Gå til innhold

Spillene fra Bullfrog


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dro frem Theme Hospital igår og spilte det. Dama hadde ikke sett det før, og var visst ikke nevneverdig imponert av CGI-snuttene i spillet. :] Bullfrog-spilla hadde jo en super evne til å drive skikkelig harselas med klisjéer og normer, mye fin satire i både Theme Hospital og Dungeon Keeper husker jeg i alle fall.

 

Er også enig i at EA burde gjøre noe ut av DK-lisensen, et skikkelig rutenettbasert isometrisk rolle-strategi-fangehulesim-spill hadde jammen meg gjort seg!

Lenke til kommentar

Brukte å pele ein del Bullfrog-spel på pcen for ein del år sidan. Likte godt Theme Hospital og Dungeon Keeper. Hadde også Syndicate, men var så dårlig i det den gongen.

Kjøpte nylig Theme Hospital PS1 på PSP, men blei ekstremt skuffa. Oppdaga på den harde måten at det var av den typen som ikkje kunne lagre, og heller hadde kodebasert lagring. Ubrukeleg. Håper på å finne PC-versjonen liggande på GoG snart slik at eg kan spele den ekte versjonen igjen. Den originale CDen min er nok ganske ripete etter mange år med hardt bruk.

Lenke til kommentar
Sukk, ingen ting var som å fyre opp Dungeon Keeper 2 og bitchslappe imps til den stor gullmedaljen.

Aah, Dungeon Keeper 2 er kanskje det PC-spillet jeg har brukt aller mest tid på. Elsker stemningen i spillet - man får på en måte være ond og slem, uten at det blir for brutalt. Husker det lå en Dungeon Keeper 3-teaser i en av menyene i utgaven min. Må si det er synd det tredje spillet aldri dukket opp, men som du sier kan man kanskje være glad for at et nytt spill fra andre utviklere ikke har «ødelagt» serien. Men nysgjerrig som jeg er, skulle jeg gjerne sett konseptet bli videreført.

 

Sett vekk fra Dungeon Keeper er jeg ikke videre kjent med spillene til Bullfrog, men Theme Park World var sikkert det første fornøyelsesparkspillet jeg fikk med meg. Underholdende spill, men da jeg omsider fikk øynene opp for Rollercoaster Tycoon, tok dette over plassen til Theme Park World :)

Lenke til kommentar

En ting jeg aldri har forstått er at ikke et eller annet spillfirma har tatt opp denne spill iden lagd en dungeon keeper lignende spill har jo vært noen lignende spill men har aldri sett noen lagd et spill hvor du faktisk er en dungeon keeper etter dk2, sure spill som ghost master etc har ligna litt men hvorfor ikke lage spill ut av den iden kunne jo tjent masse på det er jo så mange som har lyst på sånn spill så ^^

 

over til itt annet tema innenfor dk2 kanskje få til noe dungeon keeper 2 lan spilling over hamachi funker fint det så bare å sende meg en pm om noen vil spille etc kanskje få til en 4 player kamp =) ville vært fett i alle fall.

Lenke til kommentar

Tja, uten å tenke meg særlig om vil jeg si at Overlord har en distinkt eim av Dungeon Keeper over seg. Ikke så mye gameplayet, men miljøet og til tider figurene er jo i aller høyeste grad tilstede.

 

Men er enig, og får ikke gjentatt megselv nok; vi må ha en ny Dungeon Keeper. Jeg yarrgha DK2 igår (til mitt forsvar kjøpte jeg spillet til full pris i sin tid, men nå funker ikke plata lenger), og så også den DK3-traileren dere nevner ovenfor. Er vel i og for seg likeglad for at en oppfølger hvis trailer følger med i foregående spill ikke blir noe av, men hadde fortsatt ikke klaga over at noen blåste liv i det nå! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...