Gå til innhold

Anbefaling: hattrick.org - et litt annerledes fotballspill

Anbefalte innlegg

Jeg så ingen egen eller mer passende kategori for internettspill. Si ifra om det finnes.

Vil anbefale dere å ta en kikk på nettspillet Hattrick. Dette er et noe annerledes spill enn andre fotballspill jeg har vært borti, og handler om drift, organisering og generell management av en fotballklubb.

En av mine bedre spillere - Eksempel på kamp

post-83-1094064474_thumb.jpg post-83-1094064427_thumb.jpg

Det som gjør at dette spillet er litt uvanlig, i mine øyne, er den komplette mangel på grafisk fremtoning. Det meste er altså tekst. En annen ting som skiller spillet fra andre er at det handler mer om tolmodighet enn tidsbruk. Formålet med spillet er at du ikke skal trenge å være der flere timer hver uke, men at 20 min er nok. Det du derimot må være forberedt på er at det tar lang lang lang tid å få seg et godt lag, og det kan ta en stund før du vinner din første kamp.

Selv har jeg spillt siden februar 05, og har kommet meg et godt stykke. Min tanke er ikke nødvendigvis å bli veldig mye bedre veldig raskt, men aldri gi meg..!

Spillet er helt gratis, men man kan kjøpe såkalt Supporter, som tilfører spillet noen funksjoner og muligheter, men gir deg ingen konkurransefortrinn fremfor ikke-betalende spillere.

I Norge er det for tiden nesten 15 tusen aktive lag, 700 pålogget i Norge akkurat nå, 53 tusen på verdensbasis.

Mulig jeg ikke har klart å få frem hva som er så engasjerende, vanedannende og genialt med Hattrick, men det har min varme anbefaling.

Skyt løs om du har spørsmål, meninger eller erfaringer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi var en kompisgjeng som spilte det slavisk noen år tilbake. Var samlet på kampdager, og kjørte på med øl og pizza og greier.

Men, desverre så varer det ikke. :(

Nettopp noe av det positive med Hattrick..!

Bikkebakke: Så vidt meg bekjent er det allerede (beta?) fungerende FM Live. Ser ikke noe fristende ut spør du meg, og koster massevis av penger.

albions: Helt annet spill enn FM. Det eneste til felles må vel sies å være at det handler om fotball :)

Lenke til kommentar

Anbafeler spillet på det sterkeste, da jeg har spilt fast i snart 4 år. Lørdager jeg ikke har fulgt med på seriekampen enten via pc eller mobil kan sikkert telles med en hånd, så det skulle fint fortelle hvor hekta jeg er...

Det som gir HT det lille ekstra, ivhertfall i forhold til andre nettbaserte managerspill, er det store og engasjerte norske communityet vi har fått til der inne. Her koser vi oss enten på de norske forumene, eller i mindre forbund hvor vi kan diskutere alt innen Hattrick og det meste mellom himmel og jord i grunn også, og alle er velkomne til å bidra.

Her er min beste spiller, som kostet himmelhøye 55 millioner da han ble kjøpt for noen sesonger siden:

post-15-1094134442_thumb.jpg

Jeg ligger i V.213, og heter The Golden Tigers for dem som vil ta en titt.

Om noen ønsker starthjelp, kampråd eller lignende i spillet, er det bare å ta kontkakt her via PM eller sende en HT-mail, så skal jeg alltids være behjelpelig. Jeg har hjulpet flere å komme i gang med Hattrick, så det er ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Spilte Hattrick UTROLIG aktivt i kanskje 1,5 år. Vil si jeg lærte alt om spillet, satt på forum hele dagene og pønsket ut taktikker. Vil nesten gå ut å kalle meg en ekspert på spillet, var ikke sjelden jeg klarte å slå lag som var mye bedre enn meg, slo blant annet et 3. div-lag når jeg lå i 6.

Men så ble jeg lei. Helt plutselig. Og selv om Hattrick er et spill det går an å spille uten å bruke mye tid på det, så klarer ikke jeg å gjøre noe halvveis. Derfor slutta jeg. I tillegg likte jeg ikke alle forandringene som plutselig begynte å skje ...

Men jeg hadde det veldig gøy med Hattrick, og vil anbefale alle å spille det. Gi det en ordentlig sjanse, så er det godt mulig du blir helt hekta.

Lenke til kommentar

Sitter nå på PS3en min, og lurte på om det er mulig å logge inn på Hattrick via den. Når jeg prøver blir bare forsiden oppdatert, det samme skjedde da jeg ville logge på Hotmail, men det gikk da jeg prøvde Hotmails mobil-versjon. Har hattrick noen mobil-versjon, eventuelt noe jeg kan gjøre for å få logget på...? :)

Lenke til kommentar

Morsomt spill, men jeg gidder aldri å ta meg tid til å lære meg noe om spillet :p Spiller nå på mitt 4. år og klarte nettopp å rykke ned til 7. divisjon. Skuffende med tanke på at jeg var i 5. for bare tre sesonger siden. Kan jo legge til at jeg ikke bare satser på å skaffe meg de beste spillerne, men de må alle være finske, kjøper ikke spillere som ikke er finske. Kanskje derfor jeg ikke finner noen gode spillere jeg har råd til. ^_^

Også litt morsomt å tenke på at jeg ligger i norsk 7.divisjon og har en tribune som har plass til over 20 000 tilskuere.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Nå fikk jeg lyst til å prøve det igjen :p registrerer meg jeg og!

Brukernavn: Halvspenn

Lagets navn blir Andrenalinberget :)

edit: oppdaget nettopp at det heter "adrenalin". Grr.

Endret av Amos Halvspenn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...