Gå til innhold

Assassins Creed 2 - Diskusjon og ableøyer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gratulerer ;) Tror det blir lenge til at jeg får fullført det. Har bare fullført 25% av handlingen. Da jeg nå kommer til å samle alle fjærene og i de to byene jeg nå har tilgang til, vil det ta lengre tid. Har over 11 timer nå tror jeg. Står å venter på at landsbyen skal tjene meg penger :D Har oppgradert hele byen allerede. Og samlet alle kistene i de to byene.

 

Ett spørsmål, noen som vet hvordan man kommer til den kisten i den ene tomben i Firenze, den store kirken? Har kommet ganske langt opp i kuppelen, men nesten på toppen, er det en kiste jeg skulle kommet frem til, men veien dit er sperret.

 

Ed1t: Fant svaret: http://www.gamespot.com/xbox360/action/assassinscreed2/show_msgs.php?topic_id=m-1-52277782&pid=956858

Endret av MindTooth
Lenke til kommentar

Eg fekk spelet til jul på PS3, men eg skjønner ikkje korleis eg skal bruke medisin. Har 5/5 medisin, men klarar ikkje bruke det til å helbrede meg sjølv...

Du må holde inne R2 og flytte den markøren til medisin som ligger til venstre på den menyen som kommer opp, eller du kan bare trykke på venstre pilknapp. Det skal løse problemet.

Lenke til kommentar

Fikk Assasins creed 2 til jul. Har rundet det og tror jeg får 100% innen imorra :D Mangler 14 fjær eller noe.

Spillet ble for meg årets spill på konsoll uten tvil. Syntes spillet var nydelig rett og slett. Likte enern veldig godt til tross for at det hadde sine mangler.

 

Elsket historien bortsett fra at det ble litt harry med den framtidsdama med starwars stemmen.

Syntes de burde ha forenklet historien. For min del holder det at jeg spiller en assassin i som bekjemper konspiratører.

 

Det eneste jeg ikke likte var at det ble veldig lett. Det kan ha noe med at jeg spilte enern i alt for mange timer og toern i enda flere timer, men jeg følte noen ganger at jeg ikke trengte å gjøre noe særlig mer enn å løpe inn og drepe uten i det hele tatt tenke meg om. Mister jo omtrent aldri liv heller.

Det hadde hvert 10 ganger kulere (for min del iallefall) om du alltid måtte tenke deg om 2 ganger på hvoran du ville ta ut targetene dine.

Ting som poison blade, røyk bombe og pistol trengte man omtrent aldri bruke siden man bare kunne sloss hele tia.

 

BTW: http://thepiratebay.org/torrent/5229334/Assassins.Creed.Lineage.2009.DVDRip-NoGrp-%5Btracker.BTARENA.org%5D

 

halvtimes film av assassins creed. det er ekte filma og den er utrloig fet. Man får se hvordan faren til ezio jobber som en assassins.

Endret av Ateuz
Lenke til kommentar

Har kommet et stykke uti nå, og skal gjøre mitt tredje snikmorderoppdrag utenom storyen.

 

Jeg ser UbiSoft fortsatt tviholder på den noe dårlige løsningen med å avbryte oppdraget ditt fordi du ble oppdaget av målet ditt som har fått din skjulte klinge tredd gjennom mellomgulvet. Forholdsvis irriterende.

 

Ellers lurer jeg litt på hvorfor de plakatene som gjør deg beryktet henger slik at du må klatre for å få tak i dem, med andre ord henger de der ingen kan se dem.

 

AC2 er foreløpig veldig linkt det første, og kanskje ikke så slosseoritentert som jeg først trodde det ville bli. Dessverre er det forholdsvis lineært, og alle de varierte oppdragene de snakket så varmt om kan jeg ikke si jeg har sett noe til. De har for det meste fått et nytt navn fra forrige spill har jeg inntrykket av - men som sagt så har jeg ikke kommet så alt for langt i spillet og har nok fortsatt en del moro å bryne meg på. For moro, det er spillet så absolutt.

Lenke til kommentar

Har kommet meg et godt stykke ut i spillet nå. Det grafiske jeg tidligere har klaget på har igrunn sluttet å plage meg. Når byen åpnet seg litt mer opp og jeg fikk se landsiden og de andre områdene litt mer så skjønner jeg at noe må ofres. Spillet er igrunn veldig pent for hva det er. Det eneste jeg fremdeles ikke kommer over er hvor stive animasjonene er i cutscenes. Når spillet ellers har en så fin flyt med tanke på animasjoner, så syns jeg gjerne de kunne spandert på cutscenes det samme. Ansikt med alt tilbehør er fremdeles forferdelig. Ubisoft må skaffe seg folk som lager tryner bedre, det finnes verre spill der ute på dette området (Bethesda's legendariske stygge tryner) men det er fremdeles dårlig.

 

Av og til føler jeg flyten i spillet er bra, men andre ganger så føler jeg det dveler litt. Tutorial greiene blir fordelt utover alt for store deler av spillet, mye av det jeg vet er mulig og vil gjøre får jeg ikke gjøre før et stykke ut i spillet, som å henge fra en kant og dra en fyr utfor. Zelda-preget kan de spare til gadgets og den slags, ikke grunnleggende assasinationbevegelser som man er vandt med fra mange andre spill. Kontrollene i spillet er litt hit and miss. Av og til får jeg følelsen av jeg er på en god steam. Men plutselig så hopper jeg til noe og karakteren bestemmer seg for å henge seg på en helt annen kant enn den jeg siktet på. "Traversal" fungerer veldig godt når man er på vei oppover, men dersom man skal nedover så er det enten å stupe i en høybal og havne helt på bakken eller så er det å møysommelig senke seg nedover og bruke lang tid, her kunne det blitt pusset litt på og får klatring nedover like glatt som oppover. Historien er ikke mye å si på den er ikke fantastisk, den er ikke dårlig, men den er engasjerende nok til å drive ting i en fin flyt fremover. Spillet er stort sett på alle punkter milevis bedre enn sin forgjenger, men det er på langt nær et like polert produkt som en del andre spill som kom i året som gikk, så det hevder seg nok ikke i toppen for min del.

 

Tar forbehold om at spillet er ikke rundet enda, så meningen min kan forandre seg ytterlige hva story angår men ankepunktene mine vil nok forbli de samme. Og dersom det jeg har klaget på skal se seg å forandre utover spillet så blir det en klage på et dårlig polert spill isteden.

Lenke til kommentar

Enig i mykje av det du seier, Steve. Det med å tilfeldig hive seg utfor kanter eller hoppe til feil stad kom seg litt utover i spelet, muligens fordi eg begynte å ta meg litt bedre tid, eller vart bedre på presisjon.

 

Du kan forresten sleppe deg ned frå en kant og trykke B (altså samme knapp du slepper deg ned med hvis du speler på anna enn 360) for å gripe etter noe å holde i mens du faller. Brukte det ganske mykje når eg berre skulle ned et par etasjer.

 

Største skuffelsen med AC2 for min del er at eg ikkje ser nokon grunn til å spele det ein gang til.

Lenke til kommentar

Du kan forresten sleppe deg ned frå en kant og trykke B (altså samme knapp du slepper deg ned med hvis du speler på anna enn 360) for å gripe etter noe å holde i mens du faller. Brukte det ganske mykje når eg berre skulle ned et par etasjer.

Det visste jeg. Kritikken er mer rettet mot flyten i det kontra å komme seg oppover. Det tar alt for mye tid å komme seg nedover på denne måten enn det gjør å komme seg oppover.

Lenke til kommentar

Sliter en del med dette å hoppe ut fra hustak selv. Det er jo slik at det skal gå an å ta slike sikre hopp der hvor det er duer på kanten av tak, men ofte opplever jeg at Ezio heller velger å slå seg halvt ihjel på bakken ved siden av vogna med høy. Dette kommer av at de ikke har greid å lage ett godt nok kontrollsystem - det ser ut til at det er laget slik at man i teorien skal kunne hoppe fra hustak og lande på det som er under, men ofte brytes dette av at man har styrestikka i en litt annen vinkel enn den man bør ha.

 

Å falle ned kontrollert ved å bruke B fungerer utmerket, men det finnes ingen flyt i selve løpinga i spillet. Ezio henger seg opp i alt for mye, og når selv den minste høydevariasjon fra hustak til hustak fører til at han enten stopper helt opp eller hopper langt (og oftest ukontrollert) så må jeg hele tiden omstille meg for å fortsette å løpe, og flyten blir borte. Dessuten er det utrolig irriterende at man må jobbe for å klatre, når spillet like gjerne bare kunne ha løftet deg videre. Det hadde blitt en litt simpel kontroll av det, men det hadde gitt spillet en mye bedre flyt.

Jeg forventer faktisk at spillet gjør det lett å løpe på hustakene når de designer spillet til å foregå over bakkeplan.

 

Noe annet som har overrasket meg er hvor lite jobb de har lagt i selve oppdragene. I går hadde jeg et snikmorderoppdrag (fra et slikt duebur) hvor jeg skulle følge etter en fyr til et møte og deretter ta livet av de som var der. For det første var dette fjerde gangen i den spilleøkta spillet ba meg følge etter en fyr (fortsatt repetativt med andre ord) og for det andre - når jeg kom frem til møtet var det vakter der, naturlig nok. Måtte sloss med dem, men isteden for at de jeg skulle drepe gikk ut av døra eller klatret over det meterhøye gjerdet for å rømme, valgte de å stå og se på meg knerte vaktene for så å drepe dem, en etter en. Det var ikke før jeg i et tilfelle av lyst til å slå ihjel sistemann med bare tørre nevene at han valgte å stikke av og jeg måtte løpe ut i Firenzes gater for å hente ham inn igjen.

 

Spillet er fullt av gode ideer, men for hver åttende gode idè er det kun èn eneste god løsning.

 

Forventer de virkelig at det på en kirkevegg vendt ut mot gaten sitter en hodeskalle inni et merkelig emblem ingen har stikki fingrene sine inn i øya på og oppdaget den hemmelige inngangen? Er det slik at man blir anonym når man går rundt i full rustning med to synlige våpen og kappe og hette på hodet når man går inni en klynge av fire eldre menn?

 

Jeg skjønner jo at det kommer av gameplayet, jeg syns tilogmed løsningene er helt greie, men det blir jo ikke mindre merkelig av den grunn. Når de lager en slik historie, legger ned så utrolig mengder med arbeid og gir en utfyllende og godt utført informasjonskilde på omtrent alt som kan gå eller huse folk er det merkelig at de velger å la alt annet bli så lite utført.

 

Når det er sagt, må jeg si jeg liker måten de forteller historien og gir deg oppdrag på. Kanskje litt lineært, men det har åpnet for et vell av nye oppdrag som ikke nødvendigvis er tilknyttet det å være en snikmorder, og som er morsomt å gjøre like fullt.

Lenke til kommentar

Sliter en del med dette å hoppe ut fra hustak selv. Det er jo slik at det skal gå an å ta slike sikre hopp der hvor det er duer på kanten av tak, men ofte opplever jeg at Ezio heller velger å slå seg halvt ihjel på bakken ved siden av vogna med høy. Dette kommer av at de ikke har greid å lage ett godt nok kontrollsystem - det ser ut til at det er laget slik at man i teorien skal kunne hoppe fra hustak og lande på det som er under, men ofte brytes dette av at man har styrestikka i en litt annen vinkel enn den man bør ha.

Altså, om du opprinnelig holder stikka i feil vinkel er det jo ikke lengre spillet sin skyld. Du vil helle ikke klare noen spektakulære hopp i Mirrors Edge eller smidig bevegelse mellom objekter i Gears of War dersom du holder feil vinkel på stikka. Iallefall ikke i Skate. Jeg kan bare ikke huske å ha endt opp andre steder enn det jeg ville flere enn noen rimelig få ganger. Nå skal det jo sies at jeg aldri hadde noen problemer med coversystemet til Gears of War heller, så enten er jeg fantastisk til å operere denne stikka ellers så er det noen som rett og slett ikke helt vet hvor rett frem på den er. Og jo, du vil bli overrasket over hvor mange som tror litt til høyre er rett frem.

 

Å falle ned kontrollert ved å bruke B fungerer utmerket, men det finnes ingen flyt i selve løpinga i spillet. Ezio henger seg opp i alt for mye, og når selv den minste høydevariasjon fra hustak til hustak fører til at han enten stopper helt opp eller hopper langt (og oftest ukontrollert) så må jeg hele tiden omstille meg for å fortsette å løpe, og flyten blir borte. Dessuten er det utrolig irriterende at man må jobbe for å klatre, når spillet like gjerne bare kunne ha løftet deg videre. Det hadde blitt en litt simpel kontroll av det, men det hadde gitt spillet en mye bedre flyt.

Jeg forventer faktisk at spillet gjør det lett å løpe på hustakene når de designer spillet til å foregå over bakkeplan.

Å løpe på hustakene var jo så enkelt at jeg mer eller mindre aldri løp på bakken. På bakken er det masse sivilister og skitne vakter så den holder jeg meg unna. Takene er lange og uten hindringer. Mission accomplished for utiklerne av byen. Men om det hadde vært like enkelt å løpe på takene og klatre opp vegger i dette spillet som i Prince of Persia tror jeg ikke jeg hadde orket å spille det så lenge som jeg gjorde. Hvor ligger tilfredsstillelsen i å klatre opp på høye tårn om du ikke skal gjøre noe selv?

 

Forventer de virkelig at det på en kirkevegg vendt ut mot gaten sitter en hodeskalle inni et merkelig emblem ingen har stikki fingrene sine inn i øya på og oppdaget den hemmelige inngangen? Er det slik at man blir anonym når man går rundt i full rustning med to synlige våpen og kappe og hette på hodet når man går inni en klynge av fire eldre menn?

Dette blir som å klage på at Mario sin kropp er uproporsjonert egentlig.

Lenke til kommentar

Altså, om du opprinnelig holder stikka i feil vinkel er det jo ikke lengre spillet sin skyld. Du vil helle ikke klare noen spektakulære hopp i Mirrors Edge eller smidig bevegelse mellom objekter i Gears of War dersom du holder feil vinkel på stikka. Iallefall ikke i Skate. Jeg kan bare ikke huske å ha endt opp andre steder enn det jeg ville flere enn noen rimelig få ganger. Nå skal det jo sies at jeg aldri hadde noen problemer med coversystemet til Gears of War heller, så enten er jeg fantastisk til å operere denne stikka ellers så er det noen som rett og slett ikke helt vet hvor rett frem på den er. Og jo, du vil bli overrasket over hvor mange som tror litt til høyre er rett frem.

 

Jeg også vet at det ikke er spillet sin skyld, men da får det heller overstyra stikka når det ikke gir deg andre alternativer enn hopp feil og dø eller hopp riktig og overlev. Rett nok er det sjeldent det er kun disse to alternativene man har, men å ende opp på et annet hustak enn det man trodde fordi man plutselig hoppet en annen vei enn hva man trodde man ville gjøre så blir det irriterende.

 

Å løpe på hustakene var jo så enkelt at jeg mer eller mindre aldri løp på bakken. På bakken er det masse sivilister og skitne vakter så den holder jeg meg unna. Takene er lange og uten hindringer. Mission accomplished for utiklerne av byen. Men om det hadde vært like enkelt å løpe på takene og klatre opp vegger i dette spillet som i Prince of Persia tror jeg ikke jeg hadde orket å spille det så lenge som jeg gjorde. Hvor ligger tilfredsstillelsen i å klatre opp på høye tårn om du ikke skal gjøre noe selv?

 

Jeg foretrekker også å løpe oppå takene av samme grunn, men jeg savner fortsatt flyten. Jeg løper med RT inne, og for å ta ett eksempel så opplever jeg da at Ezio stopper opp et lite øyeblikk på hver eneste pipe før han løper videre. Og slikt ødelegger flyten jeg gjerne vil ha, særlig med 8 vakter i hæla. Løper jeg med RT + A inne går det fortere, men da får jeg problemet med at jeg risikerer å hoppe steder jeg ikke hadde regnet med å hoppe så fort hustaket skifter høyde eller jeg klatrer opp på noe det ikke går an å gå på.

Selve klatringen har jeg ingen ting imot, elsker å bestige høye tårn (særlig de hvor løypa ikke er gitt på forhånd), men de høye tårnene bestiger jeg aldri når jeg stikker av fra folk, det er klatringa oppover husvegger når jeg rømmer jeg irriterer meg over.

 

Dette blir som å klage på at Mario sin kropp er uproporsjonert egentlig.

 

Å designe en snikmorder slik at han til å stikker seg ut som en nordmann i syden er ikke god design. Ezio ser innmari bra ut, men at han passer inn overalt er å dra det litt langt.

Lenke til kommentar

Å designe en snikmorder slik at han til å stikker seg ut som en nordmann i syden er ikke god design. Ezio ser innmari bra ut, men at han passer inn overalt er å dra det litt langt.

Ser den, men det er ikke akkurat et stort problem. De har greid å lage et ikon av denne figuren. Da vil man helst spille som han, eller ihvertfall det han skal se ut som. Jeg syns ihvertfall spillet fikk seg et løft bare av kostymeforandringen. Henger meg ikke opp i slike detaljer, det er det nok få som gjør når de spiller det. Skulle alt vert kjemperealistisk så hadde alt blitt kjempekjedelig, som f.eks at du skjønte ikke hvorfor han skulle bli usynlig blandt i en klynge på 4. Skulle de kjørt det realistisk så hadde det gått utover gameplayet, da haddde vi klagd på det, og det hadde vert en langt større feil med spillet. Så du får ta det gode med det onde.

 

Noe jeg syns er forferdelig snodig er AI'en. Jeg var inne i en kirke og skulle finne en Assassins Tomb i sted hvor jeg måtte skalere innsiden av et tårn. Det gikk et par vakter og patruljerte, så satt jeg og venta på at ene skulle snu ryggen til, men så oppdaget han meg, full alarm og greier. Men han var ikke av typen som var istand til å komme seg bort til meg...så han stod på balkongen på andre siden av tårnet og stirra på meg til han plutselig fikk hukommelsestap og glemte at jeg i det hele tatt var der, jeg satt fullstendig i ro og stirra på han tilbake hele tiden, så sneik jeg meg bort og kverka han. Slike ting er langt mer graverende, og dette kan skje ofte. En annen ting som skjedde i samme situasjon var at jeg slengte meg bort til fyren men han oppdaga meg idet jeg hang meg på balkongen. Så spratt han opp og satt på rekkverket på balkongen og stirra på meg mens jeg hang der, men da hadde jeg ingen mulighet til å dra han utfor av en eller annen grunn...så jeg prøvde å klatre til sides og komme meg opp men da slo han meg bare utfor. Ville tro det var lettere å dra en fyr utfor som står på rekkverket av en balkong som en annen ape enn å dra hele skroten som står med beina godt planta på bakken på riktig side av rekkverket.

Lenke til kommentar

Ja da, jeg vet det er detaljfikling men som jeg sa i min opprinnelige vegg av tekst så syns jeg jo at disse løsningene er helt greie - de er bare mangelfulle. Ikke helt enig i at de har laget ett ikon, jeg syns fortsatt Altaïr ser bedre ut. Han var hakket mer mystisk for eksempel, og ikke så kåt og hakket mindre jålete. Men så var han heller ikke fra Italia ^_^

 

Angående AI'en må jeg bare si meg enig. For det første syns jeg de oppdager deg alt for lett når du kommer bakfra med tanke på å gi dem en dose ikke skjult skjult klinge, for det andre gjør de merkverdige ting. Har selv opplevd å faktisk henge rett under en vakt i full utrykning uten muligheten til å drepe ham - men plutselig gikk alarmen vekk og han returnerte til sin vanlige patruljering, jeg klatret opp og kasta vakta utafor.

 

En annen ting er folk som følger deg eller løper vekk fra deg og som plutselig finner ut at de også sliter litt med hvor de kan hoppe og slikt. Har opplevd flere ganger at folk bare har detti ned på gata av seg selv, som oftest med døden til følge. Noe annet jeg syns er snodig er folk som sklir ned fra taket mens jeg sitter på kne og plyndrer luft - har tilogmed plyndret et lik mens vi begge hang i løse lufta utafor taket liket nettopp skled ned fra.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Å løpe på hustakene var jo så enkelt at jeg mer eller mindre aldri løp på bakken. På bakken er det masse sivilister og skitne vakter så den holder jeg meg unna. Takene er lange og uten hindringer. Mission accomplished for utiklerne av byen.

 

Hustak var stort sett det raskeste, unntatt i Venezia, der kunne en svømme fortere enn en kunne løpe :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...