Gå til innhold

Reaksjoner på Resident Evil 5 demo


eikr3

Anbefalte innlegg

Har nettopp hatt prøvd og spilt gjennom Resident Evil 5 demoen. Har prøvd de andre spillene i serien men har aldri spilt gjennom de forutenom Resident Evil 4 som jeg likte veldig godt :)

eg synes grafikken er veldig bra, og eg tror eg kommer til å kjøpe spillet, generelt sett spennende :) En ting jeg aldri har likt med de er kontrollen i spillet. Kan man ikke gå samtidig som man sikter? det hele virker litt knotete.. det kunne vel vært enklere?

 

Noen andre som har gjort som opp en mening?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det har blitt bekreftet at man kan gå og skyte i retail versjonen. Har ingen kilder på dette no men.

Det håper jeg, det ville gjort opp for mye etter min mening :) når spillet er så hektisk som det er til tider, og zombiene henger etter deg hadde det vært greit å bevege seg bort fra de ssamtidig som man kvitter seg med de

Lenke til kommentar
Teknisk vanskelig er det sikkert ikke, men spillet er allerede nok "run and gun", spør du meg.

Vil ha tilbake hjernedøde zombier, stygge fæle kryp og den ekle atmosfæren som Resident Evil en gang var kjent for!

Du har kanskje rett i det, eg liker det uansett:) Men eg e veldig enig med det siste du sier, det er ikke så dystert lenger. Det blir litt som den siste Resident Evil filmen etter min smak, litt for lys og "glad" i forhold til hva jeg synes noe som omhandler zombier skal være. Så liker jeg best Leon Scott Kennedy da :p men men

Lenke til kommentar

Må si jeg er litt skuffet over hvor dårlig ps3 versjonen var i forhold til 360 versjonen.

Sliter med frameraten ganske ofte.

Skuffende at ps3'en enda får dårligere versjoner av multiplatform spill.

 

Nå ryktes det at ps3 demoen er av en tidligere build enn 360 demoen, men hva er vitsen med å gi ut en demo som ikke representerer det ferdige produktet i disse kresne dager?

 

Håper jo selvfølgelig ps3 versjonen viser seg å være like bra som 360 på det ferdige spillet.

Lenke til kommentar

Prøvd det på 360, virker som det blir et bra spill. Såklart litt kort til å få noe spesielt inntrykk over hvordan fullversjonen blir. Men er enig med mange andre i denne tråden,

at det passer best med litt mere dystere miljøer. Likevel er det ingen tvil om at dette kan bli veldig bra, får håpe det er enda bedre enn 4ern.

Lenke til kommentar
Teknisk vanskelig er det sikkert ikke, men spillet er allerede nok "run and gun", spør du meg.

Vil ha tilbake hjernedøde zombier, stygge fæle kryp og den ekle atmosfæren som Resident Evil en gang var kjent for!

Du har kanskje rett i det, eg liker det uansett:) Men eg e veldig enig med det siste du sier, det er ikke så dystert lenger. Det blir litt som den siste Resident Evil filmen etter min smak, litt for lys og "glad" i forhold til hva jeg synes noe som omhandler zombier skal være. Så liker jeg best Leon Scott Kennedy da :p men men

Lenke til kommentar
Etter å ha spilt i en halvtime, må jeg si at dette virker lovende. Gir en fantastisk god følelse å plaffe ned en Zomibe med rifla, for så å ta ladegrep å dra en ny patron inn i kameret. Er det noen måte å snu seg 180 grader fort på?

Ned på venstre analog og X, akkurat som på 4'ern.

 

Må si jeg ble litt skuffa med en gang jeg satte meg ned, men så husket jeg på at dette en resident evil og da hører jo loka kontroller med. Jeg er ikke i tvil om at dette kommer til å bli et kjempespill.

Lenke til kommentar
Ned på venstre analog og X, akkurat som på 4'ern.

 

Må si jeg ble litt skuffa med en gang jeg satte meg ned, men så husket jeg på at dette en resident evil og da hører jo loka kontroller med. Jeg er ikke i tvil om at dette kommer til å bli et kjempespill.

eg liker Resident Evil så for meg blir det nesten et must :) Men akkurat som med filmene, hvor den siste er i en ørken og helt lyse omgivelser stort sett hele tiden er jeg ikke så glad for, det er feil utvikling. Det samme gjelder spillene, de blir dessverre mindre skumle og dystre etterhvert som serien utvikler seg. Men grafisk sett ser det fantastisk ut :) så er jeg spent på historien

Lenke til kommentar

Prøvde førstebrettet i PS3-demoen i går, og syns det var kjempetøft! Satt med et stort glis om munnen gjennom hele brettet, og vant det på første forsøk (dog ikke uten problemer). De har tydeligvis økt graden av interaktivitet og ting du kan gjøre med miljøene rundt deg siden det forrige spillet. Mye av moroa i demoen var å finne ting eller steder jeg kunne bruke for å holde meg trygg litt lengre, enten det var å klatre opp på et tak eller sparke opp en dør og løpe gjennom et hus og ut vinduet på den andre siden for å slippe unna en horde fiender.

 

Var ingen grafiske problemer hos meg, hverken med framerate eller utseende. Har tidligere sett HD-videoer hos GameTrailers hvor de kjørte PS3- og 360-versjonene ved siden av hverandre, og det var fullstendig umulig å se forskjell (selv de hjernedøde kommentatorene under videoen måtte trekke samme konklusjon... motvillig).

 

Og bare for å gjenta det igjen: Spillet inneholder IKKE, og kommer heller IKKE i fremtiden til å inneholde skyting og gåing samtidig. Evt. rapporter du har hørt om det motsatte har blitt avkreftet på det sterkeste.

 

Når det gjelder de lyse miljøene, så trenger dere som ikke forstår skrekk i dagslys å bekymre dere. Som i det forrige spillet, ser det ut til at landsbyen bare er ca 1/3 av spillet. Etter det beveger man seg inn i sumper og ruiner, samt høyteknologiske fasiliteter... og alt i mørket. Når det er sagt, så er faktisk skrekk i dagslys uhyre effektivt hvis gjort riktig. Sterk sol kan skape en svært trykket stemning, noe dette spillet illustrerer godt så langt jeg kan se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...