Gå til innhold

Empire: Total War - Generell diskusjon og informasjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan jeg gjennomføre en revolusjon med danmar og så spille med Norge?

Lurt litt på det samme, skal prøve å se om jeg får det til.

Du må i så fall gjere Noreg til hovudstaden din, eg veit ikkje korleis du gjer det. For ein revolution kan jo kun gjennomførast i hovudprovinsen din, alle andre stedar blir det riot.

Hvis man mister København kansje?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opplever i spillet mitt (Sverige, Hard) at AIen ikke er noe særlig. F.eks er Frankrike og GB i krig men alt de gjør er å samle opp gigantiske hærer på begge sider av kanalen og ingen går til angrep, selv om begge parter har skip tilgjengelig. Her snakker vi typisk om 5-6 store hærer på hver sin side som ikke brukes til noe.

I tillegg er GB, som skal være en sjøfartsnasjon, lager bare brigs selv om de har teknologien og havner til å lage bedre skip. Alt opp til 2nd rate ship of the lines, men de gjør det ikke, noe som blir forholdsvis lett for meg som bygger for det meste fifth rates.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen flere enn meg som har problemer med CTD når spillet loader? Har hatt noen CTD før, men da kommer jeg i alle fall inn på spillet, og har fått spille noen runder. Men nå skjer det midt i loadingen.

Har jo lyst til å fullføre mitt mål om verdensherredømme:)

Lenke til kommentar

Yap .. skjer litt for ofte .. lagt det på IS for nå .. too bad .. for det er knall artig spill når det IKKE crasher.

Har bare en magefølelse at det ikke er helt happy med Vista Buisness Edition det spillet, uten at jeg kan forklare det noe bedre. blir nok ikke til at jeg bytter OS før Win 7 har en grei release uten de værste barnesykdommene, da dette er det eneste spillet jeg spiller som ikke fungerer for meg om dagen.

Sikkert mange andre grunner til at det kan krasje også.

Generelt sett:

Først og fremst ville jeg anbefale driver oppdateringer. Hovedsaklig Skjermkort, lydkort, hovedkort osv.

Har selv gjort det uten å lykkes veldig, men det er som sagt utallige grunner til at software crasher og drivere er første og utvilsomt beste løsning i 90% av tilfellene.

Google feilmeldinger om en har mye fritid XD

krasjer for meg som regel etter en 7-12 runder ca..

Har ikke opplevd CTD ved loading enda.

Lenke til kommentar
Spiller med Polen og har allianse med Russland. Jeg kan ikke krysse grensene deres uten å erklære krig eller få en military access avtale, mens de turer over til meg når som helst. Er dette en bug?

Har du gitt dem access da?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hva skjer med spillet for tiden? blitt bedre? kjøpte det just og fant ut at Independence Campaign 1 (eller noe sånt) ikke funker etter første batle T_T (der man skyter noen indianere)

Noen som har svar på hvorfor? Eller hvordan det kan fikses?

har ikke lest alle sidene her da

Endret av Andy.N
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Tenkte at jeg skulle bringe litt liv tilbake i denne topicen siden Empire: Total War er for øyeblikket et av mine favoritt strategispill. :)

For de som ikke viste så har det vært mulig en stund å spille som en "emergent faction", som betyr at man skal kunne blant annet spille som Norge. Jeg har ikke fått testet dette enda, men det ser ut som det skal fungere. Slenger med link for de som er interesserte. Skal selv teste det, men kan ikke gjøre det for øyeblikket...

http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=242764

Lenke til kommentar

Da har jeg starta pån igjen etter en lang pause også. Den stasjonære pcn kræsja her om dagen, akkurat i det jeg fikk lyst til å spille empire igjen. Så jeg gjorde et forsøk på å instalere det på laptopen. Til min store overaskelse og fryd gikk det MYE bedre enn på den stasjonære. Den stasjonære måtte jeg kjøre all grafikken på lav, å selv da gikk det ikke helt rent. På laptopen kan jeg kjøre alt på medium, noen ting på high helt fint :) . Dette var overaskende da laptopen generelt har mye dårligere ytelse på alle andre spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...