Gå til innhold

Den kjære gull-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Da har jo jeg levla opp herbalism til 450, kombinert med mining, men bruker aldri herbalism, så nå trenger jeg en 2nd proff, gikk å lurte på enchanting, egentlig helst en production proff denne gangen, hva sier folket? :) Er ikke noe spesielt god på proffs :) Men lurer mest på skinning/BS/Engineering/enchanting.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet så er ikke BS godt for så veldig mye med noen få unntak som craftable epics og belt buckles. Engineering er en fin måte å tjene penger på, men har lite nyttig verdig utover det. Skinning er nok det professionet som er enklest og levle opp, men ikke veldig spennende hvis du heller vil ha et crafting proff.

Enchanting er veldig ettertraktet, og man kan tjene veldig godt på å selge enchants og man blir fort populær på serveren hvis man kan noen sjeldne recipes. Selv levlet jeg opp JC fra bunnen av uten noen hjelp fra high lvl characters og ble overrasket hvor enkelt det var å levle (det eneste unntaket er vel en kneik fra 225-250) og hvor mye man faktisk kan tjene på å selge gems o.l.

Orker du enchanting så kjør på, men vær klar over at det krever mye arbeid. Hvis du kunne tenkt deg noe litt lettere så gå for JC. Da får du en fin inntektskilde i tillegg til noen unike JC gems på lvl 80. :)

Lenke til kommentar

Har jo hatt skinning også, men tok vekk for herbalism ^^

Når jeg fikk skinning til 450, gikk det nedover med prisene på det, slik var det også med herbalism når jeg fikk den opp, og da tok skinning prisene seg opp, jeg er hatet :p

Er litt lei av 2 x Gathering, og synes mining er nok cash til å ha alene tbh.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Har lest litt rundt om i tråden nå og er fortsatt ikke helt klok på hvilke professions jeg skal velge. For øyeblikket er jeg sikker på at jeg skal ha mining, men jeg er usikker på om jeg skal ha skinning/jewelcrafting (leif?) som 2. profession. Jeg heller for øyeblikket litt mer mot skinning da jeg kan plukke det opp mens jeg levler med å bare drepe mobs hele tiden noe jeg forsåvidt også kan med mining, men jewelcrafting virker interessant.

Noen som har noen argumenter som kan tippe meg for skinning eller for jewelcrafting? :)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

I lav level pleier jeg å ha herbalism og skinning for å tjene penger, men på min DK tjente jeg alt gjennom quests(har enda ikke valgt professions).

Levler en paladin nå, level 46 atm, har bare 47 i mining. Meste parten av gearet kommer fra instancer, også har jeg tjent en del på silk cloth fra SM.

Kommer til å bytte til herbalism tror jeg, også ha en crafting prof som #2.

Lenke til kommentar

Jeg levler på en helt ny server og er atm level 66, med skinning og herbalism har jeg til nå tjent 3200g. Dual Spec i level 40, mount har i hvert fall ikke vært noe problem, skal innrømme at det er herbalism som har skaffet meg mest penger, bare å ta alt man finner og legge ut til en pris folk faktisk kjøper for.

Go moneymaking! B)

Lenke til kommentar

Ganske happy med hvordan tilstandene er med Titansteel Bars om dagen jeg da.

Enkelte dager får man kjøpt for 110g stykk, andre dager er prisen 140-150g.

Kjøper når det er billig og crafter Titansteel Guardian og legger den ut når prisen er høy, dermed kjøper folk heller av meg. Har kanskje fortjeneste på 200g, ikke så mye, men når man legger til at det kun er 5 min med arbeid så er det ganske bra :-D

Har nå epic flying på main, vanlig flying på alt, og dual spec på begge, I tillegg har jeg 2,5k g på begge :)

Har også alchemy, noe som er DIGG når prisene på en Flask of the frost wyrm er på 32g each :D

Farmer I 2-3 timer og får da 10 Frost Lotus.

20 * 32 = 640g på et par timer = win.

Bare synd at jeg lett bruker 500g på enchants og gems om jeg får et par nye epic deler :/

Edit: Glemte å legge til at jeg alltid har mange stacks til overs, som også selger for 20-25g each.

Endret av M4rius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...