Gå til innhold

Hvilket OS bruker du?


-ErlendA-

Hvilket OS bruker du?  

  1. 1. Stem på ditt OS

    • FreeBSD
      0
    • OpenBSD
      0
    • Mac OS X
      11
    • Linux Ubuntu
      17
    • Linux Debian
      4
    • Linux Fedora
      0
    • Windows XP
      46
    • Windows Vista
      55
    • Windows 7 Beta
      33
    • Annet
      6
    • Arch Linux
      5
    • Windows Server 2008
      0


Anbefalte innlegg

Her kan du stemme frem det operativsystemet du bruker. Husk at du kan stemme på flere, siden en stor bunch av brukere her inne også har en PC for skolen.

 

Personlig bruker eg Windows 7 Ultimate Beta x86 for studentPC'en, og kunne aldri blitt mer fornøyd. Den stasjonære har Windows Vista Ultimate x64.

 

Stemmer du "Annet", så gjerne post ditt OS i et innlegg.

Endret av ErlendA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tungvindt? Fra XP er jeg enig at det kan være en noe stor overgang, men det er da ikke så veldig forskjellig fra Vista? Nå har jeg ikke prøvd Vista over lengre perioder, men intrykket av W7 var at det var mer responsivt, noe enklere å manøvrere dritten, enn det jeg fikk av Vista x64.

 

Har planer om å kansje installere W7/dualbooote med xp på stasjonæren til helga, savner DX10, 64-bit og 4GB RAM :(

 

Og for å svare på topic, så dualbooter jeg XP og W7 på laptopen, og har XP på stasjonæren.

Lenke til kommentar

Stemte både XP, Vista, 7B og Annet. Har en del maskiner oppe og går med forskjellige OS, til hvert sitt bruk.

 

Testmaskin: Windows 7 Beta

DL Server: Windows Server 2003

Laptop 1: Windows Vista 64bit

Laptop 2: Windows XP 32bit

HTPC1: Windows XP 32bit

HTPC2: Windows XP 32bit

Carputer: Windows XP 32bit

Retro-laptop (for DOS spill uten å gå omveien om DosBOX): MS-DOS 6.22 og Windows 3.11

Amiga 1200: Workbench 3.0

 

Ingen Linux oppe og går om dagen, men foretrekker PCLinuxOS når pingvinen finner veien til harddisken.

Lenke til kommentar
Tungvindt? Fra XP er jeg enig at det kan være en noe stor overgang, men det er da ikke så veldig forskjellig fra Vista?

 

Utseende er ganske likt fra Vista til W7, men funksjonene er totalt forskjellige.

 

F.eks hvis du klikker på brukernavnet ditt på startmenyen så vil du havne i bruker mappen din i Vista, i W7 skjer ikke dette.

Ikonene på startlinjen fungerer tungvindt i forhold til Vista, da programmene grupperes automatisk i W7.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...