: 80k

Konsoll: 20k

PC: 130k

Vel, blir jo 330k det da. Er HELT umulig å få riktig bruk, men et estimert tall funker vel? :) Regnet med masse fra 1997 - 2009 :) Kommer vel 100k i år også.

Lenke til kommentar

PS2 - 1600,-

PSP - 1600,-

DS - 999

PS3 - 3600,-

Wii - 1700,-

PSOne ~ 1500,-

N64 ~ 2000,-

-----------

Totalt ~ 12 999,-

Har vel rundt 30 PS2-spill ~ la oss si 12 000,-

12 PS3-spill ~ 3600,-

4 Wii-spill ~ 1650

10 N64 ~ 8800,-

10 PSOne ~ 3000,-

------------------

Totalt 29 050,-

Har også hatt:

Amiga ~ 2000,-

PC ~ 10 000,-

PC ~ 10 000,-

PC ~ 10 000,-

PC-spill ~ 6000,-

------------------

Totalt ~ 38 000,-

Totalt ~ 80 049,-

I tillegg kommer det ekstrautstyr som kontrollere, PC-mus, tastatur, strategiguider, utvidelser, oppgraderinger, osv..

Ikke minst anlegg og TV-er gjennom årene.

Burde aldri regnet dette ut..

EDIT: Ikke helt nøyaktige tall da. Kan lett være høyere totalsum.

Endret av Dunedain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...