Gå til innhold

Den kjære gull-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare sånn for å legge til litt til metodene som er nevnt i andreposten, så blakket jeg meg på mandag for å kjøpe epic mount til paladinen min og er nå oppe i 11k gull igjen. Bruker riktignok noen timer, og logger ofte inn på alten min, men er så sykt mye cash i dette at jeg ikke klarer holde meg unna. :lol:

Lenke til kommentar
Bare sånn for å legge til litt til metodene som er nevnt i andreposten, så blakket jeg meg på mandag for å kjøpe epic mount til paladinen min og er nå oppe i 11k gull igjen. Bruker riktignok noen timer, og logger ofte inn på alten min, men er så sykt mye cash i dette at jeg ikke klarer holde meg unna. :lol:

Forklar asap! :p

Lenke til kommentar
Er du heldig kan du raskt tjene 2-500G i timen på dette, kommer ann på flaksen. Har ikke skinning lengere men blacksmithing men tjener rundt ca 350G på saronite mining i timen, ren saronite. Om jeg får nok titanium kan det lett bli 1K G eller mer.

fakta faen farmet 3-4 timer i IC og solgte ore og bars for 3.5k på AH hadde rundt 70 stacks med saronite og 4 stacks med titanium bars :p

holder på å stappe bank charn full av ore og bars atm for å legge ut en stor beholdning av ore og bars

Lenke til kommentar
Er du heldig kan du raskt tjene 2-500G i timen på dette, kommer ann på flaksen. Har ikke skinning lengere men blacksmithing men tjener rundt ca 350G på saronite mining i timen, ren saronite. Om jeg får nok titanium kan det lett bli 1K G eller mer.

fakta faen farmet 3-4 timer i IC og solgte ore og bars for 3.5k på AH hadde rundt 70 stacks med saronite og 4 stacks med titanium bars :p

holder på å stappe bank charn full av ore og bars atm for å legge ut en stor beholdning av ore og bars

Hva ligger prisen på serveren din på? For både saronite ore/bar og titanium?

Lenke til kommentar

Hva ligger prisen på serveren din på? For både saronite ore/bar og titanium?

rund 25g per saronite stack da jeg la ut og titanium bars for 104g per stack på 5 havnet vel totalt på ca 3,4k gold

men på de siste dagene har prisene falt noe jævli er nede i under 20g for saronite ore bars på run 35g og titanium bars er helt nede i 15-16g per stykk atm.....begynner å tenke på å prøve å tørke ut markedet siden jeg har nok kapital til å kunne holde mengdene nede for ei stund slik at prisene går opp

Lenke til kommentar

Synes i grunn litt av "problemet" er måten AH fungerer på. Irriterende dårlig interface og muligheter til å legge inn ordrer som varer ut over 48 timer, eventuelt mulighet til å korrigere auksjoner som er lagt ut. Generelt sett synes jeg markedet i WoW fungerer relativt dårlig i forhold til f.eks. Eve Online, som i stor grad har et skikkelig bra og spillerdrevet marked.

Riktignok er dette delvis skillbasert (hvor mange ordrer man kan ha, hvor langt fra stedet man selger ordren er synlig o.l), men det fører til et mer dynamisk og levende marked. Selvsagt, det at du mister depositumet hvis du canceler ordren fører jo til at man kanskje begrenser undercuttingen litt, men et system er ordrer kan ligge i en til flere uker, og der man kan endre på pris etc. ville vært å foretrekke. Antar og at litt av problemet med WoW er at det i mindre grad er marked for mindre enn high-end produkter enn tilfellet er i f.eks. Eve Online (her er det mulighet for å miste utstyr etc. når du dør).

Men generelt sett; gief moar statistikk over markedet og muligheter til å drive med trading som en profession..

Endret av morpheos_
Lenke til kommentar

Hva med å bruke en add on da, som f.eks Auctioneer eller noe slikt?

Vet ikke om de hjelper på akkurat det du sliter med, vet ikke hvor oppgradert og bra de er akkurat nå.

Men husker jeg tjente mye med å bruke en slik addon, både med å selge varene jeg hadde farmet, men også med å kjøpe billig og selge dyrt som folk faktisk kjøpte.

Har du prøvd den eller andre addons lik den?

Lenke til kommentar
Hva med å bruke en add on da, som f.eks Auctioneer eller noe slikt?

Vet ikke om de hjelper på akkurat det du sliter med, vet ikke hvor oppgradert og bra de er akkurat nå.

Men husker jeg tjente mye med å bruke en slik addon, både med å selge varene jeg hadde farmet, men også med å kjøpe billig og selge dyrt som folk faktisk kjøpte.

Har du prøvd den eller andre addons lik den?

Ja, jeg bruker Auctioneer, og den er et bra verktøy og gir litt statistikk etc. Den hjelper dog ikke på at 48 timer er maks, og at om du vil endre pris så må du cancele (hvis jeg tar helt feil angående det siste, så fint om noen korrigerer meg) og reliste varene. Tror det at lengden på auksjonene og at du taper depositum som er deler av grunnen til at folk undercutter så mye, fordi man er avhengig av et quick sale.

Lenke til kommentar

Ah, fatter hva du mener og du har selvsagt helt rett ;)

AH er ikke skuddsikkert, det har jeg merket flere ganger... og det kunne helt klart vært flere forandringer for å oppgradere det.

Dessverre har jeg ikke hørt noe om oppgraderinger der i patchene nå eller framtiden, så ser ut som du er nødt til å leve med det.

Er synd at man mister en masse gold fordi det ikke alltid er som man ville

Lenke til kommentar

Sånn jeg forstår det er enchanting en fantastisk måte å tjene penger på... om det er den beste tror jeg ikke.

Men det er jo ikke noe stress heller, man tar jo bare randome items som dropper... nuker og selger det du får.

Helt klart en måte som er enkel og lite tidskrevende å bruke som du faktisk kan tjene en god slant på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...