iharal3 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Er 15 år og har aldri hatt ei eneste kvise Men så har jeg verken kommet i stemmeskifte eller fått noen slags form for skjeggvekst heller da <_< Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Det kommer når du blir 19og skal bli være russ Iharal! Tips mot kviser: Omega 3/tran hver dag passe på å bytte laken i tide(hver 10. dag) Søvn søvn søvn, dette er viktigst Hva du spiser påvirker egentlig ikke kvisedannelsen, men er et generellt tips for å holde huden bra(altså, spis variert og passe sunt) Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg tar aldri tran eller spiser fisk Jeg har søvn problemer Jeg bytter laken en gang vær 3 måned eller noe sånt. Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Gratulerer, du er ekkel. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Bruk ansiktsvask, og kvisekrem. Og hva du spiser påvirker det. Spiser man mye godis, chips, brus etc får du mere kviser. Slutt med det og samtidig gjør det andre så bør det gå bedre for de fleste (Kvisekrem funker ikke veldig bra uten ansiktsvask(clearasil eller lignende)) Lenke til kommentar
matprat Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 drikk mye vann, så blir huden mye bedre skal du se. aldri hatt problemer med kviser, og nå begynner jeg å bli for gammel for sånt også. men drikk vann og spis sunnere! Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Kviser av mat? Mat har liten eller ingen innvirkning på hvor mye kviser man får, fettet som finnes i mat er ikke det samme som det som produseres i huden, så man får ikke fet hud av fet mat. Men der allikevel lurt å spise sunt selv om det ikke påvirker kvisene dine. Årsaken til kviser er overproduksjon av talg, som fører til tilstopping av utførselsgangen for talgkjertelen (komedoner). Det fører til opphopning av talg, som igjen fører til overvekst av bakterien P. Acnes og det gir betennelse. Betegnelsen uren hud er feilaktig, det har ikke noe med dårlig hygiene å gjøre. Bakterien som man finner i kviser er ikke smittsomme verken på deg selv eller for andre. Sitat Lommelegen(skrevet av en ekte lege i vanlig str) Til Olsken og Hanso, sjekk fakta før dere kommer med påstander davel, vet dere ikke så ikke si noe. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Kviser av mat?Mat har liten eller ingen innvirkning på hvor mye kviser man får, fettet som finnes i mat er ikke det samme som det som produseres i huden, så man får ikke fet hud av fet mat. Men der allikevel lurt å spise sunt selv om det ikke påvirker kvisene dine. Årsaken til kviser er overproduksjon av talg, som fører til tilstopping av utførselsgangen for talgkjertelen (komedoner). Det fører til opphopning av talg, som igjen fører til overvekst av bakterien P. Acnes og det gir betennelse. Betegnelsen uren hud er feilaktig, det har ikke noe med dårlig hygiene å gjøre. Bakterien som man finner i kviser er ikke smittsomme verken på deg selv eller for andre. Sitat Lommelegen(skrevet av en ekte lege i vanlig str) Til Olsken og Hanso, sjekk fakta før dere kommer med påstander davel, vet dere ikke så ikke si noe. Det har funket for meg, så da er det vel det samme hva en lege sier Med engang jeg har en periode hvor jeg spiser mye godteri etc, så får jeg flere og større kviser. Så logisk sett har det noe å si, iallefall for meg. Så jeg fortsetter som jeg gjør. Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Kviser av mat?Mat har liten eller ingen innvirkning på hvor mye kviser man får, fettet som finnes i mat er ikke det samme som det som produseres i huden, så man får ikke fet hud av fet mat. Men der allikevel lurt å spise sunt selv om det ikke påvirker kvisene dine. Årsaken til kviser er overproduksjon av talg, som fører til tilstopping av utførselsgangen for talgkjertelen (komedoner). Det fører til opphopning av talg, som igjen fører til overvekst av bakterien P. Acnes og det gir betennelse. Betegnelsen uren hud er feilaktig, det har ikke noe med dårlig hygiene å gjøre. Bakterien som man finner i kviser er ikke smittsomme verken på deg selv eller for andre. Sitat Lommelegen(skrevet av en ekte lege i vanlig str) Til Olsken og Hanso, sjekk fakta før dere kommer med påstander davel, vet dere ikke så ikke si noe. Det har funket for meg, så da er det vel det samme hva en lege sier Med engang jeg har en periode hvor jeg spiser mye godteri etc, så får jeg flere og større kviser. Så logisk sett har det noe å si, iallefall for meg. Så jeg fortsetter som jeg gjør. Det synes jeg er kjempelurt, men noen sammenheng mellom fet/usunn mat og kviser er det ikke. Ikke for deg, og ikke for naboen. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Nå har det poppa frem noen få søte kviser ved siden av nesen og mellom øyenbrynene. At maten man spiser ikke har noe med kviser er jeg skeptisk til, da jeg nettop har hatt en godterifylt ferie. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Kviser av mat?Mat har liten eller ingen innvirkning på hvor mye kviser man får, fettet som finnes i mat er ikke det samme som det som produseres i huden, så man får ikke fet hud av fet mat. Men der allikevel lurt å spise sunt selv om det ikke påvirker kvisene dine. Årsaken til kviser er overproduksjon av talg, som fører til tilstopping av utførselsgangen for talgkjertelen (komedoner). Det fører til opphopning av talg, som igjen fører til overvekst av bakterien P. Acnes og det gir betennelse. Betegnelsen uren hud er feilaktig, det har ikke noe med dårlig hygiene å gjøre. Bakterien som man finner i kviser er ikke smittsomme verken på deg selv eller for andre. Sitat Lommelegen(skrevet av en ekte lege i vanlig str) Til Olsken og Hanso, sjekk fakta før dere kommer med påstander davel, vet dere ikke så ikke si noe. Det har funket for meg, så da er det vel det samme hva en lege sier Med engang jeg har en periode hvor jeg spiser mye godteri etc, så får jeg flere og større kviser. Så logisk sett har det noe å si, iallefall for meg. Så jeg fortsetter som jeg gjør. Det synes jeg er kjempelurt, men noen sammenheng mellom fet/usunn mat og kviser er det ikke. Ikke for deg, og ikke for naboen. Som sagt, det har tydeligvis det. Jeg er empiriker etter hjerte, og i mitt enkelt tilfelle er jeg ganske sikker på at maten jeg spiser påvirker hvor mye kviser jeg har. Lenke til kommentar
matprat Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Kviser av mat?Mat har liten eller ingen innvirkning på hvor mye kviser man får, fettet som finnes i mat er ikke det samme som det som produseres i huden, så man får ikke fet hud av fet mat. Men der allikevel lurt å spise sunt selv om det ikke påvirker kvisene dine. Årsaken til kviser er overproduksjon av talg, som fører til tilstopping av utførselsgangen for talgkjertelen (komedoner). Det fører til opphopning av talg, som igjen fører til overvekst av bakterien P. Acnes og det gir betennelse. Betegnelsen uren hud er feilaktig, det har ikke noe med dårlig hygiene å gjøre. Bakterien som man finner i kviser er ikke smittsomme verken på deg selv eller for andre. Sitat Lommelegen(skrevet av en ekte lege i vanlig str) Til Olsken og Hanso, sjekk fakta før dere kommer med påstander davel, vet dere ikke så ikke si noe. For mye karbohydrater som blir tatt raskt opp i blodet av mat (mye insuslinproduksjon fører til produksjon av kviser). Uansett, så kommer det ann på hva person til person reagerer på. Mat har definitivt noe å si! sjekk kildene dine litt bedre dr. fedon ;P Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Dr. Ann Cathrin Reichelt mente det. "Det er ingen forskere som har klart å vise en sammenheng mellom kostholdet ditt og hvor mye kviser du får." Det var fra en undersøkelse på 317 engelske ungdommer på 14-17 år av: Acne prevalence, knowledge about acne and psychological morbidity in mid-adolescense: a community-based study. British Journal of Dermatology, 2001. Det er da ikke jeg som kommer med påstander, sånn som deg. Jeg kommer med faste beviser, fra undersøkelser og fagfolk spesialisert på området. Har fortsatt tilgode å se en studie som setter kosthold i sammenheng med kviser, og det eneste håndfaste jeg fant var på treningsforum av en bruker og på NRKS hjelpetjeneste Juntafil. Journal of the American Academy of Dermatology hadde visst gjort en undersøkelse som viste til problemet du sikter til. Men studien er relativt liten, og det er fortsatt ikke håndfaste beviser. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Som sagt, det har tydeligvis det. Jeg er empiriker etter hjerte, og i mitt enkelt tilfelle er jeg ganske sikker på at maten jeg spiser påvirker hvor mye kviser jeg har. Da tar jeg på meg priviligiet å quote meg selv Endret 24. februar 2009 av Hans-O Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Kan du få kviser av godteri? Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Kan du få kviser av godteri? Glad jeg stoler på meg selv Nok engang seirer den empiriske metode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå