Snorre Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 En av favorittsangene mine fra The Legend of Zelda, mer nøyaktig Majora's Mask. Mulig denne også var i Ocarina of Time. Uansett. En veldig trist og rørende sang på en gang. Spilte den inn nå nettopp ved hjelp av et fint Yamaha stagepiano, et godt lydkort og en mac med logic pro. Eneste som er synd er at stagepianoet selvsagt er digitalt. Men det får nå gå. Og jeg vet dette ikke akkurat er visuell skryt, mer audiofil skryt. Men det får gå. Song of Healing.mp3 Lenke til kommentar
Camrot_InnleggNO Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Skryt for pianospillingen skal du få, men personlig finner jeg ikke melodien noe altfor interessant, da setter jeg mye mer pris på musikken fra de andre spillene i serien, spesilet Twilight Princess. På stående fot kommer jeg faktisk ikke på noen gode låter fra MM i det hele tatt, men jeg skal ikke skryte av hukommelsen min heller, ei har jeg fullført spillet... Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Har planer om å spille inn Lost Woods (Saria's Song). Må bare øve litt mer på den. Zelda's Lullaby kommer vel også. Skulle bare ønske jeg fortsatt hadde et flygel. Da kunne jeg spilt inn med litt skikkelig klang. For slik det er nå setter stage-pianoet begrensninger på hvor fint det kan låte. :\ Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Gøy med egenproduserte opptak Et flygel koster vel fort litt penger og tar litt plass, men et piano går det i alle fall ann å få gratis mot henting på finn.no. Selv klarer jeg meg med et gammelt Yamaha keyboard og et pianotrekkspill på tagent-instrument-fronten Har ikke plass til et fullstørrelse piano/flygel... edit: leif Endret 4. februar 2009 av Melfacion Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Gøy med egenproduserte opptak Et flygel koster vel fort litt penger og tar litt plass, men et piano går det i alle fall ann å få gratis mot henting på finn.no. Selv klarer jeg meg med et gammelt Yamaha keyboard og et pianotrekkspill på tagent-instrument-fronten Har ikke plass til et fullstørrelse piano/flygel... edit: leif Ja, det er dyrt med nye flygel. Savner flygelet familien hadde. Pappa arvet det etter bestefar, et godt gammel klenodie var det også. Et Pleyel-flygel i mørkebrunt tre. Skjønt, før vi fikk det i hus var klangbunnen godt utslitt. Stemmeskruene var skrudd så langt de kunne bli skrudd etc. Men etter at klangbunn var skiftet ut var det en fryd å spille på det. Før hadde jeg sittet med et ikke fullt så godt Petrof-piano, og jeg hatet det. Flygel var bare så mye greiere. Tangentene var lette å trykke ned og klangen så mye rikere. *Sukk, minner* Skjønt, skulle nok være mulig å få tak i et brukandes piano ja. Endret 4. februar 2009 av Snorre Lenke til kommentar
Odesseiron Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Veldig fin sang og flott utførelse. Nå ønsker jeg meg "Song of Storms" Lenke til kommentar
Toroto92 Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Veldig fin utførelse. Zelda musikk er også veldig vakkert. Jeg pleier også å spille en del sanger på piano, spesielt da Final Fantasy, men er borti noen sanger fra Zelda en gang i blant. Uansett, veldig fint utført. ^_^ Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Veldig fin sang og flott utførelse. Nå ønsker jeg meg "Song of Storms" Skal vurdere det. Må finne noter og lære meg sangen først. Men slett ikke umulig at også den kommer. Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Du har skills Snorre, ingen tvil om det. Gleder meg til Zelda's Lullaby. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Den var fin å høre på Har ikke spilt det majoras mask riktignok, men den var fin lell. Gleder meg til å høre mer. Zelda Twilight princess E3 (?) trailer er min favoritt, men den er helt syk å spille på piano. Prøve meg en gang men gav opp etter introen. Endret 4. februar 2009 av Gormers Lenke til kommentar
Toroto92 Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Hadde du fått til Those Who Fight på piano skulle du fått stor respekt av meg. Jeg greide ikke de første ti sekundene en gang Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Den var fin å høre på Har ikke spilt det majoras mask riktignok, men den var fin lell. Gleder meg til å høre mer.Zelda Twilight princess E3 (?) trailer er min favoritt, men den er helt syk å spille på piano. Prøve meg en gang men gav opp etter introen. Ja, den er vanskelig. Prøvde meg selv på den og lærte meg introen. Etter det ble det ikke så mye tid til den. Jeg skulle nok kanskje greid hele sangen hvis jeg øvde myyyye. Tror egentlig den sangen ligger på nivået jeg var på idet jeg sluttet å gå til pianolærer (klassisk). Men det er noen år siden, og er ikke like flink lenger nå desverre. :\ Lenke til kommentar
Bone Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Har ikke du webcam du da, Snorre? Mener å huske jeg har sett noen webcam-bilder i diskusjon.no's RPP-tråd en gang i tiden jeg av og til bladde igjennom den.. Kunne ikke du tatt opp og lagt ut på YouTube!? Jeg blir en subscriber jeg!! Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Har webcam på laptopen ja, men det duger knapt til noenting. Hvis jeg får skaffet meg et ordentlig webcam skal jeg vurdere å lage noen youtube-videoer. Men inntil videre blir det sound only. Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Prøv og spille inn darkworld. Da blir jeg imponert Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Fy faen snorre! Genialt! Du er ikke alene om å like denne sangen. Selv har jeg den fra Twilight Princess. Og dette er faktisk en sang jeg har vært på jakt etter. Versjonen som er på Zelda sountracket er en dårligere versjon imo. Takk for låten, skal lagres ! Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Prøv og spille inn darkworld. Da blir jeg imponert sslj06K-Nlw Fant notene til Dark World og har printet dem ut. Virket ikke så helt ille å få til tror jeg. Begynner å få til venstrehånden på første halvdel av stykket nå. Så det er ikke umulig at jeg greier det med nok øving. Kanskje ikke like fort som originalen, men dog. Endret 6. februar 2009 av Snorre Lenke til kommentar
bear^_InnleggNO Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Er litt usikker på dette men mener at Song of Healing er av Kondo's kreasjoner men det er 2 som har hadt med musikken i Majora's mask å gjøre så skal ikke si det med 100% sikkerhet. I alle fall en nydelig sang å høre på, har hørt mange utgaver av denne sangen så den er populær av milioner. Stille, melankonsk, rytmisk og stemningsskapende. Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Prøv og spille inn darkworld. Da blir jeg imponert sslj06K-Nlw Fant notene til Dark World og har printet dem ut. Virket ikke så helt ille å få til tror jeg. Begynner å få til venstrehånden på første halvdel av stykket nå. Så det er ikke umulig at jeg greier det med nok øving. Kanskje ikke like fort som originalen, men dog. Det hadde vært kult om du gjorde det. Favoritt Zelda sangen min og mange andre på forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå