bear^_InnleggNO Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Lord of the Rings - Return of the King - Når Theoden og Riders of Rohan rir mot Orcs of Mordor. Musikken i den scenen er så fenomenal perfekt balansert opp mot hva som foregår på skjermen at det er skummelt. Gåsehud tiltrekkes armene mine hver gang jeg ser den scenen. Ufattelig bra. Gladiator - Now we are free - En utrolig nydelig sang som passer så fint inn i filmens tema og oppbygning. En nydelig musikkscore som fremdeles den dag i dag er av det nydeligste av film musikk. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Dersom vi tenker original-soundtrack, vinner Kingdom of Heaven (komponert av Harry Gregson-Williams). RocknRolla vinner i andre enden av skalaen, masse morsomme eksempler på bruk av musikk som ikke ble komponert spesielt for filmen. Endret 9. april 2009 av Zealuu Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Synes der er mange fete sanger på American Pie filmene jeg Og The Fast and the Furious serien Mener du denne? Skjul Eller denne: Skjul Endret 12. februar 2009 av HardC0re Gamer 1997 Lenke til kommentar
Breathe Fresh Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 LOTR The Green Mile James Bond Ellers syns jeg det er bra bruk av musikk i: The Watchmen Forrest Gump Easy Rider kanskje Lenke til kommentar
Xifi Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Jeg har sett mange har skrevet The good, the bad and the ugly. Jeg er med på den ;D Lenke til kommentar
Kvindøl Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Pirates of the Caribbean <3 Lenke til kommentar
latslask Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) L'Estasi Dell'oro (The Ecstasy of Gold) (Spotify) (YouTube) Fra "The Good, The Bad and The Ugly) Edit: er det lov å ta med flere? i så fall: Star Wars main theme: (Spotify) (Youtube) og Imperial March (Spotify) ( )Love Theme fra Gudfaren (Spotify) (YouTube) til sist Aman o constant sorrow, fra O'Brother, Where art Thou? (Spotify) ( ) Endret 25. mai 2010 av Latslask Lenke til kommentar
TWBug Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 De fleste standardsvarene er vel allerede tatt med en gang for mye, men synes soundtracket til Blood Diamond og The Island også kan nevnes. Hørt en del på disse, og kan anbefales. Lenke til kommentar
Riboflavin' Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Bare for å nevne en som ikke har vært nevnt allerede; mye fint i Braveheart-soundtracket. Kanskje litt mye gjenbruk av temaene.. Endret 10. februar 2011 av Riboflavin Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Det beste av det beste er helt klart fra Løvenes Konge av Hans Zimmer i 1994. Absolutt best! Ellers er det mye av Hans Zimmer jeg liker; Pirates of the Caribbean, The Dark Knight og the Gladiator. Howard Shore med LOTR er også bra og til sist noe som også er veldig bra er Steve Jablonsky fra Transformers filmene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå