Gå til innhold

Problemer med å spille gamle DOS-spill?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Filen jeg viste til hjelper deg med akkurat dette. Last ned og pakk ut i en mappe. Legg så spillene i en egen mappe i "Spill"- mappen. Deretter startr du DosBox.exe og du vil få et program i fullskjerm. Eter at spillene er lagt i mappen klikker du file->create menu automatically. Svar så ja/nei etter beste emne og menyen blir skapt. Ut ifra denne kan du ved et klikk starte et spill uten å stresse med Dos-kommandoer. Rediger nederste delen av dosbox.conf om du ønsker å lage din egen løsning.

Lenke til kommentar
Filen jeg viste til hjelper deg med akkurat dette. Last ned og pakk ut i en mappe. Legg så spillene i en egen mappe i "Spill"- mappen. Deretter startr du DosBox.exe og du vil få et program i fullskjerm. Eter at spillene er lagt i mappen klikker du file->create menu automatically. Svar så ja/nei etter beste emne og menyen blir skapt. Ut ifra denne kan du ved et klikk starte et spill uten å stresse med Dos-kommandoer. Rediger nederste delen av dosbox.conf om du ønsker å lage din egen løsning.

Takk ;)

Lenke til kommentar

Det hele krasjer når jeg velger ut filer. Av og til tidlig, av og til sent, men hver gang før den er ferdig. Plutselig bare står skjermen der og ingenting mer skjer...

Lenke til kommentar
Trodde sid maiers pirates var i 3d :p

Heh. Det er den nye disney-aktige remaken det. Pirates! kom tidligst på Commodore 64. Gold-versjonen ble lansert til PC en stund etter at originalen ble portet til PC.

Det er mulig at Amiga også hadde en gold-versjon, men dette husker jeg ikke helt.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...