Psykake Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Ta på deg en stridsekk på over 30g, Ag3 (eller lignende) og normalt fullt utstyr, og prøve og hoppe. Du vil finne ut at det er ikke noe du går å gjør. Hvor var du i militæret a? Sanitet? Neida. Vet vel at du mente kg og jeg kan bekrefte at når man har på fullt stridsutstyr er det å hoppe noe av det siste man vil gjøre. Kun hvis man blir skutt på med skarpt. Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 Avean: Dette er en krigssimulator. Her legger man ikke vekt på at hendene på holde rattet osv. Her har vi 225 km^2 store områder å heje på, og hvis de skulle ha scripta alle små detaljer, så det hadde blitt Crysis kvalitet ville ikke dette spillet kommet ut før i år 2013. Angående hopping: Jeg var to kontigenter i Libanon, og på det meste hadde vi 65 kg utstyr alt i alt, avhengig av hvem som bar MG-en. Hopping var vel ikke i vårt ordforråd når vi var ute (kan i alle fall ikke tenke meg det). Det er umulig med full oppakning; ) Jeg er imidlertid enig i at det er noen teite småfeil som burde vært rettet opp før det kom ut. Du nevner jo dette med at AI-en kjører i fylla. Men dette ble vel rettet opp i 1.02. Hvertfall for meg. Lenke til kommentar
Morten1987 Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 ARMA 2. Ønsker og få mest mulig ut av arma 2. men siden dataen min ikke kan kjøre det på den beste grafikken, så har jeg bestemt meg for og kjøpe ny. Noen som kan hjelpe meg til og finne den ultimate (helst bærbare) maskinen til og spille arma 2, med den beste grafikken? er ikke vits med bærbar, kan hjelpe deg ja, men kjøp stasjonær. Med mindre du har 20k penger å punge ut til datamskin kan jeg finne bærbar til deg Alright, se om du finner ei lekker ei da. Hvordan tror dere oppløsningen ville vært hvis jeg hadde spilt arma2 på 37" hd-ready? Lenke til kommentar
Avean Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Avean: Dette er en krigssimulator. Her legger man ikke vekt på at hendene på holde rattet osv. Her har vi 225 km^2 store områder å heje på, og hvis de skulle ha scripta alle små detaljer, så det hadde blitt Crysis kvalitet ville ikke dette spillet kommet ut før i år 2013. Angående hopping: Jeg var to kontigenter i Libanon, og på det meste hadde vi 65 kg utstyr alt i alt, avhengig av hvem som bar MG-en. Hopping var vel ikke i vårt ordforråd når vi var ute (kan i alle fall ikke tenke meg det). Det er umulig med full oppakning; ) Jeg er imidlertid enig i at det er noen teite småfeil som burde vært rettet opp før det kom ut. Du nevner jo dette med at AI-en kjører i fylla. Men dette ble vel rettet opp i 1.02. Hvertfall for meg. Jo for all del, store områder er for all del digg. Men jeg tar opp feilene som ødelegger spillet for meg. Og det er fysikken og bevegelsene i spillet. Det føles altfor B-aktig ut. Rett og slett dårlig laget. Nå har ikke soldaten mye utstyr på ryggen, bærer kun på ei rifle og en pistol. At han ikke klarer å hoppe er bare slapp spilldesign syns jeg. Det ødelegger friheten til å kunne kaste seg i dekning. Det er mye bra med spillet men samtidig dårlig spilldesign samme som ArmA. Dette er ikke de mest kjente utviklerne og det tydes pga alle rare feilene. Håper OPF2 gir oss samme store omgivelsene bare at det er bedre å bevege seg på. Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 1. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2009 Ja, jeg skjønner hva du mener. Jeg syntes at Arma 1 føltes veldig B-aktig ut, og la det på hyllen en god stund for jeg ble mildt sagt piss lei. Jeg tok det fram igjen og bestemte meg for å gi det en ny sjans. Denne gangen prøvde jeg å fokusere på det som var bra og prøve å overse det som var irriterende. Da var det en helt annen opplevelse. Nå er jo Arma 2 mye bedre enn Arma 1 (selv om noen kun synes det er en liten oppgradering), så her synes jeg de har gjort en god jobb uten de altfor store glippene. Selv om jeg er enig i at de kunne ha luka bort noen feil, før de slapp det. Jeg kan jo legge til at jeg før har spilt mye CS og BF, og at det skal mye vilje til for å gidde å spille Arma over lengre perioder. Men man glir inn det til slutt, hvertfall for min del. Lenke til kommentar
bjovas Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Hvordan tror dere oppløsningen ville vært hvis jeg hadde spilt arma2 på 37" hd-ready? Full HD er jo 1290x1080 eller noe sånt? Funker som faen, jeg har absolutt tenkt å teste arma2 på min 40" tv Lenke til kommentar
Cerandin Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 HD ready er jo bare 720, Full hd er 1080. Lenke til kommentar
Morten1987 Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Haha, du er den eneste som har klart og forklare meg forskjellen mellom HD-ready og fullHD, da har jeg jo fullHD. Lenke til kommentar
morpheos Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Haha, du er den eneste som har klart og forklare meg forskjellen mellom HD-ready og fullHD, da har jeg jo fullHD. Hvis det står "HD-ready" på tven, så betyr det at den støtter opp til 720p, eller 1280x720 pixler. Står det FullHD så støtter den en oppløsning på 1920x1080. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Bare vær obs på at det fortsatt kan stå HD-Ready selv om du har Full HD da. Mange som misforstår dette Så HD-Ready bare betyr den kvalifiserer HD betegnelsen ved å støtte den minste HD oppløsningen (720) Lenke til kommentar
Morten1987 Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Så hvis systemene på X-boxen og TV'n støtter 1090p og 1080i, så har den Full HD? Lenke til kommentar
Sparks50 Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) Synes det bare er greit å ikke ha noen hoppeknapp jeg, ser bare teit ut når folk hopper rundt og skyter i Call of duty osv. Man har nok en teoretisk mulighet til å hoppe rundt som en tulling i en skuddveksling med minimal oppakning i virkeligheten, men det er ingen som ville ha gjort det. Det blir som å slakte "Live for speed" for å ikke ha en "slå flaggmannen i trynet" minigame. Endret 2. juli 2009 av Sparks50 Lenke til kommentar
Morten1987 Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Jeg er enig i at arma 2 kan føles litt stivt.. men det er vel egentlig bare en vane sak. Men det hadde ikke vært feil og hatt med f.eks elementer fra ghost recon da. Der er avgjør jo hele greia i forhold til hvor stor fart man har. Sånn at hvis man løper fort så "sklir" playeren på en måte ned i knestilling hvis man ønsker det, eller hvis man vil krype litt så slenger (stuper) man seg på magen dersom man løper i stor fart. I arma 2, ville jeg sagt at det ikke er så realistisk og gå fra stående til knestilling til liggene posisjon. føles ikke så naturlig. Dersom man blir skutt på og bestemmer seg for og legge seg ned så må spilleren stoppe helt opp og deretter trykke på knappen. Samme når man skal over gjerder og diverse så ville ikke jeg beveget meg like stille dersom man blir skutt på. Hadde vært fett om man kunne "slenge" seg over gjerder der man stuper ned mot bakken, hvis man løper fort og er under beskytning. Lenke til kommentar
bjovas Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Det å kaste seg til bakken er kanskje den største mangelen i hele spillet. Red Orchestra løste dette glimrende, så Bohemia burde virkelig få det til de og. Lenke til kommentar
Sparks50 Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) Dersom man blir skutt på og bestemmer seg for og legge seg ned så må spilleren stoppe helt opp og deretter trykke på knappen. Nei, man kan kaste seg direkte ned uavhengig av om man løper, tråkker sidelengs osv. Det er derimot litt mangel på moment i noen av animasjonene. Endret 2. juli 2009 av Sparks50 Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Er blitt lit frelst av ARMA2 var ingen særlig fan av ARMA men nå er visst jeg blitt bitt av basillen. Lenke til kommentar
oyvindhauge Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Synes det bare er greit å ikke ha noen hoppeknapp jeg, ser bare teit ut når folk hopper rundt og skyter i Call of duty osv. Man har nok en teoretisk mulighet til å hoppe rundt som en tulling i en skuddveksling med minimal oppakning i virkeligheten, men det er ingen som ville ha gjort det. Det blir som å slakte "Live for speed" for å ikke ha en "slå flaggmannen i trynet" minigame. Skulle ha likt å se en soldat (med minimal oppakning eller ikke) skyte med full auto når han hopper. Treffer sikkert mye da. Det er nok bare mannen som kan det. Lenke til kommentar
Sparks50 Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Apropos kontroller, Det har nettopp kommet ut en utvikler dagbok om emnet: Veldig interessant. Lenke til kommentar
bjovas Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) 1500 stk AI på en gang i Arma2: Forøvrig helt enig i at det er bra at spillet ikke har noen generell hoppeknapp, og dette er også et overlagt designvalg bohemia har gjort for å ikke få en spillverden fylt av idioter som hopper på en urealistisk måte. Endret 2. juli 2009 av ghad Lenke til kommentar
Krøllalfa99 Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Fikk min kopi i går, og heisann hvor kult dette spillet er. Fikk virkelig tilbake den gode gamle OPF-følelsen av å spille dette, selv om jeg aldri klarte å like ArmA 1. Jeg digger de nye momentene i spillet, og opdragene er utrolig spennende. Grafikken er til tider veldig pen, men av og til ikke så pen heller, spesielt om natten ser ting veldig flatt ut. Av det negative synes jeg at de har gjort en dårligere jobb med radioen denne gangen. Stemmene er jo bare helt komiske, og er langt i fra like bra satt sammen som OPF. Også savner jeg klokkesystemet, (Man, 5 o'clock, 600), "Man way in front of us" blir ikke like bra. Jeg fikk den beryktede mouse-lag buggen første gangen jeg installerte spillet, men en reinstall løste heldigvis det. Dette blir nok et spill jeg kommer til å spille alt for mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå