Gå til innhold

[MMO] Mortal Online - Forventninger

Anbefalte innlegg

Har prøvd å signe meg opp på beta'en men får bare "Login failed".... bwah!

Usikker på hva jeg skal syntes. Det virker jo ikke som det står ut noe særlig som spill, men vi får se.

Av en eller annen grunn ble jeg svimmel av å se på den filmen. Kan være det var fordi jeg ikke hadde brillene på men... var som om jeg ble sjøsyk av å gå. Grafikken var grei, da!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg blir direkte irritert når jeg leser hva dere skriver :( Er ikke teknologien som tvinger dem til å bruke det oophus. Dem vil isåfall gjøre det for at de som spiller ikke skal trenge å ha monster datamaskiner. Age of Conan er ikke spesielt ille, jeg syns ikke det er spesielt ille, heller motsatt, synes det fungerer fint. Skulle AoC vært en seamless verden, så måtte dem ha hatt Darkfall + wow sitt areal til sammen og mest sannsynlig mer for å dekke alle områdene. Tenk litt over det silo :p

Jo, når deres mål er å ha en seamless verden hvor de så må gjøre om på dette så tilsier jo dette at de er redd for at systemkravene ville blitt for høye uten å bruke instances. Ergo, de blir tvunget rent økonomisk å forandre på dette hvis de ønsker at spillet skal være en suksess. Det at serveren går ned hver gang man er over 200 stk i et område er ikke akkurat så bra.

Lenke til kommentar
Jeg blir direkte irritert når jeg leser hva dere skriver :( Er ikke teknologien som tvinger dem til å bruke det oophus. Dem vil isåfall gjøre det for at de som spiller ikke skal trenge å ha monster datamaskiner. Age of Conan er ikke spesielt ille, jeg syns ikke det er spesielt ille, heller motsatt, synes det fungerer fint. Skulle AoC vært en seamless verden, så måtte dem ha hatt Darkfall + wow sitt areal til sammen og mest sannsynlig mer for å dekke alle områdene. Tenk litt over det silo :p

Tenk litt over at jeg får ikke den riktige følelsen av det, jeg liker at det er samlesteder, der folk har vært på lange turer og kommer inn til en hovedby. Det høres litt teit ut men det er noe av det som skaper mmorpg følelsen, at du ikke trenger å loade. Og at alle som er rundt deg er der, og ikke i en annen instance. Føler det blir mere som et fps der du connecter deg til en server. I Darkfall så er alle i samme instance, og du ser guild folkene dine komme riende inn i en by en at de plutselig bare dukker opp. Og folk kan komme og rape byen vår, og ikke gå inn i en viss instance. Btw er ikke fanboy, håper virkelig at Mortal Online blir bra. Men som sagt så personlig hater jeg instance, og håper det går greit ? ;)

Lenke til kommentar

Blir for teit å sammenligne MO og DFO, DFO har grafikken til en DOS maskin, MO har så mye bedre grafikk enn DF at det kan ikke sammenlignes. Eneste som er likt er vell litt av systemet, mens MO har jo mye mer realistisk combat enn hva DF har.

Lenke til kommentar
Blir for teit å sammenligne MO og DFO, DFO har grafikken til en DOS maskin, MO har så mye bedre grafikk enn DF at det kan ikke sammenlignes. Eneste som er likt er vell litt av systemet, mens MO har jo mye mer realistisk combat enn hva DF har.

Så DF og MO kan ikke sammenlignes pga grafikken? For noe tull.

Poenget er jo at DF ar ofret grafikk for å få til de tingene MO nå ser ut til å måtte ta ut av spillet.

Så kan en jo argumentere om grafikk > "seamless world" eller omvendt. For min del ligger grafikken langt nede på listen til hva jeg ser etter i et MMO spill.

Skal jeg se på vakker grafikk så fungerer rett og slett ikke MMO spill til dette nettopp pga de restriksjonene det automatisk kommer med slik teknologi.

Endret av oophus
Lenke til kommentar

Så DF og MO kan ikke sammenlignes pga grafikken? For noe tull.

Virker som du gjør alt du kan for å prøve å ikke forstå hva jeg sier.

Lenke til kommentar

Litt tidlig aa begynne aa skryte av combat systemet kanskje?

Bortsett fra det de har sagt og det lille vi fikk se i den siste videoen er det ikke mye aa begrunne ting paa.

Lenke til kommentar
VI lever i 2009, grafikk er bra... har ingenting imot instansing, og skjønner ikke sammenligningen din med FPS? DF er da søren meg mer FPS enn AoC hvertfall.....

Det jeg mente med fps var at du connecter deg til en server, det samme som du gjorde i AoC. Der du var i forskjellige instancer, ble litt sånn: hei vi går på Yale Instancen for å spille sammen. But hey, dont get me wrong. Jeg håper virkelig at Mortal Online blir bra, siden det er flere ting som Darkfall ikke har gjort så bra som kanskje Mortal Online kan gjøre det bra. Nå snakker jeg om sverd fighting i Darkfall, fordi den er boring. Jeg synes det er greit men litt kjedelig. Og jeg skal helt klart teste Mortal Online, men som sagt jeg hater instance ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg spiller DFO nå og er meget, meget fornøyd. Dels fordi jeg er medlem i en aktiv klan, og dels fordi jeg fant mange hyggelige folk å snakke med på VT.

Men ja, jeg elsker MMOs uten lasteskjermer. Det ødelegger den frie følelsen av å være en i verden. Hvis du "loader" for å komme fra A-B så er det rett og slett kjedelig. Mye av en følelse i et MMO er jo nettop å være fri. Særlig i DFO, føle at noen kan komme å stikke deg i ryggen uansett. Du er ikke trygg bak en loadingscreen som teleporterer deg.

Klart en fri verden, mot noe uviktig grafikk.

Lenke til kommentar
Jeg spiller DFO nå og er meget, meget fornøyd. Dels fordi jeg er medlem i en aktiv klan, og dels fordi jeg fant mange hyggelige folk å snakke med på VT.

Men ja, jeg elsker MMOs uten lasteskjermer. Det ødelegger den frie følelsen av å være en i verden. Hvis du "loader" for å komme fra A-B så er det rett og slett kjedelig. Mye av en følelse i et MMO er jo nettop å være fri. Særlig i DFO, føle at noen kan komme å stikke deg i ryggen uansett. Du er ikke trygg bak en loadingscreen som teleporterer deg.

Klart en fri verden, mot noe uviktig grafikk.

etter at jeg hadde spilt wow litt igjen etter 1 års pause fra det(pga AoC), så har jeg endret oppfatningen min litt. Syntes jeg fikk mer: Woooow, free world, yahoo! følelsen når jeg spilte wow enn når jeg sammenligna det med AoC. Vil gå så langt å si at det var rett og slett deilig :) Men så er wow bare wow, et ødelagt spill som ble voldtatt av utviklerne :(

On topic: Det har kommet 2 nye raser til nå! Verdt å skjekke ut :)

Vet ikke helt jeg, men er noen interessert i at jeg skal lage en skikkelig førstepost? :) orker ikke gjøre det hvis det er null interesse. :blush:

Edit: leifern

Endret av Cerandin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...