Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

10 mb eller 100 mb hub

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe en 8 ports hub og tenker på om jeg skal bruke 500 kr mer på en 10/100 mb hub istedenfor en 1/10..

begge er 3com

Jeg skal bruke huben i et hjemmenettverk på to maskiner...har kabel med 256/256 og lurer på om 100 mb hub gir mye bedre ytelse f.eks med ping i cs hvis man bruker begge maskiner...

skal også bruke huben på LAN....men ikke med noen internettlinje..

er 100 mbit hub liksom verdt penga da ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

med en såpass lav ytelse som du har på linja di vil du ikke merke noen forskjell fra 10 til 100mbps. Om du derimot har behov for å kopiere noe fra maskin til maskin (og har 10/100mbps nic på begge maskinene) vil en 100mbps hub være rene himmelen i forhold til 10mbps. Etter mine erfaringer er 100mbps så absolutt verdt pengene

Lenke til kommentar

Når han velger en 8 ports hub så vil han sikkert spille cs med flere sammen.

Skal du BARE spille så går det greit med en 10mbit, men hvis du noen gang har tenkt til å overføre litt store filer mellom maskinene så bør du absolutt vurdere 100mbit.

Og når du vleger en 100mbit hub så kan du kaste inn 50 kroner til eller noe sånt så får du en switch :wink:

Lenke til kommentar

Hastighet: Skal du noensinne flytte særlig data mellom to maskiner (som begge har 100Mb NIC), er dette ikke noe å lure på: Velg 100Mb.

Hub/Switch: To maskiner vil aldri merke forskjell på en hub og en switch. Kobler du flere til, og alle genererer trafikk, kan du merke forskjell på huben som sprer alle pakker ut til alle noder (selv om de bare er adressert til en av dem), og switchen som dirigerer hver pakke ut på bare den kanalen hvor mottageren befinner seg. Skal du koble til flere enn 2 noder som genererer såpass trafikk at packet collision blir et problem, velg switch. Har du bare 2 maskiner, eller aldri flytter mye data mellom mer enn 2 av dem samtidig, holder det med hub.

Kom på en sak til:

Prisforskjellene mellom 10/100Mb og hub/switch anser jeg egentlig som såpass små at en 100Mb switch (som også takler 10Mb) er en billig forsikring mot all ergrelsen den dagen du oppdager at du har bruk for noe mer enn den litt billigere løsningen.

[ Denne Melding var redigert av: brickhead på 2002-02-04 02:12 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...