Gå til innhold

EA annonserer Dead Space for Wii!!

Satori

Anbefalte innlegg

Ja, dere leste helt riktig. Det populære "space-horror" tittelen som har vært ute til PS3 og 360 er nå på tur til Wii. Det er ikke kjent om spillet er en adapsjon av originalen eller helt nytt tittel i serien. Det er uten tvil en positiv nyhet blant Wii brukere, ser ut som at de høye salgs tallene til konsollen har overbevist nok en 3 party utvikler til å satse på Wii.

Link:

http://www.joystiq.com/2009/02/03/ea-annou...-space-for-wii/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror personlig dette blir grusomt, like dårlig som dead rising porten skal være. Jeg liker wii og har den selv men ser absolutt ingen eller liten grunn til å ha et slikt spill på wii. Maskinen er bare ikke sterk nok... På den andre siden kan (og bare kan!) wiimoten fungere bra slik som RE4.

Lenke til kommentar
Tror personlig dette blir grusomt, like dårlig som dead rising porten skal være. Jeg liker wii og har den selv men ser absolutt ingen eller liten grunn til å ha et slikt spill på wii. Maskinen er bare ikke sterk nok... På den andre siden kan (og bare kan!) wiimoten fungere bra slik som RE4.

Dead Rising Wii var en dårlig ide fra starten av. Mye av sjarmen til DR på 360 var at man hele tiden måtte kjempe seg bort fra store grupper med zombier. Wii-versjonen mangler dette.

Jeg har bare prøvd demoen til Dead Space(360), men det virker ikke som om det er langt på nær så mange fiender som i Dead Rising. Jeg tror dette kan funke bra jeg. Iallefall om EA setter et godt team på prosjektet. Dessuten er det også en god mulighet for at det blir et helt nytt spill i serien.

Edit: Jeg vil bare nevne World at War sin Wii-versjon. Det kjører på den samme spillmotoren som PS3/360-versjonene, og det inneholder mesteparten av det HD-versjonene gjør. Det fikk for øvrig god kritikk(83,6% hos gamerankings).

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Det er veldig lite detaljer rundt spillet enda. Men uansett så er gameplay > grafikk. Har ikke spilt originalen men håper at EA skal virkelig prøve. Pluss at hvis dem lager en god kontroll skjema til spillet så kan det bli bra.

Lenke til kommentar
Litt skeptisk her, gitt. Jeg forguder Dead Space og jeg tror det vil bli ødelagt på samme måte som Dead Rising.

Men hvem vet, kanskje det blir bra. Personlig tror jeg det bare er for å melke konseptet. <_<

Hvordan kan du si at Dead Rising Wii vil bli ødelagt når det ikke er ute i butikkene enda? Ja for all del grafikken blir nedgradert men det kan bringe mange spennende nyheter, som foreksempel et nytt kontroll system. Du så jo hva capcom gjorde da de portet RE4 til wii fra Ps2 og GC, de lagde et fantastisk gjenomført kontroll oppsett som forbedret orginalen til de grader.

Lenke til kommentar

Dette synes jeg er fett. Har allerede Dead Space på PS3, og det blir nok kjøp på Wii hvis denne versjonen blir bra. Men er litt avventende, det kan jo hende at vi får en dårlig port som bare gis ut for å melke markedet. Venter til anmeldelsene dukker opp før jeg sier noe sikkert.

Det gjør ikke noe for meg at grafikken blir dårligere, men alt avhenger av at kontrollene blir skikkelig bra. Hvis det blir RE4-standard, kan dette bli et toppspill. Ellers håper jeg på at det blir lagt til nye ting som ekstra missions og slike ting.

Så alt i alt er jeg avventende positiv.

Lenke til kommentar

Dead Space er helt sykt bra, håper konverteringen går fint.

Litt OT: Cod Waw på Wii (si det fort 3 ganger!) har helt grusom grafikk da, om man er vant til 360/ps3 versjonen. Synes ikke kontrollene var noe å hoppe i taket for heller. Synes enda MP3 overgår alt av FPS på Wii.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Det er tydelig at on-rails er populært på Wii. Ikke bare Dead Space Wii-edition som skal bli sånn, men det neste Resi til Wii også. Blir litt oppgitt jeg..

Det verste er at fps- og tps-spill er minst like populære til Wii. Utgiverene velger likevel å satse på on-rails spill. Ikke rart man blir oppgitt....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...