Gå til innhold

Empire: Total War - Generell diskusjon og informasjon

Anbefalte innlegg

Er det bare meg eller er dette spillet dårlig optimalisert? Instillingene er på Medium, og det dropper ofte ned til 10-14 FPS når kulene begynner å fly.

Datadeler

8800 GTX (Nyeste driver installert), AMD X2 6000+ 3.0GHz, 6 gig ram, Vista 64 bit.

Skulla da tro at disse delene ville være nok til å spille på medium med stabil, akseptabel FPS.

"Runs great on Intel" :lol:

Men seriøst, eg får kjørt det på fullt med en Intel Core 2 Duo 6700, en 8800 Gts og 2 gig med ram. På windows 7 64 bit that is.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dumt spørsmål: Må man være i en port av noe slag for å kunne landsette soldater fra en båt? Og hvorfor virker det av og til ikke selv når de er der? :p

Slet med samme problem, men fant ut av det. Du trenger ikke å vare med port for å sette styrkene på land. Bare seil nærme land og merk styrkene dine, så trykker du høyreklikk på land. Hvis det ikke går ann, så segl til en annen plass hvor du kommer nærmere land.

Hvis du er i en port så skal det vare en liten knapp nede til høyre i skipsmenyen som setter av styrkene i porten.

Er styrkene dine i porten og du vil ha dem ombord skipene så gå på skips menyen og trykk knappen nederst til høyre. Deretter merk av hele styrken din og press pila i midten.

PS, kan være det er en del feil her fordi dette skrev jeg fra hodet mitt som jeg huska det.

Ferdig med 4 første independence kappitlene. Tror ikke jeg skal spille siste kapittel enda fordi da spiller du USA på wold map. Skal heller begynne med Russland på kampanje kartet. Skal spille en del multiplayer også. Har 4 stjerner til nå.

Endret av suder
Lenke til kommentar

Bare meg eller virker AI helt død av og til ? Nettopp gjort ferdig 2 kapittler hvor fienden som oftest bare står og stirrer på meg. Må stå 1mm unna før de hele tatt oppfatter meg. Må være noe med systemet dem bruker til detection. Tok over en borg også, og alle troppene innenfor bare sto og glanet mens jeg fartet over murene og skaut dem alle ned. Og de løp fram og tilbake uten å skyte tilbake. Er så ille at jeg vant med 200 mot 800 soldater :o

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Dette spillet burde regjeringa ta på alvor med en gang. Bør definitivt havne under straffelovensparagraf 162.

Jeg siterer:

Den som ulovlig tilvirker, innfører, utfører, erverver, oppbevarer, sender eller overdrar stoff som etter regler med hjemmel i lov er ansett som narkotika, straffes for narkotikaforbrytelse med bøter eller med fengsel inntil 2 år.

Så, bur inne hele Creative Assembly!

Jeg er så hekta at jeg glemmer all tid. Spise er oppskrytt og søvn er for pingler!

Lenke til kommentar
Bare meg eller virker AI helt død av og til ? Nettopp gjort ferdig 2 kapittler hvor fienden som oftest bare står og stirrer på meg. Må stå 1mm unna før de hele tatt oppfatter meg. Må være noe med systemet dem bruker til detection. Tok over en borg også, og alle troppene innenfor bare sto og glanet mens jeg fartet over murene og skaut dem alle ned. Og de løp fram og tilbake uten å skyte tilbake. Er så ille at jeg vant med 200 mot 800 soldater :o

Dette skjer hos meg som regel alltid på de små slagene og der en borg er involvert. Irreterende, håper de fikser det med patch. Store slag går fint ellers er jo da multiplayeren best fordi der har man smarte spillere:)

Lenke til kommentar

Fikk litt bedre FPS nå. Viste seg at det var et program som ikke ble lukket skikkelig, og som sugde CPU-kraft i bakgrunnen.

Men et nytt problem oppstod like etter: Dette spillet er, som alle Total War spillene, sinnsykt avhengighetsskapende.

Jeg skulle legge meg tidlig jeg, nå er klokka snart halv 4. Skamme dere Creative Assembly for å ha laget et så bra spill.

Spiller Road to Independence for øyeblikket. Har sett antydninger til tilbakestående AI, men det blir sikkert rettet på i framtiden. Hvis en tropp velger å stå og se på meg mens de blir skutt, så er ikke det mitt problem :)

Lenke til kommentar
Spiller Road to Independence for øyeblikket. Har sett antydninger til tilbakestående AI, men det blir sikkert rettet på i framtiden. Hvis en tropp velger å stå og se på meg mens de blir skutt, så er ikke det mitt problem :)

Det der er litt hipp som happ. Av og til er det slik. Spesielt om de ikke har samme styrke i deres arme. Spillte sent i går og skulle ta Køben. Det ble en ganske intens kamp må jeg si. Jeg satte meg opp langs en steinmur (men jeg visste ikke jeg måtte ta det ekstra steget for å sette de opp bak). og venta på at Danskene skulle angripe. Rundt fra siden kommer en enhet med kavalri og mer eller mindre ødelegger hele fåkkings venstre flanke. Heldigvis hadde jeg et par reserver, men siden jeg brukte Plug Bayo så kunne ikke de skyte mer dette slaget. Danskene klarte å komme over murene i store tall og jeg fikk de ikke til å snu inntil jeg satte mine 10-12 kanoner på Canister Shot som peppra de tilbake. Helt vanvittig gode.

Canister Shot redda meg tidligere også. Jeg ble angrepet i Courland av Polen-Litauen i en kamp hvor jeg ikke hadde tallene på min side. Hadde en del stacks med peoples-militia som ikke er så veldig gode. Jeg satte opp earthen defenses og tenkte de kommer aldri igjennom der. Lite viste jeg at de kunne springe rett over. De første som gjorde det var kavalriet som satte en stor trøkk i armeen min. Når de da pøste på med linjeinfanteri i hullet hjalp det lite. Igjen ble jeg rettet av mine stasjonære artilleri som ved bruken av Canister Shot klarte å tynne ut og route flere Polsk-Litauere, helt til de ble angrepet av Kavalri. Slaget var knappt. jeg hadde 1 kort med militia som hadde plugged bayonett, og en kort med spearmen, + 4 units igjen i min gerneral (som var dau...) Fienden hadde 60 Linjeinfanteri igjen (som hadde tatt opp defansive posisjoner bak en steinmur) og 6 kavalri.

Av et slag hvor PCenhadde 1800 på ene siden og jeg hadde 1600 på andre endte jeg opp med 100 igjen mens de hadde ca 75. Jeg tror det var en av de mest intense slagene jeg har hatt så langt. Satte en aldri så liten støkk i meg. Dette var på Med/Med.

Lenke til kommentar

Har fått meg spillet nå jeg også. Virker utrolig lovende så langt :D

Skulle også legge meg tidlig i går etter jobb, men ble å sitte oppe til 2 og spille. Bare en runde til :p .

Har begynnt med sverige på campaign mappen. Men tror jeg har fucka det ganske opp, så tenker å begynne på nytt.. Desverre skal jeg ut å reise hele neste uke, og etter det har jeg eksamen to uker senere.. Så blir ikke tid til mye spilling fremover. <_<

Lenke til kommentar
"Runs great on Intel" :lol:

Men seriøst, eg får kjørt det på fullt med en Intel Core 2 Duo 6700, en 8800 Gts og 2 gig med ram. På windows 7 64 bit that is.

Hadde du noen problemer med å få spillet til å funke på W7 beta ? Har hørt noen slet litt med steam

Lenke til kommentar

Sega har hele tiden sagt at dette skal bli det meste mod vennelige TW spillet hittil. Også nå ser vi, moderne klarer ikke ublocke factions engang. Dette er noe til og med jeg klarte med de andre spillene. Skuffet

Utenom det stortrives jeg dog. Spiller som Sverige å har tatt over Norge,Island og Courland samt laget en alliance med Prussia. Russland er livredd meg så de tørr ikke gjøre noe.

Lenke til kommentar
Sega har hele tiden sagt at dette skal bli det meste mod vennelige TW spillet hittil. Også nå ser vi, moderne klarer ikke ublocke factions engang. Dette er noe til og med jeg klarte med de andre spillene. Skuffet

Utenom det stortrives jeg dog. Spiller som Sverige å har tatt over Norge,Island og Courland samt laget en alliance med Prussia. Russland er livredd meg så de tørr ikke gjøre noe.

hehe Vi spiller ganske likt ser jeg. Jeg har ikke tatt Island ennå men det står på agendaen. Jeg tok Litauen i går fra Polen-Litauen. Var en ganske solid krig det der. Nå blir jeg bare pillaga av dem. De beveger seg inn å ødelegger farms, og andre diversje byggninger jeg har. Utrolig irriterende. Russland holder seg nøytrale med meg men jeg vet de har lugubre planer om å ta meg i fremtiden en gang. har hatt noen diverse småslag. 2 av mine 6th rates båter tog 4 danske tradebåter. Jeg ble ganske så glad når jeg vant. selv om slaget i seg selv var vel mer eller mindre en walkover.

Vi får bare gi modderne litt tid. Jeg er sikker på at CA gir ut noe som hjelper moddere på veien. Alt tar tid og som CA har sagt så tar det tid og resurser for å produsere en eventuell MOD developer kit.

btw, jeg har fått sansen for det svenskene sier ingame. De snakker litt harry men utrolig stilig.

Lenke til kommentar

Er blitt utrolig fascinert av dette spillet, men det har vært en høy dørstokk å gå over, da det er mine første tastetrykk på ett strategispill. Er altså totalt newbie, og lurer da selvfølgelig på det meste....

Noen som kan tipse meg om en forståelige guide for ferskinger innen strategispill.

Noe så enkelt som å forklare meg turn greiene, og hvorfor tallet på turn klokka øker for hver gang man trykker?

Ja, har googlet rundt, men ikke funnet noe som er helt på scratch.

Takker :)

Endret av norm
Lenke til kommentar

Tallet er antall turns det tar for å bygge en bygning, rekruttere units f.eks. Se på det som en turn er en dag og du rekker ikke å gjøre uendelig med ting på en dag. Så du kan gjøre så så mye på en turn, deretter må du vente til neste turn :)

Lenke til kommentar

Franskmenn er noen seige jævler. Jeg invaderer landet deres, innsetter et bedre styresett og forbedrer forsvaret på ytterligere fort og landsbyer, og hva gjør franskmennene? De svarer med å gå til revolusjon mot den engelske overmakten. x)

Lenke til kommentar

Jess...froskene ER noen seige jævler indeed. Hadde akkurat det samme problemet. Bestemte meg etterhvert å trekke meg ut å lot det jeg hadde i frankrike seile sin egen sjø, og heller konsentrere meg om å få full kontroll i amerika og utbive kolonien i India. Btw, det er TETT mye å tjene på å ta over india. Te, Bommul, Krydder, Gull og Gems florerer der nede. De lokale er en kakewalk å bli kvitt, så absoludt å anbefale:)

Lenke til kommentar
Jess...froskene ER noen seige jævler indeed. Hadde akkurat det samme problemet. Bestemte meg etterhvert å trekke meg ut å lot det jeg hadde i frankrike seile sin egen sjø, og heller konsentrere meg om å få full kontroll i amerika og utbive kolonien i India. Btw, det er TETT mye å tjene på å ta over india. Te, Bommul, Krydder, Gull og Gems florerer der nede. De lokale er en kakewalk å bli kvitt, så absoludt å anbefale:)

Takk for tipset. Men jeg tror jeg skal prøve meg på Amerika før India(spiller som Sverige). Tenkte jeg skulle prøve meg på en øy eller to i karibien. Hvor er piratene sin Capital? Har litt problemer med å få mobilisert en marine, men den er i gang. Presterte å bygge min Naval Base i St.Petersburg som er latterlig dummt. Må jo seile hele i et halvt år(ingame-bokstavlig talt) for å komme til Danmark. Det virker som om det er lett å få penger inn på kassa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...