Sk3pt Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Ser ut til at CM har delt det opp, slik at det også kommer litt info i dag. Blir interessant. [EDIT] Endret 19. februar 2009 av sk3pt Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Championship Manger vs Football Manager anyone ? En samle tråd for både OFP2 og ArmA2 blir litt patetisk spør du meg, spesielt med tanke på at ArmA2 bare blir lagt til som en liten bisetning. I det minste burde du nevne i første posten at det er ArmA2 som blir utviklet av teamet som laget originale Operation Flashpoint, selv om det kommer frem i andre poster. Blir som om man skulle ha en samletråd for BF2, CS og COD4. Som andre allerede har nevnt er denne sjangeren ganske så smal, og det er veldig greit å få samlet de få av oss som spiller krigssimulatorer på ett sted, foreløpig. De som spiller/har spilt OPF vet veldig godt hva Arma går ut på, derfor ser jeg ingen nødvendighet i å bre ut om begge spillene. For eventuelt andre som blir nyskjerrig tar det ikke lange tiden å søke på Arma2, hvor de finner mer info enn det som er her uansett. Folk er ikke evneveike. Jeg skjønner heller ikke disse sammenlikningene dine. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 sinnsyke detaljer! :o Ser ut til at CM har delt det opp, slik at det også kommer litt info i dag. Blir interessant. [EDIT] Etter ha å sett disse 2 ble jeg skikkelig i tvil om hvem spill som blir best, at begge blir bra er nok helt klart. I ArmA 2 vet jeg jo litt hva jeg kan forvente, en masse kjøretøy og skikkelig med frihet. Siden OPFP 2 har nye utviklere, er det grunn til å være skeptisk om de har tatt med seg friheten og får en like bra editor som ArmA 1 eller 2. Alikevell er den en ting OPFP 2 har muligens et overtak over, og det er selve gameplayet. I ArmA er så og si alt bra bortsett fra styringen av en personen, det er kanskje realistisk, men funker helt elendig etter min mening, er så tungvingt å bruke, og er vanskelig å bli god i. OPFP 2 så ut som hadde en drit bra løsning på dette, det så "smooth" og bra ut, også muligheten for å styre teamet så veldig bra ut. Dette var nok til å ødlegge mye av opplevelsen i ArmA, det ble mer leking enn oppdrag, pga dette med skytningen. Så hvis de ikke fikser det i 2rn kan det se ut til at det ikke blir det jeg spiller mest. Lenke til kommentar
Colossus Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Chernarus Defence Force - Faction Ny fraksjon kommet. Gleder meg til å fly Mi-24 Hind igjen ^_^ Endret 19. februar 2009 av Colossus Lenke til kommentar
bjovas Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Håhåhå, Game2 ser helt voldsomt ut. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Siden spillet kommer til PS3 og X360 også så kanskje tråden passer bedre under Generell spilldiskusjon Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Chernarus Defence Force - Faction Ny fraksjon kommet. Gleder meg til å fly Mi-24 Hind igjen ^_^ så nettopp den videoen, GODT og høre en av de Gode gammle OFP musikken igjen kom i godt humør av og høre den Lenke til kommentar
bjovas Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Siden spillet kommer til PS3 og X360 også så kanskje tråden passer bedre under Generell spilldiskusjon Lag heller en tråd i konsolldelen da, sikkert ca to stykker som spiller realismeshooters på konsoll? Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg lagde tråden i PC-spill delen av forumet av den enkle grunn at de som spiller dette på konsoll ikke kan spille mot andre på PC (nå må dere arrestere meg om jeg tar grundig feil!). Ellers er det jo et poeng det ghad også sier, at de som spiller realismeshooters på konsoll er veldig få Lenke til kommentar
Gal_ape Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Siden spillet kommer til PS3 og X360 også så kanskje tråden passer bedre under Generell spilldiskusjon Lag heller en tråd i konsolldelen da, sikkert ca to stykker som spiller realismeshooters på konsoll? Finnes det i det heletatt realismeshooters til konsoll, sånn egentlig? Tenker bort ifra OFP til xbox 1 og slikt Lenke til kommentar
Sparks50 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Det nærmeste som kommer er vel Americas Army for 360. Jeg tror definitivt det er ett marked for realisme på konsoll. Endret 23. februar 2009 av Sparks50 Lenke til kommentar
bjovas Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Bohemia misliker at Codemasters misbruker OPF-navnet: http://www.gamer.no/article.php?articleId=315 Lenke til kommentar
Krøllalfa99 Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Skjønner jeg godt, men hva kan de gjøre? CryTech ble jo snytt for Far Cry navnet av Ubisoft, samme sak. Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Jeg håper for guds skyld ikke Opf har blitt arkadisert som alt annet i bransjen. Der tror jeg mer på Arma 2, at det blir enklere for folk å lage mods og add ons med en oppgradert versjon av den gamle Arma motoren. Jeg spår Opf2 som salgsvinneren og Arma 2 som den jeg skal kjøpe. Lenke til kommentar
Colossus Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Det blåser sikkert over fort, men rett skal være rett. Anyway.. Small appetizer for monsieur? (Screenshots fra ArmA 2) Bare bilder denne uka. Nesten litt skuffet, men men.. ^_^ Endret 26. februar 2009 av Colossus Lenke til kommentar
Morten1987 Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Kommer begge spillene på Xbox360? har bare fått med meg så langt at Operation Flashpoint 2 kommer på Xbox 360. Endret 27. februar 2009 av Morten87 Lenke til kommentar
Madmachinery Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Er kontrollene like fæle i Arma 2 som i Arma? Kommer de fremdeles til å bruke det dårlige kommunikasjonssystemet; der beskjeder er teipet sammen til fulle ordrer osv.. Alpha GO TO Foxtrot ALPHA 9 Alle ord med forskjellige trykk og tonefall, høres helt teit ut. Det ble brukt i Operation Flashpoint også - det må da vitterlig kunne gå an å finne på noe bedre når vi nærmer oss 2010. Lenke til kommentar
spamkua_InnleggNO Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Er kontrollene like fæle i Arma 2 som i Arma? Kommer de fremdeles til å bruke det dårlige kommunikasjonssystemet; der beskjeder er teipet sammen til fulle ordrer osv.. Alpha GO TO Foxtrot ALPHA 9 Alle ord med forskjellige trykk og tonefall, høres helt teit ut. Det ble brukt i Operation Flashpoint også - det må da vitterlig kunne gå an å finne på noe bedre når vi nærmer oss 2010. Er rimelig sikker på at de har forbedret dette, men det er faktisk veldig vanskelig å få til på en bra måte. Da dette er en simulator og ikke en "imersive heroic atmospheric game event", så skal alle grid points på hele kartet kunne brukes i komandoer. Da må man evt. lese inn alle sammen med forskjellige stemmer osv. Blir vanvittig mye data. Eller så må man prøve å programere en text-to-speech funksjon som funker. Tror de har gått for å forbedre den siste. Enten det eller så har de fjernet seg litt fra realismen og heller gått for avstands komandoer (half a click SW, eller noe sånt) Uansett gleder jeg meg. Lenke til kommentar
Krøllalfa99 Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Begynner skikkelig å glede meg til disse spillene kommer ut, synd at det er så lenge å vente. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå