Gå til innhold

- Kan vi få en Spotify for spill?

Hva tror du om en slik løsning?  

1. 1. Hva tror du om en slik løsning?

• Ja, dette tror jeg vil fungere veldig bra.
      47
    • Nei, dette er jeg skeptisk til.
      58

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg trur ikkje dataspel vil vere ei naturleg utvikling av Spotify. Dataspel vil nok vere for store, både målt i GB og i timar. Det vil i så fall vere avhengig av at spel er spesielt utvikla mot denne plattformen. Inndeling i episoder vil vere ein sånn faktor. I utgangspunktet tenkjer eg først og fremst på større utviklarar, men for små utviklarar kan ein sånn plattform vere meir freistande. For dei vil truleg små, korte spel, som kan passe godt inn i ei sånn teneste, vere eit naturleg satsingsområde.

Viss målet er kampen mot piratkopiering og alternativ finansiering av spel, trur eg det er andre betre alternativ. Enkelte spel blir i dag gitt ut gratis med reklame. Spel som er gratis, men en betaler for ekstra innhald er eit anna alternativ som vil kome stadig meir. I tillegg til at spel i større grad blir knytt opp mot Internett.

Lenke til kommentar

Neste steg for Spotify blir vel filmer - og det er en naturlig utvidelse. Etter det igjen kunne de begynt med spill. Noen som har imot å se en liten reklamesnutt når du starter spillet eller betale en hundrings i måneden? Jeg ville iallefall hoppet på.

Lenke til kommentar

Spotify er jo en genial tjeneste spør du meg, så jeg hadde nok ikke takket nei hvis jeg hadde fått en tjeneste som fungerte like bra for spill. Om du spør meg om jeg tror at Spotify noen gang kommer med en spill tjeneste... Vel da er svaret et rugendes nei!

Lenke til kommentar

Eneste løsningen jeg ser på dette, er at en for eksempel streamer spillene fra en ekstern maskin. Men dette ville kreve enorme ressurser. Og trolig skape problemer med etterslep ol. Nei, tror ikke spill og spotify er en god kombinasjon. Ikke med dagens teknologi i hvert fall. Men hvem vet, er det noe som går framover så er det utviklingen innen akkurat dette.

Lenke til kommentar

Jeg hadde med glede betalt en ikke ubetydelig sum penger for et gigantisk bibliotek med gamle klassikere som Lucasarts sine adventure-spill, rollespillslagere som Planescape Torment, Fallout 1 og 2, Baldur's Gate 1 og 2, Icewind Dale 1 og 2 og så videre.

Tror ikke streaming nødvendigvis er noe stort problem for spill som de nevnte, hvor man ofte tilbringer mye tid i de samme områdene. Det er nok en ganske søkt tanke å få til noe sånt med et dugelig spillarkiv uten at det koster veldig mye penger i første omgang, men du hvor flott det hadde vært.

Lenke til kommentar

Spotify er jo et genialt konsept, som kan fungere for både musikk og film. Men jeg tror ikke det er mulig å lage en spotifyløsning for spill. Blir i alle fall en hard nøtt å knekke når de skal finne ut en måte å streame spill til brukere. Spesielt tenker jeg da på nyere spill, som tar en del plass. En mulighet er jo kanskje at det går ann å laste ned spill fra servere de har rundt om kring, og så få cd-keyer fra de, som det står nevnt tidligere her. Men det blir litt mer sånn steam aktig, og ikke særlig Spotify. I tillegg må de ha enormt stor båndbredde på serverene, dersom en 10-20 millioner brukere skal laste ned ett spill på 5 GB, eller streame det på en eller annen måte. For ikke å snakke om dersom det er enda flere brukere.

Jeg tror ikke det er mulig å få en Spotify for spill, i alle fall ikke med den teknologien vi har i dag. Men ingenting er umulig, så det kan jo hende at det skjer :)

Lenke til kommentar

Det virker jo som flere aktører jobber med "betal og stream"- løsninger. Tror det er et mer realistisk prosjekt, selv om det ikke appellerer til meg i det heletatt.

Ellers virker Odesseiron sin idè super ut! Noe ala Good Old Games med en Steam vri!

Lenke til kommentar
"Å streame spill", hva i huleste vil det si?

Skjønner ikke hvordan det skulle funke å lage en Spotify-lignende tjeneste for spill. Det nærmeste man kommer da er Steam-konseptet, som nevnt.

Som å hive på en video på youtube:

Du laster ned en gitt mengde informasjon, resten streames etterhvert som man spiller.

Ser for meg lange loadingscreens...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...