Gå til innhold

Assassins Creed 2 - Diskusjon og ableøyer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Knivene var det eneste jeg brukte i AC unntatt når jeg sloss mot tempelriddere, for de krevde å bli truffet av et sverd for å dø. (mener jeg)

 

Det er vannvittig stilig å se på når Altair gjør motangrep med den lille kniven (som er festet til armen) mot sverd. Stikke inn i øyet, inn i magen og så videre.. brutalt!

Lenke til kommentar
Det jeg håper angående Desmond er at vi får mer tid med han, får utforske bygget litt mer, snike oss litt rundt.

Det var jo en million gang morsommere å spille med Altair enn med Demsond, det er der hovedfokuset på gameplayet ligger. Desmond er bare med for historien.

Lenke til kommentar
Du kan jo assassinate folk på akkurat samme viset som før ...

 

Har mine tvil, når de forandrer gameplayet på en så drastisk måte. De gjør ikke om på noe grunnleggende uten å benytte seg av forandringen, det er det ingen spillutvikler som gjør.

 

(Til min store fortvilelse)

Lenke til kommentar
Det jeg håper angående Desmond er at vi får mer tid med han, får utforske bygget litt mer, snike oss litt rundt.

Det var jo en million gang morsommere å spille med Altair enn med Demsond, det er der hovedfokuset på gameplayet ligger. Desmond er bare med for historien.

 

Nettopp, derfor hadde det vært morsomt om de lot oss utforske historien og områdene litt mer med Desmond slik at det ble morsommere å være han.

 

Du kan jo assassinate folk på akkurat samme viset som før ...

 

Har mine tvil, når de forandrer gameplayet på en så drastisk måte. De gjør ikke om på noe grunnleggende uten å benytte seg av forandringen, det er det ingen spillutvikler som gjør.

 

(Til min store fortvilelse)

 

Hvordan har de forandret gameplayet så utrolig drastisk? Ja, de legger til våpen slik at du kan være mer brutal, men de tvinger deg jo ikke til det.

Lenke til kommentar

De har også tatt vekk de roligste oppdragene. Nå vet vi ikke hva de har byttet de ut med, men jeg tipper det for noe litt mer handlingsoppdrag.

 

Tvang kan jo være så mangt, hvis de legger til ekstra fiender fordi fordi du i et tilfelle av å måtte sloss kunne trenge et våpen så blir det automatisk vanskeligere å få til et godt snikdrap. Mer "vold" og sniking er ikke forenlig, og de får ikke balansert spillet til å passe begge spillestiler. En av de blir overflødig, og siden de har jobbet tilsynelatende så mye med å legge inn nye våpen levner det liten tvil om at det ikke er snikingen som blir gjeldende.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med deg AltF4, det å lure i skyggene for å skaffe info om offeret og være en usynlig snikmorder er selve definisjonen av Asassin's Creed imo. Det eneste som manglet var å gjøre infornasjonssamlingen litt mer interesant.

 

Jeg brukte alltid god tid på å kartlegge beste fremgangsmåte og fluktrute før jeg assassinated noen, for å unngå å bli sett mer enn absolutt nødvendig :) . Faktisk skulle jeg ønske at man måtte direkte gjennkjenne målet fra et bilde, og kanskje noen oppdrag som krever at man må snike seg inn i huset til målet, for så å henrette ham på en fantasifull måte (helst flere muligheter). Det hadde vært digg. ;)

 

Altså putte Snik inn i Snikmorder :p

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar
Så flott at du vet at muligheten betyr restriksjoner :)

 

Jeg for min del forventer store saker.

 

Vant til det gjennom flere spill, desverre! Man får ikke i pose og sekk, sånn er det bare. Mulighetene er det jo forsåvidt ikke sikkert er der lenger, som jeg nevnte i sta - når man blir overlesset med vakter fordi det er større muligheter for bruk av våpen i en slosskamp har man ikke lenger valget å snikmyrde lenger.

Forventer du egentlig at alle våpnene er der som en liten filleting man fint klarer seg uten etter å ha sett at de fleste av de publiserte bildene viser våpen av varierende art? Når man i tillegg kan drepe noen når man er i høystakken så er det jo enda mer actionorientert og det å vente på klar bane er spilt enda lenger ut på sidelinja til fordel for klar bane for neste drap.

 

Jeg forventer egentlig bare repetativt gameplay (UbiSoft har aldri greid å forandre seg) ispedd action som ikke hører hjemme. Håper selvfølgelig at det ikke er slik, men jeg gidder ikke hype meg opp lenger.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar
Vant til det gjennom flere spill, desverre! Man får ikke i pose og sekk, sånn er det bare. Mulighetene er det jo forsåvidt ikke sikkert er der lenger, som jeg nevnte i sta - når man blir overlesset med vakter fordi det er større muligheter for bruk av våpen i en slosskamp har man ikke lenger valget å snikmyrde lenger.

Forventer du egentlig at alle våpnene er der som en liten filleting man fint klarer seg uten etter å ha sett at de fleste av de publiserte bildene viser våpen av varierende art? Når man i tillegg kan drepe noen når man er i høystakken så er det jo enda mer actionorientert og det å vente på klar bane er spilt enda lenger ut på sidelinja til fordel for klar bane for neste drap.

 

Jeg forventer egentlig bare repetativt gameplay (UbiSoft har aldri greid å forandre seg) ispedd action som ikke hører hjemme. Håper selvfølgelig at det ikke er slik, men jeg gidder ikke hype meg opp lenger.

 

Det virker bare som du har ett veldig negativt syn på AC2 og bare vil vinkle alt negativt.

1. Å myrde med en armbrøst eller en kastekniv mens man er gjømt i en høystake er jo pure snikmording, ikke noen form for påtrukket action som du utaler deg om.

2. Det er ingen som har sagt at det blir flere vakter, de har bare sagt at det blir større variasjon i fiendene du møter, og at man kan fritt velge mellom hvilke våpen man fortrekker er jo bare positivt, dette behøver absolutt ikke bety at det er mer slåssing og mindre snikmording.

3. Hvordan kan du forvente repetivt gameplay når de sier at dette er noe de har tatt tak i og byttet ut de 4 repetive oppdragene som AC inneholdt med 16 nye oppdrag for å skape variasjon?

Lenke til kommentar

Slenger meg på AltF4, de gjør det mer action orientert. Jeg vil ha sniking for pokker! Akk nei, det må nok dummes ned til mer action, mer parrer/motangrep til halve korstoget burde ligge død for mine føtter. Det finnes slosse spill, av typen ninja gaiden osv som gjør dette mye bedre. Kanskje jeg burde kjøpe Ubisoft en ordbok og merke av "assassin" så de forstår hvorfor det er litt dumt å ha det ordet i tittelen :p

 

Jeg vil heller måtte snike meg opp til målet, eller finne ett sted hvor jeg kan sikte i ro og fred, for så å kverke ham og eventuelt flykte fordi vaktene kommer for å ta meg. I AC er det lettere å drepe vaktene, løping involverer bare mye dill. Like greit å...parrere og ta motangrep >.<

 

Det er ikke ett reelt valg når man kan storme på som Rambo og greie det ganske greit, eller stresse og styre på for å gjøre det snikete. Begge burde være vanskelig på forskjellige måter. Syns f.eks. MGS4 greide dette latterlig dårlig. Hvorfor snike når det er så mye lettere å bare skyte vedkommende i hodet?

 

Gi meg ett snikespill, de skal jo allerede ødelegge Splinter Cell ved å gjøre det fra en snikende agent til boms. (De må gjerne gjøre spillet mer lowtech, og kanskje bygge seg opp etterhvert, men ikke gjør det til BumFight)

Lenke til kommentar

Oh, the sarcasm. Lakus, du må passe på at det kommer tydelig frem! :p

 

Det Lakus mener er at fordi det kommer flere mekanikker og flere våpen inn i spillet, tror alle at det ikke lenger er stealth-orientert. Bare å ha muligheten til å bruke flere metoder på å nå målet sitt betyr ikke at det er umulig å stealthe. ;)

Lenke til kommentar

Har det vært nevnt noe om mer stealth muligheter? Eller kamp muligheter? Det gir en liten pekepinne. Man snakker gjerne om der fokuset ligger. Som med en rånebil, man snakker om lyden, utseende...ikke hvor idiot du ser ut når du må kjøre sidelengs over fartsdumper fordi den er senket for mye.

Lenke til kommentar

Svømme, eventuelt kunne dra noen ned i vannet, f.eks. vakter siden de burde drukne pga tung rustning. Flyvemaskinen...hvor lite oppmerksomhet tror du at man får når man flyr rundt i den saken? Spesielt i en tidsalder hvor intet menneske har flydd før.

 

Høyvogn, greit, den kan gå om det blir gjort riktig.

Lenke til kommentar
Det virker bare som du har ett veldig negativt syn på AC2 og bare vil vinkle alt negativt.

1. Å myrde med en armbrøst eller en kastekniv mens man er gjømt i en høystake er jo pure snikmording, ikke noen form for påtrukket action som du utaler deg om.

2. Det er ingen som har sagt at det blir flere vakter, de har bare sagt at det blir større variasjon i fiendene du møter, og at man kan fritt velge mellom hvilke våpen man fortrekker er jo bare positivt, dette behøver absolutt ikke bety at det er mer slåssing og mindre snikmording.

3. Hvordan kan du forvente repetivt gameplay når de sier at dette er noe de har tatt tak i og byttet ut de 4 repetive oppdragene som AC inneholdt med 16 nye oppdrag for å skape variasjon?

 

Har et negativt syn på spillutvikling genrelt, fordi gode ideer kastes fordi utviklere heller vil lage spill som de tror massene sannsynligvis vil ha.

 

Sant nok, snikmord er jo et dekkende ord for å ta noen når du ligger i høystakken, men det er også et tegn på at du fortere kan komme deg ut igjen. Dermed er det å gjemme seg mindre viktig - og når du så kombinerer det med at du vil få tilgang til fler våpen, som de har fortalt at har spesialangrep alle sammen, så er det jo tydelig at de vil åpne for mer action.

Ville du tatt deg bryet med å lage så mye nytt til et spill bare for å la det være et valg hver enkelt spiller vil ta, eller ville du sørget for at alle spillere fikk ta del i din nye utvikling?

16 oppdrag er altså enten 16 oppdrag før hvert drap, eller 16 oppdrag tilsammen før hvert drap. Så enten må du gjøre forbanna mye før du kan knerte noen, eller så må du gjøre forbanna lite og ofte for å få knerta noen. Det blir knølent uansett hvordan du snur og vender på det. Eller 16 drap tilsammen, og antallet oppdrag før hvert drap forblir usagt enn så lenge.

Ta en titt på senere UbiSoft-titler som Prince of Persia og Far Cry 2 og fortell meg at du ikke gjorde noe 20 timer inn i spillet som du syns du hadde gjort før.

 

Svømmedelen er jeg enig i at virker ganske fin fin, den flyvedelen syns jeg virker utrolig trist.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...