Gå til innhold

Hvor mye penger har dere brukt på spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

uh la meg tenke...

hvis vi ekskluderer de pengan som e hevi inn i TV / PC og PS3, og fokuserer på spill

 

Ps3 spill, 1 år (kjøpte ifjor juni)

MGS4 Release = 600

BF:BC Release = 600

Farcry 2 Release = 600

Mercenaries 2 Release = 600

Assassains Creed = 300 (brukt)

R:FoM = 300

Endwar = 400 (brukt)

Lost Planet = 400

Heavenly Sword =250

Turok = 250

 

= 4,9k....

Altfor mye :S

Lenke til kommentar

Har kjøpt veldig mye av konsollspillene mine brukt, så spillindustrien har ikke nytt godt av alle pengene jeg har brukt på dette...

 

Estimerte utgifter på spill: 1995* - 2009

* = Mitt første PC-kjøp var i en alder av 12 år, i 1998. Utgiftene har økt med årene, så totalsummen delt på 14 er ikke en gjennomsnittlig årlig utgift

 

PC-spill: ca 200 stk, snittpris 150,-

MMO abbonement: ca 2 år á ca 100,- pr mnd

Total - 32,400

 

Konsollspill: ca 1,500, snittpris 50,-

Total - 75,000

 

Arcademaskiner: 2 stk, snittpris 2000,-

Total - 4,000

 

Konsoller: ca 30 stk, snittpris 600,-

Total - 18,000

 

Spillutstyr (kontrollere etc):

ca 15,000

 

-----

 

Sum Total: 144,400

 

-----

 

Ting som lyd, TV, PC o.l. tar jeg ikke med i utgiftene, men legg på 100,000 på totalen så har vi sikkert forbruket der for samme tidsperiode (og jeg har vært relativt gjerrig på slikt utstyr)...

 

Interessant å se hvor mye penger som faktisk går til slikt. Frykter at mine utgifter ligger ca 100% høyere enn hva jeg har gjettet her :p

Endret av Melfacion
Lenke til kommentar

sikkert noen 10 tusener, bare fra N-64 tiden min på 90 tallet gikk det i allefall 7k av egne penger, og etterpå har det jo blitt i allefall et par tusen i året, så en 20-30 tusen i det minste. (ikke spør hvor mange jeg har brukt på pc og konsolltilbehør i samme periode, vært heldig med å ha fått alle konsolene jeg har.)

Lenke til kommentar
uh la meg tenke...

hvis vi ekskluderer de pengan som e hevi inn i TV / PC og PS3, og fokuserer på spill

 

Ps3 spill, 1 år (kjøpte ifjor juni)

MGS4 Release = 600

BF:BC Release = 600

Farcry 2 Release = 600

Mercenaries 2 Release = 600

Assassains Creed = 300 (brukt)

R:FoM = 300

Endwar = 400 (brukt)

Lost Planet = 400

Heavenly Sword =250

Turok = 250

 

= 4,9k....

Altfor mye :S

Det er jo lite.
Lenke til kommentar

Ein del PC spel, eindel PS2 spel, eindel 360 spel + ps2 og 360 = ca. 7500

 

Noke av det er kjøpt brukt/på billegsalg

Har og fått ein del i gaver o.l

I tillegg har eg og solgt eindel spel. Så tippar eg endar rundt 9000 med dei, men har jo fått litt tilbake når eg solgte dei :)

 

Er ikkje så gale, det er jo en finfin hobby :)

 

Men er litt skeptisk til korleis det blir når eg får fast inntekt i framtida ;)

Lenke til kommentar
På IGN så er det sånn "Estimated Value" greie som sier hvor mye du sånn cirka har brukt på spilla du har. Hos meg står det 3 383,79. Dette er vel i dollar antar jeg. Jeg vet ikke hva dollaren står i nå, så kan ikke regne det om, men det er myyye...

Ca 23 000 kr. Men sånn jeg forstår det er vel det hva spillene er verdt nå, dvs. det du kan få hvis du selger de. Du har nok brukt MYE mer hvis du har kjøpt alt nytt.

Lenke til kommentar
Har ikke brukt allverdens med penger på spill. Omkring 5000,-

Har forøvrig brukt en hel del mer på film. Har snart 500 dvder. Og det har kosta litt <_<

 

La oss ikke begynne å snakke om dvder... Har alt brukt 10.000 på bluray filmer, 3.000 på HD-dvd filmer. DVD samlingen min tør jeg ikke å estimere.

Lenke til kommentar

Dette er et gjevnt estimert tall og ikke noe eksakt men jeg tror nok jeg har brukt rundt 16.000 på spill til PC.

Jeg pleide å ha Amiga 500/1200 og så Playstation 1 men jeg har ingen av de spilla igjen.

 

Jeg pleide dessverre å bytte og selge mye den gangen når jeg var yngre og ikke tenkte så langt..

Men alikevel så var det både artig og skummelt å se hvor mye penger som har gått med til spill ja.. :p

 

Jeg må snart få meg en ny hylle å sette spill i, begynner å bli fullt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...