Gå til innhold

Råd mot kviser


J0den

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-127711

Skjedde ikke noe spesielt, var en liten rød. Det kan sammenlignes hvis du får et dypt stort skrubbsår med de øverste lagene av hud borte. Berøring er sykt vondt. Konstant smerte hele tiden.

Lenke til kommentar

Har funnet ut at å drikke tran/sana sol ( sistnevnte smaker digg!) fungerer fint med å få litt vitaminer i huden.

Bruker en hudkrem og den fjerne faktisk kviser!

 

Men for guds skyld! Dropp tannkrem (mann pisser i buksa om det kommer nærme leppa)og kviser er jævlig ja, men det går over etterhvert. Hva med å ta sol (solarium), er dette skadelig for kvisene, altså blir det verre?

Lenke til kommentar

Vel, får mange i pannen og på andre edle deler.

Pleier og gjøre dette :lol: :

 

Rør ut fersk gjær med litt vann til det blir som en grøt. Smør den på kvisene og la den tørke før du vasker huden ren (ca. 15-20 minutter). Dette gjør at kviser lettere forsvinner. Det kan også være gunstig å røre gjæren ut i sur melk istedenfor å bruke vann. Hvis huden er ømfintlig, bør du prøve ut kjerringrådet med forsiktighet.

 

@Paisley:

Sol fungerer kjempebra mot kviser pga. at det tørker ut porene i kvisene.

Endret av Tyrant
Lenke til kommentar

Mitt råd til de som har kviser...

 

Ikke bruk tjukke kremer o.l, med masse dill dall. største fienden av dem alle. Tetter alt av porer osv.

 

Bruk vann og eventuelt noe A-vitamin produkter til å vaske med (bruk gjerne en slik skrubbe hanske i dusjen) og eventuelt ACO 1-2-3 flaskene, som kan kjøpes på apoteket, hvis man sliter med litt fet hud i tillegg (men kan brukes av de som ikke sliter med fet hud også). Nummer 1 brukes i dusjen for å tørke ut og åpne porene, nummer 2 smøres på for å rense huden, nummer 3 er fuktighets krem hvis du har litt tørr hud. Alt inneholder 0% fett og er naturlig. (og faktisk veldig billig!)

 

Ellers prøv å tren litt, ikke spis så mye humbug som gatekjøkken mat, lys sjokolade, potetgull osv.. Heller ikke spis og drikk så mye melkeprodukter som da Melk, ost osv.(men ta gjerne 1 glass melk om dagen) Pass også på sukker generelt som det er mye av i syltetøy på glass, nuggati osv. Dere vet hvordan dette er.

 

Hvis du følger dette nogenlunde, så skal det gå bra ;)

 

Har iallefall hatt suksess med dette, etter at jeg selv har vært på utallige besøk hos hudlege,lege osv og fått en god dose råd og gått igjennom masse kurer. Gått forøvrig på Rouccutan (eller hvordan det skrives) kuren selv, som funka veldig bra for å legge grunnlaget. Tørka ut alt og ble kvitt alt når jeg gikk på den.(Ganske lang (3-4mnd)og tung kur. begynnte å pisse blod blant annet : / og det svei) . Men får jo selvsagt litt tilbake igjen, men de store forsvinner. Er vel ingen etter det jeg har skjønt, som ikke den har funka på.

 

Er ikke kvitt alt, men blir som regel helt 100% fin hvis jeg følger det jeg selv sier her, til punkt og prikke. Så det jeg har av småtteri nå, er min egen skyld kan man vel nesten si. :p

 

Og til dere som enda ikke har fått kviser og som drikker og spiser masse dritt hele tida og ikke trener... bare vent, det vil poppe ut i full blomst en dag.

Så ville ikke vært så cocky; ) har sett flere som har gått i samme fella.

 

Konklusjon: Putt bare naturlige ting i trynet ditt, som ikke har mye dill dall i seg, og pass litt på kosthold og aktivitet. Eventuelt hør om du da er kvalifisert for en hard kur som Rouccutan, som jeg kan si ihvertfall 99,9% sikkert vil drepe alt du har på deg. Men husk at det er en kur som tørker kroppen fullstendig, så drikk MYE vann(du vil ikke pisse blod) og ikke drikk alkohol i den perioden. Leveren har en stor belastning under den kuren..

Endret av Barliman
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Holder meg unna potetgull :) Ikke noe store problemer med det i det hele tatt.... Mat med mye fett legger seg fort på synlig på utsiden for å si det enkelt... Vask ansiktet godt, det er ikke hardt å ta litt håndsåpe eller andre ansikts såper på en klut og gni ansiktet godt når man dusjer. ;)

 

Bruker du såpe ødelegger du ansiktet, leste det av en eller annen proff i helse et sted :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...