Gå til innhold

AMD XP 333 Mhz pakke fra PS DATA

Anbefalte innlegg

Hallo

er ute etter ny pc, og kunne tenke meg litt hjelp. Jeg har sett på et pc-bygger sett hos PS DATA, http://psdata.no/ -> pc-bygger -> arbeidsstasjoner -> AMD XP 333 Mhz, og skulle gjerne sett noen kommentarer på oppsettet.

Har mus, tastatur og Win2k (vurderer winxp, men ikke noe must), dessuten en skjerm som ikke nødvendigvis trengs å byttes med det samme.

Prisen på pakka er 8,748.61 (inkl skjerm, OS...), skulle gjerne sett et godt oppsett til 6-7 lapper, basert på forslaget til PS DATA. Pc'en skal brukes til stort sett alt, for å si det sånn, selv om en travel student som jeg er, ikke vil ha all verdens tid til spilling ;)

har for øvrig lett i forumet uten å finne en liknende tråd, men pek meg evt. i riktig retning...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gi litt mere info om hva du skal bruke maskinen til og hvilke områder den bør være "god" i.

Altså, må den være tallknuser-kjapp?

Hvor viktig er lagringsplass?

Du skal ikke spille, men hva med tv-utgang osv.

Hvis du f.eks basserer deg på et noe eldre nforce hovedkort (nforce1) så kan du bruke pengene på f.eks lagringsplass, eller dvdbrenner. Trenger du firewire og usb2.0?

For 6-7000 får du nemlig en grei maskin alt etter dine krav, men du får ikke i pose og sekk. Derfor er det viktig å vite hvordan du skal balansere oppsettet.

DrErling

Lenke til kommentar

Takk for svar, først og fremst!

Som jeg sa, om noe vagt, så bør pc'en være en allrounder. Dvs at jeg kommer til å bruke den noe til spilling, til PhotoShop, surfing, samt diverse Office-relatert arbeid.

Lagringsplass er ikke aberet, for å si det sånn, ny harddisk kan alltids kjøpes etterhvert. For tiden klarer jeg meg fint med 40gb, har god plass til overs, selv om det helt klart er grunnet gammel (veldig gammel, faktisk...) data, som ikke kan kjøre nyere spill (kabal går fint ;) ).

At jeg ikke får i pose og sekk med mitt budsjett, er greit nok, som du sier så får man bra og kraftig pc i dag, til en forholdsvis billig penge. Dvd-brenner ville absolutt være aktuelt. Usb2 er vel standard i dag? Firewire er ikke veldig viktig.

Er ute etter en maskin som holder en stund, men hvor det selvsagt skal være rom for oppgraderinger. Overklokking er ikke prioritert.

takker.

Lenke til kommentar

Har nettopp bygget fire maskiner for venner der jeg har brukt følgende:

abit nf7-s v2.0 (med usb2, firewire, S-ATA raid, onboard lyd)

amd xp2500+ (med swiftech MCX462+ ribbe som er noe dyr...)

2*256mb ram (pc3200 m/winbond)

radeon 9500 skjermkort.

Dette er ikke et dumt oppsett. Du kan spinne mye pc rundt disse komponentene...

DrE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...