Gå til innhold

Empire: Total War - Generell diskusjon og informasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9812374

Uffda, for et forferdlig spill...

Se på klokke: 00:40

Meg: okie, bare eennnn turn til....

Se på klokke: 02:50

Meg: Eeeek!

:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg spelte som Sverige i går. Va kanon bra! Syntes det e konge å hørra de svenske Linje soldatene snakke svensk ingame. Det gjør det mesta litt bedre. Gikk isje så bra inngame då. He gått til krig med Danmark og Polen-Litauen, mens eg e alliert med Preussen som forsåvidt ikke bidrar så mye for øyeblikket. Russland e isje heilt på godtonen med meg heller, og eg tror det e bare et spørsmål om tid før de klikke på meg de og... De kommer med noen absurde requests: Gi meg 3 regioner, så får du en region av meg + 450 valutta. I think not!

Får se hvordan det går videre i kveld. Skulle presis til å prøve meg på Christiania før eg la meg. Det ska bli en fryd å konna eia heila Skandinavia.

Lenke til kommentar

Andre her som sliter med bugs?

Jeg starta først som Sverige. Spilte vel til 1707 før jeg sava, så videre til omlag 1715 vil jeg tro. Da klikka spillet. Fikk beskjed fra Windows Vista om at spillet hadde en feil og måtte lukkes. Da jeg gjenåpnet spillet og tok Continue Campaign fikk jeg nøyaktig samme feilmelding.

Starta så på nytt, denne gang som ..den ene inder-sivilisasjonen. Lagra spillet første gang i 1705. Glemte av å lagre hyppig, og endte opp med ny error omlag rundt 1715 denne gang også. Nå bare låste spillet seg like etter at jeg avslutta en turn. Jeg kunne klikke på ting, sjekke government, research etc, men kunne ikke klikke videre - kom ingen vei.

Så er det et ***** *****spill fullt av ***bugs?

Annoying so far ihvertfall.

Og nei; det er ikke fordi datamaskinen min suger. Relativt ny, funker bra til alt annet, alt funker fint frem til spillet bugger.

Lenke til kommentar
Andre her som sliter med bugs?

Jeg starta først som Sverige. Spilte vel til 1707 før jeg sava, så videre til omlag 1715 vil jeg tro. Da klikka spillet. Fikk beskjed fra Windows Vista om at spillet hadde en feil og måtte lukkes. Da jeg gjenåpnet spillet og tok Continue Campaign fikk jeg nøyaktig samme feilmelding.

Starta så på nytt, denne gang som ..den ene inder-sivilisasjonen. Lagra spillet første gang i 1705. Glemte av å lagre hyppig, og endte opp med ny error omlag rundt 1715 denne gang også. Nå bare låste spillet seg like etter at jeg avslutta en turn. Jeg kunne klikke på ting, sjekke government, research etc, men kunne ikke klikke videre - kom ingen vei.

Så er det et ***** *****spill fullt av ***bugs?

Annoying so far ihvertfall.

Og nei; det er ikke fordi datamaskinen min suger. Relativt ny, funker bra til alt annet, alt funker fint frem til spillet bugger.

Jeg har ikke hatt problem så langt, men med det sagt så har jeg ikke kommt til 1715 ennå. Jeg skal nok spille videre i kveld så kan jeg se om jeg får lignende problem. Siden det skjer i 1915 så kan det ha noe å gjøre med noe pre-programmed som kicker inn. Som feks den infoen som kommer hvert år som oppdaterer deg på Historical Events.

Lenke til kommentar

For meg går det fryktelig tregt å skifte mellom kamp og kart.. Kan ta 10-20 minutter. Autoresolve er selvsagt fristende da bortsett fra at man risikerer de mest horrible resultater. Min hær på 8 kanoner og resten linje soldater (900+) ble angrepet av 70 militsia folk.. de 70 drepte 450 av mine folk??????? autoresolve my ass

Økonomi er overraskende greit selv om tech utv går tregt.

Men har uansett bestillt nye deler som jeg håper vil få fart på spillet (

Asus GeForce GTX 260 896MB PhysX CUDA

Asus P6T Deluxe, X58, Socket-1366

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920

Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 3GB CL9)

Lenke til kommentar
For meg går det fryktelig tregt å skifte mellom kamp og kart.. Kan ta 10-20 minutter. Autoresolve er selvsagt fristende da bortsett fra at man risikerer de mest horrible resultater. Min hær på 8 kanoner og resten linje soldater (900+) ble angrepet av 70 militsia folk.. de 70 drepte 450 av mine folk??????? autoresolve my ass

Økonomi er overraskende greit selv om tech utv går tregt.

Men har uansett bestillt nye deler som jeg håper vil få fart på spillet (

Asus GeForce GTX 260 896MB PhysX CUDA

Asus P6T Deluxe, X58, Socket-1366

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920

Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 3GB CL9)

Hahahaha. Tror det bør gjøre susen ja. 10-20 minuter Satan... Eg trodde det tok lang tid på MIN pc. (ca 1-2 min)

Lenke til kommentar

Tar rundt 20 sek hos meg å loade med 9800gx2 og E8500 prosessor. Det er rart du loader så lenge med mye bedre pc.

For dem som får feilmeldingen at spillet har sluttet å virke, restart pcen. Fikk samme problemet igår. da fikk jeg feilmeldingen hver gang fiendene var innen kanon rekkevidde. restarta pcen og har ikke fått det problemet siden. Tror jeg fikk problemet da jeg prøvde ¨å minimere spillet og tok ctrl + alt + delete for å lukke spille.

Hvilke teknologier er det dere forsker på først?

Jeg tok først filosofi og etterhvert gikk over mer til industri og sånn.

Lenke til kommentar

Kjører hardt på militær teknologi, starta å spille road to independence, kjempe morro :)

Tar litt tid å komme igang men morro når du først kommer igang.

Btw noen som kan spille france på battle? den ligger ikke der :p

Lenke til kommentar

Jeg er ganske blank når det kommer til Tech. Jeg begynte med å utforske farms. Tenkte at det skulle gi en grei increase i befolkningen som igjen vil gi meg flere villages etc. Men jeg har nå begynnt med Plug Bayo. Siden jeg spiller som sverige er ikke Naval Advances så utrolig viktig. Jeg får spille videre i kveld å se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke hatt problem så langt, men med det sagt så har jeg ikke kommt til 1715 ennå. Jeg skal nok spille videre i kveld så kan jeg se om jeg får lignende problem. Siden det skjer i 1915 så kan det ha noe å gjøre med noe pre-programmed som kicker inn. Som feks den infoen som kommer hvert år som oppdaterer deg på Historical Events.

Vet ikke om det er akkurat i 1715 det skjer, men tror det har vært ca deromkring.

Lenke til kommentar

Hvilket fantastisk spill. Når jeg spilte Total War: Rome. Hadde jeg følelsen av at det var ingenting som var deiligere å se på en romerske formasjoner i "turtle modus" når pil regn satte inn.. eller selv å "darken the sky" over fienden.

Men det var intill i går da jeg stilte opp min colonial militsa i åsene på 2 sider av en dal hvor jeg klarte å lure indianere til å angripe inn igjennom...

HAHAHA .. de falt fort skal en si ja

to armeer på ca 600+ menn, der jeg stod igjen med 550 og alle indianerene var utsletta :p

Lenke til kommentar

Har så vidt vore innom Total War tidlegare, men kom aldri skikkeleg i gong. No kjenner eg at eg er nyskjerrig igjen og har lyst å kaste meg ut i det. Sjølv om eg strengt tatt ikkje har tid til enno eit tidkrevande spel :p

Kva forskjellige nasjonar kan ein eigentleg spele i den åpne kampanjen?

Lenke til kommentar
Tar rundt 20 sek hos meg å loade med 9800gx2 og E8500 prosessor. Det er rart du loader så lenge med mye bedre pc.

For dem som får feilmeldingen at spillet har sluttet å virke, restart pcen. Fikk samme problemet igår. da fikk jeg feilmeldingen hver gang fiendene var innen kanon rekkevidde. restarta pcen og har ikke fått det problemet siden. Tror jeg fikk problemet da jeg prøvde ¨å minimere spillet og tok ctrl + alt + delete for å lukke spille.

Hvilke teknologier er det dere forsker på først?

Jeg tok først filosofi og etterhvert gikk over mer til industri og sånn.

Delene er i bestilling. De kommer i morgen satser jeg på. Nå bruker jeg en AMD 4200+ duo cpu med 1 GB RAM (andre brikken gikk til helvete for noen mnd siden) og 7900GT kort. Diskene er i RAID oppsett men de er også nå 3-4 år gamle. Det virker som om rammen, eller mangel på, er det som skaper de største problemene.

Uansett satser jeg på windows7 64 bit på den nye maskinen.. Er det noen andre som kjører E:TW på W7 64bit ? Og funker steam på denne løsningen?

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller er dette spillet dårlig optimalisert? Instillingene er på Medium, og det dropper ofte ned til 10-14 FPS når kulene begynner å fly.

Datadeler

8800 GTX (Nyeste driver installert), AMD X2 6000+ 3.0GHz, 6 gig ram, Vista 64 bit.

Skulla da tro at disse delene ville være nok til å spille på medium med stabil, akseptabel FPS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...