Gå til innhold

Uncharted 2 - Generell diskusjon og informasjon


- FuzioN

Uncharted 2!  

  1. 1. Skal du ha spillet?

    • Ja, på release date!
      107
    • Ja, etter hvert.
      55
    • Tja, spørs hva annmeldelser sier.
      20
    • NEI!
      12
  2. 2. Tror du spillet blir bra?

    • Ja
      165
    • Tja, kanskje
      23
    • Nei
      6
  3. 3. Hva håper du på?

    • Lengre spilletid
      98
    • Multiplayer
      22
    • Mer variasjon
      74


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mener bestemt å huske at det noen i utvikler-teamet sa var noe sånt som at Uncharted 2 utnytter SPE-ene bedre enn Killzone 2.

 

Men jeg har tatt feil før. :)

 

Ja, de brukte bare 30% av kraften av PS3'en i Uncharted 1. De sa de skal bruke 100-90%

 

30-50-100% av kraften i den og den konsollen. Det der er reinspikka piss fra ende til annen, uavhengig av hvilken utvikler som sier det. Så godt som piss spikkes kan!

UrgeLol på gamle gamer.no kom ein utrolig bra quote;

 

Q) What percent of the PS2’s power are you using?

A) People think of systems as glasses and ask: “how full is the glass”. Unfortunately, that isn’t how it works. Any developer who gives you a “percent of system used” answer is blowing smoke. The truth is that every developer uses 100% of the systems power on every game. Some just get more out of that 100% than others. And game after game, we ALL get more out of systems than we did on the previous title. Think of it this way. If the system is a glass, some developers pour in rocks till the glass overflows and then call it quits. They would claim that they use 100% of the systems space. And it is true that no more rocks fit. Some will even put in a rock too many and the game plays slow or runs funny. But there is still some space left for smarter developers. They pour pebbles into the cracks left by the rocks, and they get more into the glass. Then they call it 100% full. But some Developers will then pour in sand, to fill the cracks between the pebbles. They get even more out of the system, yet it is still just 100% full. Some developers go the extra distance, and they pour in water. Then the glass is truly full, right? Sure, but just for this title, because some of the rocks can be replaced with pebbles that do the same thing, if you work hard at it. And some of the pebbles can be made into sand. And some sand can be pressed to water. No developer ever gets a glass filled with only water, no developer has that much time, so no developer truly fills the glass. We just get more and more out of the 100%.

 

Dette er vel fasiten på alle disse spørsmålene.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Hei.

 

Kanskje trådstarter vil legge til disse bildene i førstepost?

 

 

http://users.gametrailers.com/showimage.php?id=188111

http://users.gametrailers.com/showimage.php?id=188112

http://users.gametrailers.com/showimage.php?id=188113

http://users.gametrailers.com/showimage.php?id=188114

http://users.gametrailers.com/showimage.php?id=188115

 

Større sjanse for at folk ikke har sett de bildene før ;)

 

Edit: Det virket ikke. Oh well.

Endret av Kuff1
Lenke til kommentar
Mener bestemt å huske at det noen i utvikler-teamet sa var noe sånt som at Uncharted 2 utnytter SPE-ene bedre enn Killzone 2.

 

Men jeg har tatt feil før. :)

 

Ja, de brukte bare 30% av kraften av PS3'en i Uncharted 1. De sa de skal bruke 100-90%

 

30-50-100% av kraften i den og den konsollen. Det der er reinspikka piss fra ende til annen, uavhengig av hvilken utvikler som sier det. Så godt som piss spikkes kan!

 

Q) What percent of the PS2’s power are you using?...

Den quoten er egentlig litt utdatert da det er snakk om PS2 som er enkjernesystem, mens moderne PC-er, PS3 og X360 er multikjernesystemer.

 

Det som menes er hvor mange av de 7 SPE prosessorkjernene i PS3 man bruker. Uncharted brukte 2 av 7 prosessorkjerner (30%), Killzone 2 bruker 4 (60%) og Uncharted 2 bruker alle 7 (100%). Så dette er faktisk første gang man tar i bruk 100% av prosessorkraften i PS3. Men det er selvsagt forskjell i HVORDAN man utnytter denne kraften. Det krever smarthet, erfaring og kunnskap fra utviklerne for å utnytte et komplisert system godt og siden spill lages av ikke-perfekte mennesker blir det aldri 100% utnyttelse. Et eller annet kan alltid forbedres.

 

Ikke at hvor mye av systemet man bruker er noe kvalitetsmål alene. Et spill som bare bruker én kjerne kan være mer imponerende og penere enn et spill som bruker alle 7. Akkurat som et spill på 1 GB kan være større og penere enn et spill på 10 GB. Eller for å si det på en annen måte, det hjelper ikke å ha den raskeste rallybilen i billøpet hvis man har en ræva sjåfør. Og PS3 er en veldig vanskelig bil å kjøre...

 

Uansett, poenget med prosentuttalelsene til Naughty Dog er at PS3 har MYE mer på lager enn hva de fikk vist i Uncharted 1 og det gjør meg virkelig spent på oppfølgeren :)

Endret av Kilik
Lenke til kommentar

The minds behind Nathan Drake talk story, Trophies, multiplayer, and more.

 

IGN: Is there going to be any tie-in to what you did in the previous game? I know you get fat suit Drake at the very end, but I've just finished the game for whatever number of times. Is there any carryover between saves?

 

Evan Wells: Yeah, we were looking at tapping into Trophies and how far you've gotten in unlocking stuff in the last game to reward the owners and Platinum holders of Uncharted 1 in Uncharted 2, but those details, we just haven't worked out yet.

Sweet!!

 

Mer preview

Endret av King of Universe
Lenke til kommentar
The minds behind Nathan Drake talk story, Trophies, multiplayer, and more.

 

IGN: Is there going to be any tie-in to what you did in the previous game? I know you get fat suit Drake at the very end, but I've just finished the game for whatever number of times. Is there any carryover between saves?

 

Evan Wells: Yeah, we were looking at tapping into Trophies and how far you've gotten in unlocking stuff in the last game to reward the owners and Platinum holders of Uncharted 1 in Uncharted 2, but those details, we just haven't worked out yet.

Sweet!!

 

Mer preview

 

Sweet! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...