Gå til innhold

Empire: Total War - Generell diskusjon og informasjon

Anbefalte innlegg

@GrinderX9

Det har skjedd flere slike tilfeller med Empire: Total War der gammel og svak maskinvare har faktisk fungert bedre enn ny og kraftig maskinvare.

Men får jeg spørre, hva er spesifikasjonene til den stasjonære datamaskinen din?

Endret av NordicZz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
@GrinderX9

Det har skjedd flere slike tilfeller med Empire: Total War der gammel og svak maskinvare har faktisk fungert bedre enn ny og kraftig maskinvare.

Men får jeg spørre, hva er spesifikasjonene til den stasjonære datamaskinen din?

Det kom vel ikke frem i posten min, men laptopen min er rimelig ny, den stasjonære er 2-3 år. Men blant annet på grunn av bedre skjermkort så får jeg som regel mye bedre ytelså på den stasjonære. Laptopen er dual core intel 2.53 ghz. 4giga ram. Men skjermkortet er ikke så supert. Den stasjonære er singel core, amd 3ghz ett eller annet. Med Radeon X1900 ett eller annet...

Det kan jo hende Empire benytter seg bedre av dual core og ram og at skjermkortet har litt mindre å si i akkurat dette spillet. Men det er i alle fall det første spillet jeg har fått bedre ytelse ut av laptopen.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Det er verdt 10 euro, selvsagt er det verdt det. Jeg er likevel enig med dem som mener at det er smartere å putte de 10 euroene inn i totalen som utgjør Napoleon: Total War. Dette skal jo være basert på Empire, bare mer rafinert, med multi-player og med bedre AI for å nevne noe.

Endret av Yzer
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Kjøpte spillet fra Play.com til 17.99,- GBP. Et godt kjøp tatt i betraktning at spillet har fått en del oppdateringer i løpet av det siste året.

Startet Grand Campaign med Sverige med VH/VH. Nasjonen har gode intektskilder, men bakkestyrkene er ubrukelige med mindre man forsker fram bajonett. Måtte til slutt gi opp etter at russerne ble for sterke i Finland.

Startet ny Grand Campaign med Preussen, og her er bakkestyrkene langt mer kvassere. 160 mann per tropp og bajonett ferdig forsket. Nå hiver jeg ut Østerrike og Kurland uten problemer (vel, litt utfordring er det i VH). Blir litt skummelt fremover nå i og med at Østerrike er allierte med briterne. Året er 1703.

Har dere noen formeninger om hva jeg bør gjøre med Hannover? La nasjonen fortsatt være mine allierte og handelsvenn, eller erobre de?

Lenke til kommentar

Kjøpte spillet fra Play.com til 17.99,- GBP. Et godt kjøp tatt i betraktning at spillet har fått en del oppdateringer i løpet av det siste året.

Startet Grand Campaign med Sverige med VH/VH. Nasjonen har gode intektskilder, men bakkestyrkene er ubrukelige med mindre man forsker fram bajonett. Måtte til slutt gi opp etter at russerne ble for sterke i Finland.

Startet ny Grand Campaign med Preussen, og her er bakkestyrkene langt mer kvassere. 160 mann per tropp og bajonett ferdig forsket. Nå hiver jeg ut Østerrike og Kurland uten problemer (vel, litt utfordring er det i VH). Blir litt skummelt fremover nå i og med at Østerrike er allierte med briterne. Året er 1703.

Har dere noen formeninger om hva jeg bør gjøre med Hannover? La nasjonen fortsatt være mine allierte og handelsvenn, eller erobre de?

Trist interessen for dette spillet er så lav på gamer. Spiller selv mye både empire og Napoleon om dagen. Napoleon for den penere grafikken og bedre Ai og Empire for mer spennende verdenskart.

Hvordan går det med Campagnen din? Har vel sikkert gjort litt siden du skrev dette. Blir litt vanskelig å gi noen strategiske råd, husker ikke en gang i farta hvor Kurland ligger. Selv bryter jeg så å si aldri allianser med mindre jeg må. Kommer vel ann på hvem andre Kurland er alliert med og hva dine langsiktige planer er.

Lenke til kommentar

Har kommet til 1710, startet dog på nytt en gang til. Sverige ekspanderer, og det sier mye om hvordan AI-en er. Er man selv Sverige, erklærer Russland krig umiddelbart. Før man vet ordet av det, så kryr det av russere i Finland, som da er på vei mot Åbo. I mitt tilfelle har Sverige nå kontroll over Danmark og har erklært krig med Hannover - mine allierte.

Har gode relasjoner med Polen-Litauen, og holder nå Østerrike på avstand. Feide ned et par tropper de sendte inn mot meg i begynnelsen av spillet. Siden har det vært stille. :)

Største faren ligger i nå hvis britene erklærer krig mot meg. Østerrike er Englands allierte. Enn så lenge har jeg gode relasjoner med England ved at jeg er handelsvenn med dem. Ellers må jeg se å få jevne svenskene med jorda nord for Hannover. De har plutselig blitt en stor trussel.

Lenke til kommentar

Har kommet til 1710, startet dog på nytt en gang til. Sverige ekspanderer, og det sier mye om hvordan AI-en er. Er man selv Sverige, erklærer Russland krig umiddelbart. Før man vet ordet av det, så kryr det av russere i Finland, som da er på vei mot Åbo. I mitt tilfelle har Sverige nå kontroll over Danmark og har erklært krig med Hannover - mine allierte.

Har gode relasjoner med Polen-Litauen, og holder nå Østerrike på avstand. Feide ned et par tropper de sendte inn mot meg i begynnelsen av spillet. Siden har det vært stille. :)

Største faren ligger i nå hvis britene erklærer krig mot meg. Østerrike er Englands allierte. Enn så lenge har jeg gode relasjoner med England ved at jeg er handelsvenn med dem. Ellers må jeg se å få jevne svenskene med jorda nord for Hannover. De har plutselig blitt en stor trussel.

Hvorfor startet du på nytt, hva skjedde? Selv så reloader jeg aldri om jeg taper slag eller landområder. Blir mye vanskligere og mer ufordrende :) , reloader heller aldri et game før jeg har tapt min siste mann og land. He he jeg er av den typen som faktisk liker å tape en gang i ny og ned, om jeg fortjener det :p .

England er ikke morsome og få på nakken nei, kveler jo all handel så fint strategisk de ligger og dupper for seg selv, om de skulle finne det for godt å gjøre deg til sin fiende.

Spiller selv som prøysen i Napoleon tw. Har klart å stort sett bare ha Frankrike som fiende. etter å påtvunget de siste franske provinsene en knusende fred har jeg klart noe så sjeldent som å skape verdensfred! Hehe det var egentlig ikke så artig i et total war spill :p . Så få victory områdene mine har jeg blitt tvunget til å gå til krig med Østerike, som er den soleklart mektigste nasjonen nå.

Uff jobben tar mye tid om dagen, så får bare tid til å spille litt pr uke :( .

Lenke til kommentar

Når eg spelte som Preussen gjekk eg til fleire hyppige krigar mot Austerrike, der eg tok ein eller fleire provinsar, og fekk fred. Fekk pressa dei heilt ned til kysten så dei ikkje lenger var ein skikkeleg trussel.

Så snudde eg meg mot Polen-Litauen, og prøvde å kjøpe Vest-Preussen noko dei sa nei til. Eg invaderte med aust-hæren min (hadde på dette tidspunkt tre hærar, aust i Aust-Preussen, sør som var i Wien og vest, som stod i Berlin), og tok. Slo så ein polsk hær, og fekk til ein fred.

Etter det sendte eg vesthæren for å ta dei tyske bystatane for å forene Tyskland.

Eg er ein rollespelar da, så grunnen til at eg bytta taktik så plutseleg er fordi det var forskjellige kongar. Den første kongen ville utrydde erkefiendane hans, Austerrike og Polen-Litauen, og sjølvsagt ha kontroll over Danzig-korridoren, for å forene landet.

Den andre kongen ville heller forene Tyskland, og gjekk dermed for bystatane.

Når Bayern, Hannover og Sachsen var tatt, utsletta eg Austerrike, før eg tok dei siste tyske bystatane og Nederland. Etter dette ekspanderte eg vestover, og mot aust hadde eg eit godt forhald til Det Osmanske Riket, og det var berre nokre få krigar mot Polen-Litauen, som aldri førte med territorieforandringar.

Når eg hadde Frankrike, Tyskland, nord-Italia, Sicilia, Portugal, og ein allianse med Storbritannia, gjekk eg til krig mot Polen igjen. Tok alt bortsett frå to provinsar og Courland før eg gjekk med på fred.

Men igjen, eg lagar personlegheitar for leiarane mine, så det er ikkje alltid det eg gjer er det taktisk beste ^_^

Lenke til kommentar

Startet litt for hardt ved å angripe Vest-Preussen, og da ble Polen-Litauen sinte. ^_^

Kan man spille Grand Campaign i Napoleon? Har det liggende her. :)

Klart du kan :)

Men er bare Europa kart. Samtidig som du bare kan spille som 5 nasjoner.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Prøver å invadere Danmark og erobre området fra Sverige. Men av en eller annen grunn kan jeg ikke krysse grensa. Står fast på fastlandet. Har en fin hær som er klare for kamp. :)

Hva må jeg gjøre? Noe jeg har oversett?

Edit: Fant det ut samme kvelden. Grunnen er at Sverige blokkerer den ene havna mi i Østersjøen.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...