Gå til innhold

Operation Flashpoint 2 og Arma 2 - Generell diskusjon og informasjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det en demo du har prøvd eller har du lastet ned en piratrelease? Alle rapporterer jo om at spillet har en del bugs, men har ikke sett noe særlig om crippling bugs egentlig.

Det er en piratutgave. Skal ikke være noe galt med selve spillet sånn sett.

Demo kommer faktisk i morgen (basert på v1.02 tror jeg) kl 15:00. :)

Da får jeg teste den også. Håper den ikke skuffer, for dette spillet har jeg sett fram til i noen år nå. Første Arma har jeg ikke kunnet spillet pga. spillet ikke liker 4GB minne.

Lenke til kommentar

har opplved at teksturene er litt ødelagte, men dem kommer etter en liten stund hos meg. Spillet går også ganske godt på min aldrende pc! Editoren er bare HERLIG, er skikkelig kos å spille ARMA 2 hvor vi lager oppdragene og det selv sammen med kompiser!

Lenke til kommentar
OPF tror jeg blir allt for arcade dessverre. Tror jeg skal skaffe det, men blir nok mer bf2-bare-litt-mer-realistisk en en krigs-sim.

Da har du ikke fått med deg noe fra spillet tror jeg :)

Alt fra måten kuler går ut fra våpenløpet til vind, avstand og hastighet er simulert for å være så troverdig som mulig. I nyere spill nå hvor det er store omgivelser registrerer ikke kuler hvis de går over lengre avstander. Dette pga det er ikke fysiske kuler som skytes ut. Hvis noen husker Delta Force så var det kuler eller ihvertfall tracere som kom etter kulene så man kunne beregne skuddene. Var dritmorro husker jeg. Dette har jeg savnet i mange år.

Men ja dette er bare en av veldig mange elementer med Dragon Rising som gjør at man kan kalle det en simulator.

Gjenstår å se om de får til alt da, men jeg stoler mer på Codemasters enn gjengen bak ArmA spillene som er grusomme syns jeg.

Lenke til kommentar

BI er grusomme? Begrunn!

OFP DR kommer ikke til å nå Arma 2 til knærne når det gjelder realisme er nå jeg veldig sikker på. Tror du kan bli veldig skuffet hvis du har altfor store forventninger til det spillet. Men er jo ikke så mye annet å gjøre enn å vente og se.

Lenke til kommentar

Endelig fikk jeg etter mange timer nedlasting av ArmA 2 på plass, fikk installert det, men wtf?? det komemr en feilmelding om at programmet ikke lar seg starte fordi X3DAudio1_6.dll ikke finnes, de står også at problemet kan la seg løse ved å reinstallere, men det gir ingen resultat enn det samme feilmeldinga. (har skrevet om dette i ArmA 2 tråden, men har ike fått svar, så håpet på her)

Jeg så da på Arma 2 tråden at det var en annen med same problem, og da skrev en at du måtte oppdatere Direct-X, så trykkte jeg på linken hans, fikk begynne å laste ned, men da kommer det en feilmelding til, slik at jeg ikke får fullført nedlastingen.

Utrolig frustrerende etter så mange timer med venting og spenning !!!

Lenke til kommentar
OPF tror jeg blir allt for arcade dessverre. Tror jeg skal skaffe det, men blir nok mer bf2-bare-litt-mer-realistisk en en krigs-sim.

Alt fra måten kuler går ut fra våpenløpet til vind, avstand og hastighet er simulert for å være så troverdig som mulig. I nyere spill nå hvor det er store omgivelser registrerer ikke kuler hvis de går over lengre avstander. Dette pga det er ikke fysiske kuler som skytes ut. Hvis noen husker Delta Force så var det kuler eller ihvertfall tracere som kom etter kulene så man kunne beregne skuddene. Var dritmorro husker jeg. Dette har jeg savnet i mange år.

Men ja dette er bare en av veldig mange elementer med Dragon Rising som gjør at man kan kalle det en simulator.

Gjenstår å se om de får til alt da, men jeg stoler mer på Codemasters enn gjengen bak ArmA spillene som er grusomme syns jeg.

OPF2 gir jo ikke engang muligheten til å lene seg ut bak cover, man må bevege seg frem med hele kroppen. Rimelig tragisk å ta bort denne featuren med tanke på at Arma, Red Orchestra og Insurgency har dette med som en selvfølge.

Freelook med TrackIR/Freetrack har de heller ikke giddet å ta med, og dette er en feature som snart er helt standard innen simulatorsjangeren.

OPF2 ser ut til å bli vesentlig mindre realistisk enn Arma2, blir spennende å se om det overhodet blir en realismeshooter (har veldig liten tro på at OPF2 kommer til å fortjene tittelen simulator) eller om det blir en BF2-konkurrent.

http://community.codemasters.com/forum/sho...mp;postcount=52

Endret av ghad
Lenke til kommentar

ARMA 2.

Ønsker og få mest mulig ut av arma 2. men siden dataen min ikke kan kjøre det på den beste grafikken, så har jeg bestemt meg for og kjøpe ny.

Noen som kan hjelpe meg til og finne den ultimate (helst bærbare) maskinen til og spille arma 2, med den beste grafikken?

Lenke til kommentar
ARMA 2.

Ønsker og få mest mulig ut av arma 2. men siden dataen min ikke kan kjøre det på den beste grafikken, så har jeg bestemt meg for og kjøpe ny.

Noen som kan hjelpe meg til og finne den ultimate (helst bærbare) maskinen til og spille arma 2, med den beste grafikken?

er ikke vits med bærbar, kan hjelpe deg ja, men kjøp stasjonær. Med mindre du har 20k penger å punge ut til datamskin kan jeg finne bærbar til deg :p

Lenke til kommentar

OPF2 gir jo ikke engang muligheten til å lene seg ut bak cover, man må bevege seg frem med hele kroppen. Rimelig tragisk å ta bort denne featuren med tanke på at Arma, Red Orchestra og Insurgency har dette med som en selvfølge.

Freelook med TrackIR/Freetrack har de heller ikke giddet å ta med, og dette er en feature som snart er helt standard innen simulatorsjangeren.

OPF2 ser ut til å bli vesentlig mindre realistisk enn Arma2, blir spennende å se om det overhodet blir en realismeshooter (har veldig liten tro på at OPF2 kommer til å fortjene tittelen simulator) eller om det blir en BF2-konkurrent.

http://community.codemasters.com/forum/sho...mp;postcount=52

Hjelper ikke hvor realistisk ArmA2 er når kontrollene og fysikken er ikke-eksisterende.

Alt føles helt jævlig ut akkurat som ArmA1 og operation flashpoint. Men da digget jeg spillet da jeg aldri hadde sett så store omgivelser før som var dynamiske. Men akkurat nå forventer jeg mer i 2009. Akkurat samme rare feilene som ArmA hadde har man i ArmA 2 også. Ikke kan man hoppe, må gå over ting med V knappen ? What the hell ? Og de som kjører bil beveger ikke armene. Rattet bare snurrer akkurat som Operation Flashpoint for 10 år siden.

Og vennlig AI som starter missionet med å kjøre biler i sirkel og har ingen anelse hvor og når de skal.

Og commanderen som spytter ut kommandoer hele tiden i dårligste lydkvalitet siden sesam stasjon. Nei dæven eller. Jeg elsker konseptet men det er så russiskt gjennomført at jeg får spasma.

Om ikke OPF2 får samme realismen så greitnok bare jeg får bevegd karakteren min som jeg vil.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Hjelper ikke hvor realistisk ArmA2 er når kontrollene og fysikken er ikke-eksisterende.

Hva er galt med kontrollene i arma 2? de er kraftig forbedret over arma 1, synes ikke de er vanskelige i det hele tatt

Akkurat samme rare feilene som ArmA hadde har man i ArmA 2 også. Ikke kan man hoppe, må gå over ting med V knappen ? What the hell ?

Ta på deg en stridsekk på over 30g, Ag3 (eller lignende) og normalt fullt utstyr, og prøve og hoppe.

Du vil finne ut at det er ikke noe du går å gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...