Gå til innhold

Er en Community kategori en mulighet?

Anbefalte innlegg

Community:

- Leseranmeldelser

- Spille sammen

- LAN Parties

- Modifikasjoner og spillutvikling

Noe av det jeg synes er viktig er å få til en skikkelig Communityløsning hvor man kan finne andre som spiller de samme spillene som seg selv og diskutere andre brukeres anmeldelser osv. Synes dette ville vært en bedre løsning kontra slik det er nå, med alt litt spredt, og med LAN snakk inne i Spille Online kategorien. Community kategorien er en kategori som da ville hatt alle disse mindre kategoriene under seg.

Ale trådene i de forskjellige forumene vil jo trenge forskjellige regler. Spesielt da de for lesranmeldelser og å spille sammen.

En typisk "spille sammen" tråd burde ha platformen først, etterfulgt av spilltittelen. Ikke mer og ikke mindre. Da ville forumet blitt ganske lett å lese og man holder en viss standard på emnetitlene.

Førstepostene burde inneholde noen kjappe regler og en enkel måte å poste Gamertaggen eller PSNid’en sin tydelig ved hjelp av bilde eller lignende.

Spille sammen

X360 - Call of Duty: World at War

PS3 - Killzone 2

PS3 - Call of Duty: World at War

X360 - Gears of War 2

Modifikasjoner osv ville da kunne fulgt en lignende mal, hvor man er nødt til å poste hva slags guide det dreier seg om og hvilken platform det dreier seg om.

Da blir det som sagt lettere å finne noe interessant blant de mange trådene som kommer til å dukke opp med tiden. Kan jo ta noen eksempler igjen:

PC - Oblivion - Nye teksturer

PS3 - Far Cry 2 - Mine nye maps

Jeg vet forumet er nytt og langt ifra ferdig, men jeg mener det er da det er best å si ifra. Mens det er lettest å utgjøre en forskjell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Absolutt en god idé, men det krever en del fra brukerne. Da det blir flere kategorier, osv.

Det ble etterhvert et utbredt problem at diskusjon til slutt fikk alt for mange kategorier, og det ender med at trådene treffer færre personer. Jeg syntes uansett at vi kanskje burde se det ann litt, og se hvor mye eventuell spam og hvor stor aktivitet det egentlig er i den delen av forumet, før det splittes helt opp.

edit: Ser nå at vi allerede har disse kategoriene, og at det du prøver og si er at du vil kategorisere kategoriene. Jeg stemmer "ja" :) Når en kommer inn på forumet nå, blir en møtt av en vegg av kategorier. Nesten litt avskrekkende.

Lenke til kommentar
Ser nå at vi allerede har disse kategoriene, og at det du prøver og si er at du vil kategorisere kategoriene. Jeg stemmer "ja" :)

Når en kommer inn på forumet nå, blir en møtt av en vegg av kategorier. Nesten litt avskrekkende.

Akkurat derfor jeg vil samle de til en kategori og gjøre det første du ser litt mindre skremmende.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ettersom det er sagt at det diskuteres internt om en "sosial/community" kategori bumper jeg min tråd for great justice!

Edit: Ser ut som om tråden min har havnet i feil kategori :huh:

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Til opplysning. Vi (moderator-teamet) diskuterer en omstrukturering av de sosiale spill-kategoriene internt nå. Jeg kommer til å se igjennom forslagene i denne tråden, og diskutere dette mer internt. I løpet av uken vil det nok komme et forslag til ny forumstruktur i forumkunngjøring-kategorien eller tilbakemeldinger-kategorien. Der vil dere få videre anledning til å kommentere og gi forslag til forbedringer og endringer. Må til slutt få takke for tilbakemeldinger, og fortsett med konstruktiv tilbakemelding! Det er absolutt velkomment. :)

Lenke til kommentar
Hva er sammenhengen mellom "modifikasjoner" og de mer sosiale kategoriene?

Modifikasjoner er som regel sosiale prosjekter hvor flere frivillige arbeider sammen om å lage en modifikasjon. Så på den måten kan man si modifikasjoner kan gå under en community/sosialt-kategori. Modifikasjoner lages av community-et vet du. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Opprett ny...