Gå til innhold

Assassins Creed 2 - Diskusjon og ableøyer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt OT, men jeg synes egentlig at man i alle slike spill burde ha noe å gå etter for å finne slike hemmeligheter. For eksempel at man får vite at det er så så mange innenfor et bestemt område, eller at hemmelighetene blir merket av på et kart hvis du kommer et stykke inn i spillet eller gjør noe for å kunne få se dette. Dette gjør det mye mer underholdende å lete etter hemmelighetene imo. Eksempler er beyond good and evil og Bully.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Kjenner at jeg ikke er like hypa for dette spillet som jeg var med det første. I AC1 var det parkour-elementene som var den store gulroten, men nå har vi kommet over det. Så historien og alle de andre elementene som gjør et spill bra må virkelig klaffe for at dette spillet skal bli bra. Ihvertfall bra nok til at jeg gidder å bruke penger på det.

 

edit: leif

Endret av Villanden
Lenke til kommentar
Litt OT, men jeg synes egentlig at man i alle slike spill burde ha noe å gå etter for å finne slike hemmeligheter. For eksempel at man får vite at det er så så mange innenfor et bestemt område, eller at hemmelighetene blir merket av på et kart hvis du kommer et stykke inn i spillet eller gjør noe for å kunne få se dette. Dette gjør det mye mer underholdende å lete etter hemmelighetene imo. Eksempler er beyond good and evil og Bully.

 

Patrice Désilets sa i et intervju med Joystiq at man skulle ha et pengesystem, og at man kan finne skatter og liknende. Vil tro de kommer til å bygge litt på dette, så vi får bare vente og se. Er forøvrig enig med deg i at man burde ha noe å samle og/eller lete etter.

 

Link til det aktuelle intervjuet

Godt intervju, nå må jeg bare få skaffet meg det første spillet^^

Lenke til kommentar
Kjenner at jeg ikke er like hypa for dette spillet som jeg var med det første. I AC1 var det parkour-elementene som var den store gulroten, men nå har vi kommet over det.

 

Tja, for min del utgjorde også muligheten til å springe rundt i åpne, levende byer i midtøsten under korstogene, og hele snikmorder-opplegget to viktige poenger.

Lenke til kommentar

Er skeptisk til tidsepoken og det generelle designet til AC2, men satser på at klatre-gameplayet ene og alene gjør opp for det. Det var altfor morsomt i AC så hvis det blir det samme her er jeg egentlig fornøyd. De nye gameplaymekanikkene stiller jeg meg også ytterst positiv til.

Lenke til kommentar
Er skeptisk til tidsepoken og det generelle designet til AC2

 

At du er skeptisk til tidsepoken er helt greit, selv om jeg selv synes de har valgt en god tidsepoke, men kan du utdype hva du mener er dårlig med det generelle designet til AC2? (Hva er det egentlig du sikter til?)

 

Edit: Forresten, her er den samme E3 videoen som ble vist noen sider lengre fram i tråden, men her er det en fyr som kommenterer i tillegg:

 

Endret av Error
Lenke til kommentar

No ser vel ikkje protagonisten veldig forskjellig ut frå AC1. Kvit-kledd med kappe på hovudet, litt fleire fargar i front, kanskje. Ein som har spelt AC1 vil umiddelbart vite kva spel det er snakk om når dei ser han.

 

At tidsepoken er endra og dermed også endrar på klesstil og arkitektur er det jo ikkje så mykje å gjere med :) Uansett ser det jo utruleg flott ut av det me har sett så langt.

 

Det som derimot ikkje såg spesielt bra ut er når han tar halberden frå vakten og utan problem stikker den gjennom (og tilbake igjen!) eit par-tre vakter etterpå. Sverda i AC1 er det greit, med ein to meter lang halberd ser det berre merkelig ut. Får håpe dei har fått finpussa på sånt fram til release.

 

Alt i alt, det einaste dei treng å "fikse" frå AC1 for min del er å gjere det meir variert. Var dritlei på slutten, spelte berre for å få med meg kva som skjedde med Desmond. Håpar berre dei ikkje klurar til historia no :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...