Gå til innhold

Uncharted 2 - Generell diskusjon og informasjon


- FuzioN

Uncharted 2!  

  1. 1. Skal du ha spillet?

    • Ja, på release date!
      107
    • Ja, etter hvert.
      55
    • Tja, spørs hva annmeldelser sier.
      20
    • NEI!
      12
  2. 2. Tror du spillet blir bra?

    • Ja
      165
    • Tja, kanskje
      23
    • Nei
      6
  3. 3. Hva håper du på?

    • Lengre spilletid
      98
    • Multiplayer
      22
    • Mer variasjon
      74


Anbefalte innlegg

Det er det her inne, man kan ikke si noe som helst fint om PS3, da mener jeg ingenting om den har god online, flotte kongespill uten å bli kallet visse ord. Jeg får/fått inntrykk ihvertfall ikke si noe som helst her inne uansett fordi jeg liker PS3 bedre en mine 4 andre konsoller

 

Uncharted 2 hos meg har gitt meg mer en alle spill med tanke på hvor mye jeg har spilt det, passerer faktisk Gears 2 i antall timer og Gears 2 kom ut ifjor og det bare på snart 2 uker siden Uncharted 2 ble lansert... Er oppe i 80 timer nå på snart 2 uker!!! Dette er min personlige mening viss jeg får lov til å ha det..

 

Du får lov til å ha din personlige mening, men pek ut en annen på dette forumet som skriver om hvor mye man elsker en konsoll og det spesifikke spillet og hvor mye man har spilt det, i hver eneste post den brukeren lager. For det er sånn du er, du sier det alltid, om og om igjen. Jeg er her sjeldent på forumet, men når jeg først leser en post så skriver du der , det samme om og om igjen. ser ikke helt poenget, tror det er det folk er lei av og det er derfor du får pepper og du vet det så godt selv!:/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bort fra å kritisere én mann, fokuser på spillet:

 

I tillegg den fraværende våpenfølelsen, føler jeg at spillet er veldig 'låst' til slik det ble designet, at du ikke står fritt til å gjøre hva du vil. Du kan liksom bare klatre på de veggene der det faktisk er nødvendig å komme opp, selv om andre vegger ser ut til å ha mye bedre klatreforhold en de glatte, skarpe, snøete klippehyllene som Drake gledelig hopper fram og tilbake på. Og spesial-melee angrepene som funker fantastisk i enspilleren fungerer så absolutt ikke online. Om du henger fra en hylle å skal bruke hengeangrepet, som er et instant kill, er resultatene veldig varierende: Enten fyker motstanderen plutselig bort til deg slik at animasjonen der du drar ham ned kan utføres, eller så fungerer det ikke, og han kommer å sparker deg ned, og dette dør du av. Uavhengig av om det er 2 cm eller 3 meter du faller, så dør du.

 

Men nok kritikk, spillet er helt fantastisk og blant det ypperste jeg har spilt, men som sagt er det ikke i nærheten av våpenfølelsen i Killzone 2!

Lenke til kommentar

Det er det her inne, man kan ikke si noe som helst fint om PS3, da mener jeg ingenting om den har god online, flotte kongespill uten å bli kallet visse ord. Jeg får/fått inntrykk ihvertfall ikke si noe som helst her inne uansett fordi jeg liker PS3 bedre en mine 4 andre konsoller

 

Hvor mange i denne tråden tror du virkelig kritiserer UC2 fordi de er Xbox fanboys og eier kun Xbox?

Lenke til kommentar

Det er det her inne, man kan ikke si noe som helst fint om PS3, da mener jeg ingenting om den har god online, flotte kongespill uten å bli kallet visse ord. Jeg får/fått inntrykk ihvertfall ikke si noe som helst her inne uansett fordi jeg liker PS3 bedre en mine 4 andre konsoller

 

Uncharted 2 hos meg har gitt meg mer en alle spill med tanke på hvor mye jeg har spilt det, passerer faktisk Gears 2 i antall timer og Gears 2 kom ut ifjor og det bare på snart 2 uker siden Uncharted 2 ble lansert... Er oppe i 80 timer nå på snart 2 uker!!! Dette er min personlige mening viss jeg får lov til å ha det..

 

Selvfølgelig har du lov til å ha din egen, personelige mening, så lenge du evner å respektere at andre også har "egne meninger", som ikke nødvendigvis samsvarer med din egen, subjektive mening.

 

For meg, så virker det som om du er i overkant hårså når det kommer til andres subjektive meninger om spill som er sluppet til ditt hjertebarn, PS3.

 

Hva jeg trakk frem, var vitale punkter for hvilke deler av spillet som fremstår som et irritasjons momement/ikke funker for meg.

 

Slik jeg har sett, så er du forumets øverste tallsmann for PS3, og går harnisk til verks så lenge "folk" påpeker/trekker frem ting de ikke liker med spill som du holder ditt hjerte nær.

 

Dette er et diskusjons-forum for spill. Med andre ord, så er det rom for individers subjektive meninger (Positive og Negative), så lenge de forholdes konstruktivt. Det er IKKE et tutekor, hvor alle skal dele samme oppfattning (Noe jeg er glad for, da det er akkurat dette som er spennende... Å se, lese og høre andre personers subjektive mening, uavhengig om jeg er enig med dem, eller ei)

 

Om du ønsker en ukritisk setting, hvor bare positive ting skal sies om spill du foretrekker, så anbefaler jeg deg heller å leie et reklamebanner hvor du kan promotere spillet så vilt mye du bare vil, uten fare for at andre kommer med andre meninger.

 

Lojalitet er en dyd, mens blind lojalitet....

Endret av SAS1984
Lenke til kommentar

Det er mange ting som irriterer meg med det... For det første, så holder Drake våpenet feil, i forhold til siktingen (Dettte var dog forebedret i forhold til 1neren, hvor han til dels holdt pistolen i en 20-graders feil vinkling, i forhold til treffpunkt).

 

Våpene føles tamme, da fienden i hovedsak tåler litt for mye bly, i forhold til hva som er akseptabelt i henhold til den "semi" realismen spillet prøver å opprettholde. I tillegg er lyden fra våpene ikke helt opptimal. Det høres mer ut som om han løper rundt med air-soft-guns, fremfor dødelige 7.62mm/5.56mm prosjektils våpen (Dragunoven-Sniperen er det eneste våpenet i spillet med en tilfredstillende lyd og våpen følelse)

 

Drake tar ladegrep hvergang han lader om våpenet, selv om magasinet ikke er tomt, noe som er fullstendig tåpelig da det allerede ligger en kule i kammeret (Som ville blitt kastet ut om han tok nytt ladegrep). Dette burde utviklerene fått med seg, da spillet har såpass stort fokus på "gunplayet" og animasjoner.

 

En annen ting som irriterer meg, er at nå "en-manns-hæren-Drake" først skal bekjempe mellom 500 og 1000 fiender, så burde han fokusere på å bringe med seg nok ammo. (Alle som har vært i forsvaret vet at AMMO er essensielt for å holde ut mot fienden). I stedet er man begrenset til en patetisk ca. 150 skudds grense (Varierer fra våpen til våpen), noe som i snitt begrenses til 4 30-skudds magasin+magasinet i våpenet, noe som er ALT for lite, da fiendene er vandrende Terminatorer, som tåler 5-6 7.72mm skudd i brystregionen, fra Drakes AK-47 (Med mindre man treffer dem i hodet)

 

Må si du har noen ganske merkelig argumenter for å "dinge" gameplay. Det eneste du nevner som i det hele tatt påvirker hvordan man spiller spillet er tildels begrenset ammo. Selv om man stort sett har mer enn nok i alle kamper.

 

Som jeg har posta tidligere, spillet har ikke samme "punch" som man får fra standard space-marine eller militær spill, men det er heller ikke meninga. Det prøver heller å imitere den typen action man ser i filmer som handler mer om skuespill enn realitet. Men du er vel av den typen som synes en film er dårlig fordi en fyr skjøt 35 skudd fra ett våpen som bare har 30 i magasinet etc.

 

Det du snakker om er ikke gameplay problemer i det hele tatt, du liker ikke stilen til spillet. Det er greit nok det, men det er noe helt annet enn at det er problemer med spillet. Det blir på en måte det samme som at jeg skulle sagt at Forza er ett elendig spill, bare fordi jeg ikke liker racing.

Endret av Ares
Lenke til kommentar
I tillegg den fraværende våpenfølelsen, føler jeg at spillet er veldig 'låst' til slik det ble designet, at du ikke står fritt til å gjøre hva du vil. Du kan liksom bare klatre på de veggene der det faktisk er nødvendig å komme opp, selv om andre vegger ser ut til å ha mye bedre klatreforhold en de glatte, skarpe, snøete klippehyllene som Drake gledelig hopper fram og tilbake på.

 

Dette er jo det samme problemet Tomb Raider-spillene har hatt i alle herrens år, litt slapt at det ikke blir forbedret egentlig når fokuset ligger i "akrobatiskt action-eventyr".

Lenke til kommentar

Ikke topp 100 engang? Jeg er enig i at dette spilelt ikke er det beste denne generasjonen (MGS IV, Mass Effect, GTA osv. er over etter min mening), men det er absolutt topp 10 noensinne, in my book.

 

Det er nok der vi skiller veier. Minst 80% av favorittspillene mine er fra før tusenårsskiftet. Eneren hadde nok klemt seg inn på den nevnte særs uoffisielle lista, men toeren gjør ikke merkverdig mye nytt. Jeg forstår heller ikke alt maset rundt grafikken. Spillet er veldig imponerende i hvor flytende overganger og hektiske perioder det tillater med den gode grafikken, men jeg fikk ikke den samme bakoversveisen som mange tilsynelatende har fått. Det er uansett ikke noe jeg har brydd meg nevneverdig om, da det ser veldig bra ut :)

Lenke til kommentar

Testet co-op i går. Virkelig morsomt og meget utfordrene.

 

Klokket en del timer online med deathmatch også nå. Selv om jeg strengt tatt er middels er dette det første spillet jeg har giddet å spille mer enn noen få timer på i den slags modus. Pluss i boka.

 

Er i god gang med andre gjennomkjøring av historiemodusen også. For meg blir det enda klarere at ingen andre spill jeg har testet har et like trivelig persongalleri som dette. Lassevis av tørre vitser, passende kommentarer og fantastisk kjemi gjør spillet tvers igjennom fornøyelig.

 

Det er få spill jeg blir oppslukt av lenger. Dette er et slikt.

Lenke til kommentar

Hehe eg må le! Eg ser at spillverket.no har skrevet en go del artikkler om hvor bra Uncharted 2 selger. Men viss dere ser på gamer.no så har dei ikke nevnt noe om Uncharted 2 etter den nedslående 7\10 anmeldelsen! Lurer på hvorfor?? hahahaha

 

Hmm, mulig jeg tar feil, men gamer.no har da ikke som vane å dekke spill noe særlig etter de har kommet ut ?

Lenke til kommentar

Det er igrunn imponerende ja. Har enda ikke fått startet på UC2 da jeg for tiden sitter med UC1, men det samme gjelder der. Husker jeg tenkte når jeg slo på UC1 at dette kom til å bli mye loading siden tiden det tok å få spillet igang var en smule lang. Men etterpå er det jo bare fryd og gammen. Eneste indikatoren på at du skifter bane/kapittel er en liten popup på skjermen når du passerer et punkt. Spillet flyter fra gameplay til cutscene tilbake til gameplay uten angstrengelser. Er vel blu ray man kan takke for slikt.

Lenke til kommentar

noen som kan raskt anbefale meg om et sted å kjøpe Uncharted 2? :)

Føler spillet er noe veldig dyrt de fleste steder, 600 kr

 

Platekompaniet.no er det 549,- kr. CDON.no er det 549,- kr. Ser også at det er 549,- kr på gamezone.no. Merk at dette er norske nettbutikker, og jeg tror ikke man får Uncharted 2 kjøpt for lavere enn 549,- kr i Norge. Play.com, amazone.com eller lignende nettsider får du sikkert kjøpt Uncharted 2 billigere, men jeg anbefaler norske nettbutikker ;)

 

EDIT: Har nå sjekket ut litt mere (ja, etter at jeg har skrevet fra meg), og som jeg sa at du ikke får det under 500,- kr i Norge tok jeg feil. Lefdal.com selger det for 499,- kr, så det er bare å stikke innom nettbutikken å kjøpe. Greit tilbud det tror jeg :D

Endret av Ollorca
Lenke til kommentar

Da var Uncharted 2 fullført :)

 

 

Syns det var en utrolig fin slutt på spillet. Satt der først med klump i halsen, før smilet kom på plass. Så nå må jeg finne ut om jeg skal være Troféhore og spille gjennom på Crushing for å få Platinum. Hmmm...

 

Btw, noen som vet hvorfor Bungie og Infinity Ward ble takket på rulleteksten?

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...