Gå til innhold

Hjelp: pc til blue-ray og lotro

Anbefalte innlegg

Hei hei folkens. Jeg er ny her inne.

Jeg tenker å bygge meg ny pc og trenger i den anledning hjelp til valg av komponenter. Har ikke overveldende mye kunnskap om hva som passer best sammen, så alle tilbakemeldinger mottas med takk! :)

Dataen skal brukes til avspilling av blue-ray filmer, litt spilling (utelukkende Lotro) og vanlig arbeid. Den skal kobles opp på en 37" full hd lcd-skjerm så det er viktig at den sender ut gode bilde og lyd-signaler til tv/forsterker.

Når det gjelder spilling så er jeg ikke like nøye på kvaliteten, men om mulig hadde det vært artig å spille lotro på fullt i full-hd :D

Har ikke forferdelig mye penger, og vil helst bruke minst mulig (innen rimelighetens grenser).

Er det mulig å få til dette på under 7-8000kr?

Kunne noen gitt meg tips på oppsett?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Supert, hjertelig!

Er det slik at jeg må ha et eget lydkort, eller har ikke det noe å si hvis jeg overfører lyden digitalt fra spdif (hvis dette hovedkortet har det) til receiveren slik at den tar seg av dekodinga?

Vil det være en fordel med mer minne og med høyere frekvens?

Og trenger jeg firekjernes prossesor?

Blir mange spørsmål, men kom gjerne med innspill folkens.

Lenke til kommentar

4 kjerners cpu tok jeg fordi jeg fikk inntrykk av du spiller av media av "høy" kvalitet og driver en del med media som vil funke bedre ellers kan du jo ta en sterkere 2 kjerners cpu. ville da anbefalt denne og billigste pris er bare 5kr mer ;)https://prisguiden.no/product.php?productId=87253

lydkort har jeg ikke så mye peiling på så noen andre må isåfall si noe der. Hovedkortet har innebygd lydkort og støtte for 7.1, vet ikke hvor mye du vil tjene på og bruke noen lapper på et ordentlig lydkort. Hovedkortet har ikke spdif. Hadde en Creative SB audigy 2 i mange år som jeg var fornøyd med ivertfall ;)

Mer minne tviler jeg på du vil ha mye bruk for, men hvis du får det etterhvert er det lett og veldig billig og bestille en brikke til. ;) ikkeno og tjene på og velge noe høyere en pc6400 heller hvis du ikke skal drive med heftig overklokking.

Lenke til kommentar

Takk igjen:)

Nå har jeg et Asus p5b hovedkort: https://prisguiden.no/product.php?produc...=specifications , det har spdif-ut over coax er det vel. Det står hvertfall spdif på utgangen... Den sender hvertfall digital lyd ut ;)

På bildet av hovedkortet du foreslo ser jeg samme utgang. Tror du ikke jeg kan kjøre lyden ut her uten å miste kvalitet?

Henta fra et forum:

"SPDIF er Sony/Philips Digital Interface Format

Kort sagt, digitalutgangen for lyd, så du får sendt lyden digitalt til ein surround forsterker (heimekino)"

Er det noen her inne som har peiling på behovet for lydkort framfor spdif/coax/optisk-ut, når signalet skal inn i en hjemmekino-receiver?

Og hva mener dere om blue-raydrev til data i kvalitetsmessig forskjell til egne dedikerte (i rimelig klasse) blue-ray spillere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...