leterel Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Når det gjelder de lyse miljøene, så trenger dere som ikke forstår skrekk i dagslys å bekymre dere. Som i det forrige spillet, ser det ut til at landsbyen bare er ca 1/3 av spillet. Etter det beveger man seg inn i sumper og ruiner, samt høyteknologiske fasiliteter... og alt i mørket. Når det er sagt, så er faktisk skrekk i dagslys uhyre effektivt hvis gjort riktig. Sterk sol kan skape en svært trykket stemning, noe dette spillet illustrerer godt så langt jeg kan se. Takk for informativ post. Jeg synes det er fint at de tør å variere miljøene, enig med deg at det ikke er en nødvendighet at det må være mørkt for å skape en uhyggelig stemning. På en annen side har jeg vel egentlig aldri sett på RE-spillene som veldig skumle. Klart det har vært noen situasjoner hvor jeg har blitt skremt, men i forhold til f.eks. Silent Hill og Project Zero er jo denne serien mye mer actionorientert. Jeg liker alle tre seriene. For meg står RE4 fram som et av de aller beste spillene som ble gitt ut på PS2. Bare det at de inkluderte lasersikte gjorde spillet mye mer brukervennlig enn sine forgjengere. Jeg er som tidligere nevnt glad for at de ikke gjør for mange krumspring fra gameplayet vi ble servert sist, og ser virkelig fram til release av RE5. Lenke til kommentar
eikr3 Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Når det gjelder de lyse miljøene, så trenger dere som ikke forstår skrekk i dagslys å bekymre dere. Som i det forrige spillet, ser det ut til at landsbyen bare er ca 1/3 av spillet. Etter det beveger man seg inn i sumper og ruiner, samt høyteknologiske fasiliteter... og alt i mørket. Når det er sagt, så er faktisk skrekk i dagslys uhyre effektivt hvis gjort riktig. Sterk sol kan skape en svært trykket stemning, noe dette spillet illustrerer godt så langt jeg kan se. Ja du har gode poenger Men tror uansett dette er et spill jeg må, har alltid likt det jeg har spilt av RE så dette havner nok i hyllen min etterhvert Lenke til kommentar
Shicca Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Tråden er feilpostet og flyttes til riktig kategori. Resident Evil kommer til flere konsoller enn PS3 Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Langt gjesp.. Skal ikke se bort i fra at den totale spillopplevelsen er markant bedre, men demoen klarte ikke å fange interessen min noe særlig. Mulig jeg må la det få en sjanse til Lenke til kommentar
Santar Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Jeg ser ikke helt poenget med å flytte denne tråden bare fordi spillet finnes på flere kosnoler. Jeg anntok at dette var en tråd for dem som ønsket å snakke om ps3 versjonen av demoen? Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Litt blandede følelser ovenfor demoen. Først prøvde jeg det levelet der man er inne i huset. Det ble alt for kaotisk og det var ikke noen god måte å lære seg kontrollene på. I tillegg kom ofte Sheva i veien. Klarte faen meg heller ikke å fullføre levelet etter fire forsøk. Men Shantytown var langt bedre og her var det lettere å lære seg kontrollene. Det er helt klart at Capcom bygger videre på RE4 og det er helt greit for meg. Hadde egentlig blitt skuffa hvis det var helt andreledes. Men etter å ha spilt RE4 på Wii så ble ikke kontrollen på PS3 like god og siktinga er ikke like nøyaktig. Menmen tror ikke det skal bli noe problem. Nå skal RE5 forhåndsbestilles. Lenke til kommentar
Whalecore_InnleggNO Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Reagerte på at det var frustrerende vanskelig! Kanskje jeg som hadde en veldig dårlig dag, men ble blodeid hver gang jeg prøvde første banen. Spillte forresten rundt RE4 til Wii uten problemer. Lenke til kommentar
TiLT42 Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Reagerte på at det var frustrerende vanskelig! Kanskje jeg som hadde en veldig dårlig dag, men ble blodeid hver gang jeg prøvde første banen. Spillte forresten rundt RE4 til Wii uten problemer. Har du spilt RE4? Det hjelper en del, siden du vil være litt mer forberedt på hvordan situasjoner som dette skal håndteres. Løsningen er IKKE å hjemme seg i et hjørne og forbli der mens fiendene omringer deg. Vær på en plass i maks et minutt om gangen før du løper til en annen plass å ta dekning i. Sørg for at fiendene aldri får anledning til å omringe deg fullstendig. Klatre opp på takene om nødvendig. Ignorer fyren med øksa, men flykt fra ham hvis han kommer for nærme. Alt du trenger å gjøre er å overleve i ca 5 minutter. Det spiller ingen rolle hvordan. I et tilfelle sto jeg på gatenivå og var fullstendig omringet. Cluet i slike tilfeller er å huske at du kan bruke miljøet. Jeg sparket opp døra på nærmeste hus, stormet gjennom, og hoppet ut vinduet på den andre siden. Ingen av fiendene som plaget meg var døde, men de var nå langt unna, og det var alt jeg trengte. Klarte brettet på første forsøk, men det var nære på. Noen sekunder mer, og jeg ville trolig blitt omringet og drept. Lenke til kommentar
eikr3 Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Jeg ser ikke helt poenget med å flytte denne tråden bare fordi spillet finnes på flere kosnoler.Jeg anntok at dette var en tråd for dem som ønsket å snakke om ps3 versjonen av demoen? Jeg la det på sony delen fordi det er det er på ps3 jeg har prøvd det, og jeg hører jo at xbox eier mener det er forskjell på spillene visuelt sett. Og med tanke på at den nylig kom ut på ps3, og har vært lenger på xbox live. Men greit nok at den ble flyttet Lenke til kommentar
Essem Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Jeg synes hele kontrollsystemet var irriterende, gampeplayet var stillestående og kjedelig. Lenke til kommentar
Erik Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Jeg synes hele kontrollsystemet var irriterende, gampeplayet var stillestående og kjedelig. Helt enig, men det gir vel litt ekstra spenning når du ikke kan "run & gunne" deg fra zombiene. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Det hele var greit innntil de kom med motorsager... Litt vanskelig i begynnelsen, men kom seg etterhvert. Hun dama skapte litt frustrasjon hos meg. Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Labert kontrollsystem, de burde ha lært litt av Dead Space. Liker heller ikke det nye inventory-systemet, hva var galt med det gamle? Lenke til kommentar
Essem Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Jeg synes hele kontrollsystemet var irriterende, gampeplayet var stillestående og kjedelig. Helt enig, men det gir vel litt ekstra spenning når du ikke kan "run & gunne" deg fra zombiene. Spenning hadde vært run & gun + 7 ganger så mange zombier. Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Etter å ha spilt Resi4 på Wii, føltes det helt feil å spille Resi5 med "gammeldags kontroller". Er ikke sikker på om dette blir kjøp ennå. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Liker heller ikke det nye inventory-systemet, hva var galt med det gamle? Enig her. Synes det var bedre i RE4 at handlingen stod stille når man tok opp kofferten. I RE5 stopper ikke handlingen og du skal administrere inventory til både deg selv og Sheva. Dette blir unødig stressende. Lenke til kommentar
TiLT42 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Liker heller ikke det nye inventory-systemet, hva var galt med det gamle? Enig her. Synes det var bedre i RE4 at handlingen stod stille når man tok opp kofferten. I RE5 stopper ikke handlingen og du skal administrere inventory til både deg selv og Sheva. Dette blir unødig stressende. Tror de har gjort det til en stor grad fordi å gå inn i inventory var en for enkel måte å slippe unna intensiteten til spillet på. Ved å tvinge deg til å rote i inventory uten pause blir det hele langt mer stressende, på en positiv måte. Det er vel verdt å nevne at du kan fritt tilegne utstyr til piltastene dine da. F.eks, hvis du har pistolen din i midten av øverste rad (ruten over sentrum), vil du umiddelbart trekke den om du trykker oppoverpilen. Det samme kan du gjøre med hva som helst; granater, urter, ammo, osv. Er ikke 100% sikker på hva som skjer ved hurtigbruk av alle tingene, men støtten er ihvertfall der, og det er opp til deg hvordan du vil bruke den. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Å, funker inventoryet sånn også? Det var jeg ikke klar over! Da blir det jo Veldig mye mer lettvindg iforhold til å bla i den vanskelige menyen.. Takk for tipset! Lenke til kommentar
johnami599 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Synes grafikk og lyd var meget bra (one player), kontrollsystemet er så som så, men det er en tilvenningssak. Min STORE skuffelse var local co-op! Gledet meg til å spille dette med en kompis, men det begredlige lille bilde som for hver av spillerene er over en hver kritikk! Håper dette er rettet i retail versjonen, men tviler på det... Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Liker heller ikke det nye inventory-systemet, hva var galt med det gamle? Enig her. Synes det var bedre i RE4 at handlingen stod stille når man tok opp kofferten. I RE5 stopper ikke handlingen og du skal administrere inventory til både deg selv og Sheva. Dette blir unødig stressende. Tror de har gjort det til en stor grad fordi å gå inn i inventory var en for enkel måte å slippe unna intensiteten til spillet på. Ved å tvinge deg til å rote i inventory uten pause blir det hele langt mer stressende, på en positiv måte. Det er vel verdt å nevne at du kan fritt tilegne utstyr til piltastene dine da. F.eks, hvis du har pistolen din i midten av øverste rad (ruten over sentrum), vil du umiddelbart trekke den om du trykker oppoverpilen. Det samme kan du gjøre med hva som helst; granater, urter, ammo, osv. Er ikke 100% sikker på hva som skjer ved hurtigbruk av alle tingene, men støtten er ihvertfall der, og det er opp til deg hvordan du vil bruke den. Ja, fikk med meg dette, så alt er ikke håpløst. Det er vel forøvrig omtrent samme løsning som på Dead Space. Men jeg foretrekker "fryst tid" ved inventory sånn at man får oversikten over hvor mye ammo etc man har. Men dette er ikke akkurat en make or break-greie for min del. edit: Det blir jo heller ikke enklere hvis partneren går tom for ammo midt i en kamp. Endret 6. februar 2009 av Foucault Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå