Gå til innhold

Uncharted 2 - Generell diskusjon og informasjon

- FuzioN

Uncharted 2!  

1. 1. Skal du ha spillet?

• Ja, på release date!
      107
    • Ja, etter hvert.
      55
    • Tja, spørs hva annmeldelser sier.
      20
    • NEI!
      12
  2. 2. Tror du spillet blir bra?

• Ja
      165
    • Tja, kanskje
      23
    • Nei
      6
  3. 3. Hva håper du på?

• Lengre spilletid
      98
    • Multiplayer
      22
    • Mer variasjon
      74

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ønsker meg dette til jul, og er HELT sikker på at jeg får det, GLEDER MEG SÅ SYKT!

Ser jo helt rått ut, første gang jeg så gameplayet på gametrailers.com, tenkte jeg litt mer "Eh, så ikke noe veldig ut"

Men etter å ha sett litt på gameplay vids osv, ser det jo rett og slett helt RÅTT ut.

Hva er deres tanker om spillet, har dere noen tips eller noe sånt?

Hvilke settings er det best på osv, ALT vil jeg høre fra dere!

Lenke til kommentar

Ønsker meg dette til jul, og er HELT sikker på at jeg får det, GLEDER MEG SÅ SYKT!

Ser jo helt rått ut, første gang jeg så gameplayet på gametrailers.com, tenkte jeg litt mer "Eh, så ikke noe veldig ut"

Men etter å ha sett litt på gameplay vids osv, ser det jo rett og slett helt RÅTT ut.

fint at det er noen som engasjerer seg idette :) jeg lurer og¨å på dette og tar gjerne imot tips og eventuelt hva dere vil gi dette spillet i terningkast

Lenke til kommentar

For min del er dette et av de spillene jeg har spilt mest noensinne, og definitivt det spillet jeg har ofret mest tid på i denne generasjonen. Det er lett det beste spillet jeg har spilt på lang tid.

Single player-delen er fartsfylt og variert. Karakterene er likanes, historien er morsom, det visuelle er på topp og gameplayet sitter som et skudd. Snikeelementet som er tatt inn fungerer godt og gir deg andre taktiske muligheter i kamp. Melee fungerer også bedre enn i UC:DF og det kler spillet godt. Spillet er i mine øyne også akkurat passe langt. Skatter og medaljer sørger for at det er gjenspillsverdi i masseveis.

Multi player-delen er utrolig morsom. Det er det eneste spillet jeg faktisk har giddet å holde på med MP-spilling over lengre tid. Jeg er ikke overrasket over at f.eks. IGN mener at den er bedre enn MW2. Du har haugevis av ulike spilltyper, men for egen del har det vært klassisk (team) deathmatch og co-op survival og oppdragsbasert som har blitt viet mest tid. Det er rett og slett eksepsjonelt moro og latterlig godt gjennomført.

Man tjener også penger på kampene man deltar i. Disse kan brukes i en butikk hvor du kan kjøpe våpenoppgraderinger til co-op delen og boosters til de andre spilltypene - i tillegg til nye karakterer, taunts etc.

Hva gjelder settings og slikt har jeg vel ikke gjort store endringer bortsett fra å endre lydinnstillingene. Om du har en receiver som støtter diverse lydformater er det mye å velge mellom.

Endret av leterel
Lenke til kommentar

Men som sagt så er det ikke mangen av her inne som liker UC2, alle PS3 spill bare dør ut i diskusjoner, det er surt. Men det er vel pga 85% av brukerene her elsker en annen konsoll ;)

Er enig i IGN sin omtale av UC2 som dem sier UC2 er bedre online en MW2, lagger ihvertfall ingenting og ikke mye camping i UC2 heller :D

Fått helt dilla på MP-delen, har vel spilt over 180 timer siden lanseringen bare på MP-delen, det er ca 165 timer mer en MW2...

Ser nok flere GOTY tittler til UC2 iløpet av ukene som kommer, helt fortjent med 96.19% på gamerankings!!

Endret av Fanboyen
Lenke til kommentar

http://www.destructoid.com/the-winner-of-destructoid-game-of-the-year-2009-157649.phtml

Da fikk Uncharted 2 med seg enda en Game Of The Year, denne gangen fra destructoid.

Jeg hadde igrunn ikke trodd at de ville gi den til Uncharted, hører man på Podtoid så er det nesten bare Valve de snakker om i hver eneste podcast, men så er jo gutta på Podtoid bare en liten del av destructoid.

Lenke til kommentar

Jeg må bare få skrike ut hvor fantastisk dette spillet er! Etter et par dager med konstant spilling etter realase nådde jeg omtrent halvveis, og la av en eller annen grunn fra meg spillet. Jeg tok det opp igjen i går og må få skryte av denne fantstiske sammensetningen og mekanikken som blir brukt i spillet. Dette spillet leverer så til de grader og et mesterverk uten sidestykke!

Nå blir det spennende å gjennomføre spillet, dessverre hang det seg opp under gjennomspillingen i stad, men jeg regner med å fullføre spillet innen en time eller to. Fantastisk spill som jeg er kjempeglad for at jeg tok opp og med en historie som i filmverdenen kan nomineres til oscar for beste historie! Spennende, gripende og nyskapende!

Endret av Paisley
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Satt bare og tenkte på Uncharted seriens fremtid.

Historisk sett så lager Naughty Dog 3 spill i serien, så et spinoff spill (racing spill) i begge de forrige, deretter forlater de serien til noen andre.

Slik har det gått ned i historien så langt:

Crash Bandicoot

Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back

Crash Bandicoot 3: Warped

Crash Team Racing

Jak and Daxter: The Precursor Legacy

Jak II

Jak 3

Jak X: Combat Racing

UNCHARTED: Drake's Fortune

UNCHARTED 2: Among Thieves

Noen som tror de vil fortsette i samme spor med Uncharted?

Uncharted 3: Drake Does Atlantis

Uncharted Jeep Challenge?

Det fikk meg bare til å tenke, er ikke akkurat et spill jeg ønsker meg for å si det slik :p

Lenke til kommentar

Satt bare og tenkte på Uncharted seriens fremtid.

Historisk sett så lager Naughty Dog 3 spill i serien, så et spinoff spill (racing spill) i begge de forrige, deretter forlater de serien til noen andre.

Slik har det gått ned i historien så langt:

Crash Bandicoot

Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back

Crash Bandicoot 3: Warped

Crash Team Racing

Jak and Daxter: The Precursor Legacy

Jak II

Jak 3

Jak X: Combat Racing

UNCHARTED: Drake's Fortune

UNCHARTED 2: Among Thieves

Noen som tror de vil fortsette i samme spor med Uncharted?

Uncharted 3: Drake Does Atlantis

Uncharted Jeep Challenge?

Det fikk meg bare til å tenke, er ikke akkurat et spill jeg ønsker meg for å si det slik :p

De spillene du nevner der er rene barnespill så tviler :) hehe.

Men Uncharted har blitt et fenomen da, det har virkelig blitt nye Tomb Raider. Jeg synes synd på Core og Eidos gjengen. Hvordan skal Tomb Raider konkurrere med dette? Legend syns jeg var ganske bra men sammenlignet med Uncharted så er det flere generasjoner unna.

Lenke til kommentar

De spillene du nevner der er rene barnespill så tviler :) hehe.

Men Uncharted har blitt et fenomen da, det har virkelig blitt nye Tomb Raider. Jeg synes synd på Core og Eidos gjengen. Hvordan skal Tomb Raider konkurrere med dette? Legend syns jeg var ganske bra men sammenlignet med Uncharted så er det flere generasjoner unna.

Jak er ikke akkurat rene barnespill, alle spillene i Jak serien hadde faktisk samme aldersgrense som Uncharted spillene... altså Teen rating.

Lenke til kommentar

Har et lite spørsmål angående skytingen i uncharted 2...

Er det som eneren? Der fienden tåler latterlig mange skudd før de takker for seg? Eller dør de av et skudd i hodet? Synes combat sekvensene i 1'ern var max irriterende...

Lenke til kommentar

Er det som eneren? Der fienden tåler latterlig mange skudd før de takker for seg? Eller dør de av et skudd i hodet? Synes combat sekvensene i 1'ern var max irriterende...

I likhet med eneren så dør de av headshots. Akkurat der skjønner jeg ikke hva folk klager på, men på det hele så tåler fiendene mindre i Uncharted 2 ja.

Lenke til kommentar

I likhet med eneren så dør de av headshots. Akkurat der skjønner jeg ikke hva folk klager på, men på det hele så tåler fiendene mindre i Uncharted 2 ja.

Det folk sikkert tenker på da er de med "heavy-armor", når man møter de blir skuddvekslingene litt vel lange og kjedlige.

Lenke til kommentar

Takk for svar:)

Vel det første jeg tenkte på da jeg spilte meg gjennom eneren var at folk i t-skjorter tålte 3 skudd i brystregionen og vel så det, og var fortsatt i stand til å skyte like bra tilbake. (Er kanskje jeg som er en elendig skytter:p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...