Tangeter Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Hehe, tenker jeg skal være den første på den gjenfødte gamer.no i å mase meg frem til noen svar . 8800gtx'en min klarte av en eller annen grunn ikke å kjøre Crysis Warhead på fullt uten lagg på high med 1600x1200 på pzen min så tenker meg at tiden kanskje er inne for en ny gpu og kanskje cpu om en uklokket q6600 ikke er nok. Bruker en 24" skjerm som jeg gjerne vil kjøre med 1600x1200 på spill, sammen med en intel q6600, 4gb ballistix ram, p5n-e sli hovedkort og en 10k rpm raptor. Dragonage origins og diablo 3 står høyt på lista men vil helst a en gpu som varer en stund. Råd å gi gamere? Lenke til kommentar
Smurfen_InnleggNO Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 hvis du bare skal ha en "liten" oppgradering så burde vel gå for både ny cpu og gpu, jeg ville ikke oppradert det du har der untatt hvis noe var ødelagt.. holder i hvertfall 1 år til det der vel... må jo ikke kjøre alt på fullt <.> Edit: kunne jo sett om du fant noe billig kanskje brukt 8800gtx så du kunne brukt sli Lenke til kommentar
Tangeter Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Problemet er at ikke alle spill støtter en widescreen resolution med en fin balanse. Er enten 1600x1200 eller uuuh... husker ikke den andre men var alt for dårlig til mitt bruk :unsure: Foresten så er vel 8k serien snart rundt 2 år gammel? Egentlig så ville jeg unngått å oppgradere men dragon age og diablo 3 er spillene jeg virkelig har ventet på. Er en gammel d2 fan og en srpg som selve bioware gav seg selv frie tøyler med er et absolutt must for meg. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Hadde jeg vært deg hadde jeg ventet med en oppgradering til dragon age og diablo 3 faktisk kom ut. Da vil du få mer informasjon om hva som kreves, og det vil også komme nye kort, samt at de nåværende toppkortene vil antageligvis gå en del ned i pris. Men om du likevel skal oppgradere ville jeg definitivt gå for GPU. Det er svært sjelden at CPUen er en flaskehals i spill. Og du vil nok få best utbytte av en ny GPU. Selv gikk jeg fra 8800GTX til et ATI4870X2. Og har ikke angret ett sekund. Men dette kortet er muligens litt over prisklassen du siktet til? Lenke til kommentar
Tangeter Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Skal jeg først kjøpe et kan jeg likegodt kjøpe et bra et. La oss holde det under 4000 ihvertfall, trenger et monster iallefall. Hva med den nye nvidia'en da? Vet at 200 serien ihvertfall har fått en ny modell. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Det nyeste nVidia kortet har vist seg å være hakket bedre enn ATI 4870X2. Her har du en detaljert anmeldelse som setter de 2 kortene opp mot hverandre. Det er helt og holdet opp til deg hva du vil betale. Og her i datamaskinens verdens får en som oftest det en betaler for. edit: Legger til linker til kortene fra prisguiden. - ATI 4870X2 - nVidia GTX 295 Lenke til kommentar
Tangeter Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Tror nesten jeg venter på at nye modeller skal komme ut, disse er jo faktisk allerede relativt gamle i forhold til utviklingen. Bare å vente på at noen slipper et udyr av en modell og la begge sidene bruke opp essene sine . Å ha det nyeste er ikke det viktigste men siden jeg allerede kjøper med et såpass stort budsjett så... Lenke til kommentar
Toroto92 Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Jeg synes du bør vente med å oppgradere datamaskinen. Tror ikke at Diablo 3 og Dragon Age: Origins kommer til å kreve like mye som Crysis/Warhead. Som sagt bør du heller vente til vi får vite spesifikasjoner om selve spillene Lenke til kommentar
Tangeter Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Jepp, og med tanke på at Dragon Age akkurat ble utsatt til høsten og diablo som ikke kommer før neste århundre så kan jeg egentlig vente. Endret 4. februar 2009 av ghost_ronin Lenke til kommentar
Smurfen_InnleggNO Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Penger spart Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Hvis jeg skulle oppgradere, hadde jeg gått for i7 og 4870x2.. Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Som sagt før, vent. Dragon Age kan fortsatt bli utsatt og det er ikke godt å si når Diablo 3 kommer ut. Lenke til kommentar
Smurfen_InnleggNO Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Hvorfor ATi? :S hvorfor ikke? Handler om ytelse per krone og behov. ati er vel bedre på video generelt har jeg fått inntrykk av Endret 5. februar 2009 av Smurfen Lenke til kommentar
DaKurlzz Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Ah, vel, har alltid tenkt at AMD og ATi var et skritt bak nVidia (og Intel for den saks skyld). Er vel det jeg leser og får inntrykk av nå til dags. Lenke til kommentar
Smurfen_InnleggNO Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Ah, vel, har alltid tenkt at AMD og ATi var et skritt bak nVidia (og Intel for den saks skyld). Er vel det jeg leser og får inntrykk av nå til dags. skjønner det godt, nvidia/intel er lissom in :unsure: Men selvom amd har generelt svakere prossesorer en intel kan amd fortsatt gi mer for pengene Lenke til kommentar
Desdichado_InnleggNO Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Ah, vel, har alltid tenkt at AMD og ATi var et skritt bak nVidia (og Intel for den saks skyld). Er vel det jeg leser og får inntrykk av nå til dags. ATI er og har aldri vært bak Nvidia, de ligger ca side om side. Men ytelse kontra penger i dag er det ATI som står for. Som gammel bruker av begge (har vært med siden oppstandelsen til 3D kortene og kan nevne bl.a Rage kort og 3Dfx i SLI) merkene har jeg i dag gått over til ATI igjen, dette fordi de har en (i mine øyne) overlegen kvalitet på grafikken, den er mye skarpere og med bedre farger. Hvis du har ett system hvor du vet at gpu er flaskehals, men uten den helt store lysten til å oppgradere for mye, så ville jeg sett på ett ATI 4870 kort. Dette får du idag for rett i underkant av 1900kr. Du skal lete lenge etter bedre ytelse for en slik sum. Du kjører glat Far Cry 2 på maks i 1920x1200 med AA og AF på full spiker! Lenke til kommentar
DaKurlzz Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Vel, har sett mer på de nye 280 kortene i SLI. Har alltid vært en støtter av ATi siden jeg fikk 9200 som var TOPP da jeg hadde den, helt opp til jeg fikk 9800XT. Denne brant og fikk tilbake en x800SE 256mb på garantien. Etter dette ble det en nVidia 8800 GTS i 2006 eller når enn jeg fikk det. Blir nok nVidia på meg til neste gang også. Lenke til kommentar
Mayaman Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 forskjellen på kortene i seg selv er vel minimal og opp til hver bruker å bestemme seg, men problemet er jo at nvidia håver inn alle spill som ser ut til å være et bra konsept bak, så de spilla er ikke alltid 100% sikkert fungerer like bra på et ATI kort igjen. spørs alt hva du skal bruke det til. Jeg har kjørt nvidia så lenge jeg kan huske og har aldri hatt problemer med grafikken eller spillet på noen av de jeg har spilt(foruten selvforklarte buggs som devs legger ut på sidene sine som problemer som ikke er relatert til kort/drivere) Synd at ATi ikke går like hardt ut å prøver å kapre et par gode tittler så de får virkelig vist seg fram for hva de er god til det er jo en kjent sak at alle nvidia spill blir nedprioritert på å støtte andre merker i grafikk veien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå