Gå til innhold

Uncharted 2 - Generell diskusjon og informasjon

- FuzioN

Uncharted 2!  

1. 1. Skal du ha spillet?

• Ja, på release date!
      107
    • Ja, etter hvert.
      55
    • Tja, spørs hva annmeldelser sier.
      20
    • NEI!
      12
  2. 2. Tror du spillet blir bra?

• Ja
      165
    • Tja, kanskje
      23
    • Nei
      6
  3. 3. Hva håper du på?

• Lengre spilletid
      98
    • Multiplayer
      22
    • Mer variasjon
      74

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Føler at jeg har blitt lei av Uncharted 2 nå, onlinen blir for tam og for lite variert, og jeg har kommet meg helt til slutten av enspilleren. Joa, onlinen har mange gamemodes, men kartene blir for kjedelige, og det er alt for få våpen.

Jeg har møtt noen bola blå mennesker som tåler alt for mye, og jeg innser nå i ettertid at jeg hadde fått mye mer ut av spillopplevelsen om jeg hadde valgt medium vanskelighetsgrad.

Lenke til kommentar

CheesyJunk: Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Har forstått at Naughty Dog vil at Uncharted skal være litt overnaturlig/mytisk, og av den grunn, har valgt å inkludere de "blå bola menneskene". Men syns de kunne gjort de litt lettere å drepe. Ble ganske irritert på de selv noen ganger...
Lenke til kommentar

Hei jeg lurer på hvor jeg laster ned Gullvåpen osv som er i den limited edtion pakka? jeg kjøpte den "brukt" i dag på gamestop, så syns det lukter litt muffins da jeg tror den tidligere eieren har brukt koden, men jeg ser ikke helt hvor jeg skal bruke den? jeg har søkt gjennom Playstation store, osv og finner ingen ting...

Lenke til kommentar

Muffins? Tror jeg ville regnet det som fullstendig normalt at tidligere eier av et spill har brukt koder o.l som måtte følge med. Det er som du selv sier et brukt spill.

Du kan dog være heldig å få deg en gledelig overraskelse, men ville ikke regnet med det akkurat.

Lenke til kommentar

Jeg har møtt noen bola blå mennesker som tåler alt for mye, og jeg innser nå i ettertid at jeg hadde fått mye mer ut av spillopplevelsen om jeg hadde valgt medium vanskelighetsgrad.

Spillet er litt treigt med å gi deg noe hint, men i utgangspunktet så er poenget at du må bruke visse våpen for å drepe dem. Så lenge du bare bruker de riktige våpna så dør de ganske fort.

Men jeg er helt enig i at det mangler noe der. Drake sier noe lignende "gonna need some stronger weapons for this" etter du har drept de 3 første, men er litt for lite og litt for seint.

Lenke til kommentar

For min del ødelegger introduksjon av monstre atter en gang oppfatningen av et spill

Kan alltids håpe på at dette endres i Uncharted 3, men det blir vel akkurat samme utvikling atter en gang. "Åja, det er nå jeg blir omringet av ørten monster og jeg må holde de unna til jeg får hjelp, igjen, dette virker mistenkelig kjent fra enern"

Lenke til kommentar

Helt ærlig ikke så fascinert av dette spillet; historien kunne ikke måle seg med storheter som spillene fra Metal Gear Solid-spillene, og spillfølelsen (kombinasjonen av lyd, grafikk, våpenfølelse osv.) var ikke i nærheten av spill som Killzone 2. Men det holder et over gjennomsnittlig nivå gjennom det hele, og faller på en sterk 8/10 i mine øyne. Ja, også var jeg ekstremt forstyrret av et lite element helt på tampen av spillet:

He picked the wrong girl! :angry:

EDIT: Ja, også ble jeg lei av multiplayern rundt nivå 20.

Endret av CheeseyJunk
Lenke til kommentar

Er det fordi det er Halloween at alle er Zombier osv i multiplayer?

Jepp..

Er det noen fler som blir oppgitt av at havner man på helte laget er man jo lettere og oppdage pga de glødende øynene =( Det er iallefall det jeg merker, hvis jeg er villain, ser jeg de røde øynene uansett hvor godt gjemt personene skulle være.

Lenke til kommentar

Fikk endelig rundet UC1 igår og kunne med god samvittighet på UC2 idag.

Hadde en litt blandet opplevelse med UC1. Historien var god den og noen av sekvensene i spillet var meget gode. Dessverre ble det for mye skyting for min del. Viste seg jo fort at det beste våpnet i spillet faktisk var pistolen, da den var mye lettere å få headshots med, og fiender generelt tåler 100 skudd om man ikke planter et mellom øynene.

Var dermed litt skeptisk når jeg fyrte opp nr 2 idag. Men oi tok jeg feil. Har ikke hatt det så moro med enspillerdelen i et spill siden jeg rundet CoD4 for første gang. Skytingen virker å være tonet ned. Andre våpen fungerer mye bedre og jeg merker jeg varierer mye mer med våpenene nå (selv om Fal'en er blitt favoritten). Man kan i større grad lure seg forbi fiender og ta de ned med stealth. Melee er mye bedre. De latterlige komboene fra nr 1 var helt ubrukelige.

Liker også at skattene virker mer gjennomført denne gangen. I 1'ern var de ofte bare strødd rundt tilfeldig, mens her finner jeg flere jeg faktisk må finne en alternativ rute for å få tak i. Gåtene er en smule lette, men veldig bra gjennomførte, og det virker som det er fler av de så langt.

Tempoet i spillet har vært fantastisk og du blir dratt fra en utrolig moro sekvens til en ny en hele tiden. Det er ikke å komme bort fra at det er en del skyting i spillet, men jeg synes de har gjort en mye bedre jobb med å variere de med små detaljer så langt iforhold til det de gjorde i nr 1.

Så var det grafikken da. Dette er lett et av de vakreste spillene jeg har sett. Jeg synes eneren så veldig bra ut, men dette er rett og slett mye bedre. Miljøene er fargerike og varierte, imotsetning til nr 1 som stort sett var huler og jungel. Jeg har som flere har ofte blitt stående og stirre ut i horisonten. Men hvorfor i allverden rører ikke skyene seg? Irriterte meg over dette i 1'eren og. Ja jeg vet det ikke er stort å klage over, men når jeg ofte blir stående og stirre ut i horisonten så merker jeg det faktisk :p

Uansett er dette i mine øyne en killer app til PS3 og det første spillet som faktisk kan forsvare at jeg kjøpte en PS3 da jeg satt med en Xbox fra før.

Er nok det beste spillet jeg har spilt til nå i år. Nå er jeg spent på om IW leverer på det jeg ser på som den største utforderen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...