Gå til innhold

Viftestøy og forstyrrelser i Audio fra Abit IC7-G

Xei

Anbefalte innlegg

Har problemer med mitt Abit IC7-G..

Kjøleviften på Northbridge støyer unødig mye og lager en høyfrekvent lyd. (snurrer på ca 6000rpm's) Noen som har erfaring med å bytte ut kjøleribben her til en passiv en, og vil dette være nok til litt overklokking?

Ellers har jeg støy på høytalerne mine, bruker det innebygde lydkortet, har testet dette på flere lyd-anlegg, så hovedkortet er problemet (audio-delen) Det høres ut som en høyfrekvent pipe-lyd. Jeg misstenker at dette skyldes forstyrrelser i strømforskjyningen.. Er jeg helt på viddene her?

Håper noen har erfaringer å dele!

Mvh Xei

edit: skrivefeil... :o

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøleviften håper jeg virkelig at det går an å bytte. min surrer på 7000rpm og jeg tenkte jeg skulle se om jeg får bytta den ut med en svær kjøleribbe av no slag.

Lyden er jo ikke akkurat best kjent som bra på IC7-* korta, den høyfekvente lyden har ikke jeg, men jeg har litt av noen knitre lyder,

det er ikke godt å vite hvor den lyden din kommer fra, jeg klarte å få cd-romen i høytalerene en gang :lol:

Men sjekk f.eks lydenkabel til cd-rom.

Prøv å steng av flere output kanaler i volum kontrollen og se om det ikke kan komme fra mic eller line elns.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...