Gå til innhold

Tråden for brettspill


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Fler her som digger brettspill? Tenker da kanskje ikke på ludo og stigespillet, selv om disse også er brettspill, men mer på spill som Descent , Advanced Civilization, Axis and Allies og Advanced Squad Leader mmer.

 

 

Har for tiden en gruppe gående som spiller Descent: Journeys into the dark og dette er noe av det morsomste jeg har spillt på lenge :)

 

Er første gangen jeg og kompisgjengen har testet denne type og brettspill, og jeg må si det falt veldig godt i smak. Er nesten som å spille Diablo, bare med terninger ;)

 

 

Andre spill folk kan annbefale i samme kategori? Noen som har testa Talisman?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenkte å kjøpe meg risk, men er det noe som er bedre eller? jeg har ingen anelse om brettspill bortsett fra ludo og stigespill :lol:

 

 

Tja, spørs litt hva du er ute etter.

 

RISK er et gammelt og godt strategispill med et stort innslag av randomness siden alle slag avgjøres med terninger.. :)

 

Hvis du er ute etter ett litt mer avansert spill så er Axis and Allies et godt alternativ, hvis RISK er det du vil starte med (som igjen er et godt valg somsagt) så vet jeg ikke hvordan alle de forskjellige versjonene funker men regner med at "vanlig" RISK er det beste.. :)

Lenke til kommentar
Hei!

 

Fler her som digger brettspill? Tenker da kanskje ikke på ludo og stigespillet, selv om disse også er brettspill, men mer på spill som Descent , Advanced Civilization, Axis and Allies og Advanced Squad Leader mmer.

 

 

Har for tiden en gruppe gående som spiller Descent: Journeys into the dark og dette er noe av det morsomste jeg har spillt på lenge :)

 

Er første gangen jeg og kompisgjengen har testet denne type og brettspill, og jeg må si det falt veldig godt i smak. Er nesten som å spille Diablo, bare med terninger ;)

 

 

Andre spill folk kan annbefale i samme kategori? Noen som har testa Talisman?

Talisman er bra, men litt ulikt Descent. For flere spill i samme gate som Descent, søk på ebay, da mange har gått ut av produksjon. Heroquest, Advanced Heroquest og Warhammer Quest er de første som dukker opp i tankene.

Lenke til kommentar

Var en tid sporadisk med i en brettspillklubb her på berget, og har fått litt input å ta med videre :)

 

Carcassonne er spillet jeg endte opp med å gå til innkjøp av selv, og det ble flittig brukt på kaserna i førstegangstjenesten. Har også blitt en suksesspå hytteturer og ellers trege kvelder i ettertid.

 

Synes å ha sett en online-versjon også, men synes brettspill gjør seg best på bordet i sosial setting :)

Lenke til kommentar
Talisman er bra, men litt ulikt Descent. For flere spill i samme gate som Descent, søk på ebay, da mange har gått ut av produksjon. Heroquest, Advanced Heroquest og Warhammer Quest er de første som dukker opp i tankene.

Jau, bruker somregel www.boardgamegeek.com men denne siden var nede igår og idag pga no oppdateringer..

 

Får vel bare smøre meg med tålmodighet. Skal jo sies at vi planlegger å spille Descent i lange tider framover. Har bare starter settet nå og når vi er ferdige med de 10 første questsa så blir det innkjøp av expansions.

 

Etter det jeg har fått med meg så forandres spillet ganske markant etterhvert som expansions legges til og dette vil jo bare bidra til at det holder seg "fresht" :)

Lenke til kommentar
Var en tid sporadisk med i en brettspillklubb her på berget, og har fått litt input å ta med videre :)

 

Carcassonne er spillet jeg endte opp med å gå til innkjøp av selv, og det ble flittig brukt på kaserna i førstegangstjenesten. Har også blitt en suksesspå hytteturer og ellers trege kvelder i ettertid.

 

Synes å ha sett en online-versjon også, men synes brettspill gjør seg best på bordet i sosial setting :)

 

 

Jau Carcassonne er å finne på Xboxlive hvis jeg ikke tar helt feil :)

 

 

Vi spillte en god del i militæret selv, men gikk da for det meste i Axis and Allies, fikk nok endel av gutta på kasserna hekta ;)

Lenke til kommentar
Tja, spørs litt hva du er ute etter.

 

RISK er et gammelt og godt strategispill med et stort innslag av randomness siden alle slag avgjøres med terninger.. :)

 

Hvis du er ute etter ett litt mer avansert spill så er Axis and Allies et godt alternativ, hvis RISK er det du vil starte med (som igjen er et godt valg somsagt) så vet jeg ikke hvordan alle de forskjellige versjonene funker men regner med at "vanlig" RISK er det beste.. :)

tja, ikke noe science fiction eller transformers etc. men tenkte på noe med hærer og verdenserobring, jeg har somsagt nesten ingen anelse om slike brettspill

Lenke til kommentar
tja, ikke noe science fiction eller transformers etc. men tenkte på noe med hærer og verdenserobring, jeg har somsagt nesten ingen anelse om slike brettspill

 

Axis and Allies er et brettspill hvor handlingen er lagt til andre verdenskrig. Du kan spille forskjellige sider som Amerika, England, Tyskland, Sovjet samt Japan.

Hvis jeg ikke tar helt feil har det kommet en ny versjon nå, så da kan det hende du kan kjøpe den gamle relativt billig (brettspill har en tendens til å koste litt.. :p )

 

Brettspill er utrolig sosialt og veldig moro. I Norge har vi to gode nettbutikker for brettspillentusiaster, Spillskrinet og Brettspill.no.

 

Skriver under på denne.

 

Har også handlet en god del på brettspill.no og de har fantastisk service og rask forsendelse (dette er ikke reklame da jeg ikke har noe med denne siden å gjøre bortsett fra å handle der ;) )

Lenke til kommentar
Axis and Allies er et brettspill hvor handlingen er lagt til andre verdenskrig. Du kan spille forskjellige sider som Amerika, England, Tyskland, Sovjet samt Japan.

Hvis jeg ikke tar helt feil har det kommet en ny versjon nå, så da kan det hende du kan kjøpe den gamle relativt billig (brettspill har en tendens til å koste litt.. :p )

 

 

 

Skriver under på denne.

 

Har også handlet en god del på brettspill.no og de har fantastisk service og rask forsendelse (dette er ikke reklame da jeg ikke har noe med denne siden å gjøre bortsett fra å handle der ;) )

Får du kjøpt Axis and allies på toysrus, skal tilfeldigvis dit nå

Lenke til kommentar

Hvis du har en helg å sette av og liker politikk og krig i verdensrommet så kan Twilight Imperium 3rd ed. være noe å se på. En annen godbit er Game of Thrones som har en glimrende spillmekanikk, slipper å vente på at andre spillere gjør seg ferdig.

 

I kategorien sosiale kortspill kan man jo se på Condottiere eller Citadels, som ikke tar så lang tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...