Gå til innhold

Batman: Arkham Asylum - Diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Jeg har betalt hele summen for spillet, så på fredag skal jeg gå ut av butikken og føle at jeg har fått det gratis imens jeg har en strålende helg foran meg :D

Jeg vil også :(

Kanskje jeg tar en tur innom butikken i morgen etter jobb.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, det virker som at mengden helse man regenererer baserer (jøss, mange er-er) seg på mengden xp man har akkumulert i løpet av de forskjellige sjekkpunktene.

Forresten, Villanden og Snurreleif, jeg klarte ikke variere mellom rolig og røff måte å åpne ventilasjonsdekslene på. Det virker mer som at det er lagt inn hvilke man skal kunne åpne forsiktig og hvilke man skal kunne slenge rundt, for det er de samme til meg hver gang som blir åpnet forsiktig.

Ellers må jeg bare slenge inn hva favoritt-takedownen min er av de jeg har klart hittil, og det er uten tvil å løpe rett på en fyr og trykke på X (spiller på 360) to ganger kjapt, som gjør at Batman hopper opp og tar et double kick. Har klart dette tre ganger på han som står og snakker med Joker etter man har tatt ned de tre som bevokter gangen med våpen.

edit: Jeg tok feil angående knappekombinasjonen. Hold inn A for å springe mot le goon og trykk X mens du fremdeles holder inn A.

Endret av HomoPanda
Lenke til kommentar
Forresten, Villanden og Snurreleif, jeg klarte ikke variere mellom rolig og røff måte å åpne ventilasjonsdekslene på. Det virker mer som at det er lagt inn hvilke man skal kunne åpne forsiktig og hvilke man skal kunne slenge rundt, for det er de samme til meg hver gang som blir åpnet forsiktig.

Virker som det bare er enkelte man kan velge mellom. Ville vært rart hvis Batman slengte en ventilasjonsluke ut i rommet like ved fiender.

Kul trailer, men jeg stusser litt på google annonsen som kom opp. "Fly til Batman? Finn billig hotell i Batman. Søk og bestill på ticket.no!" Øhh. Javel. Får vel bare bestille da.

Endret av Villanden
Lenke til kommentar

Jeg leste B:AA-anmeldelsen i GR-bladet, og synes ikke anmeldelsen var noe superspesiell, men det blir vel litt sånn når man må stappe inn noen få avsnitt på to sider som er dekket med skjermbilder. GR er et greit blad å ha på badet når man skal på do, men foretrekker engelske anmeldelser. Anmeldelsen på nettsiden var mer utfyllende og garantert blant de beste norske anmeldelsene, men som alltid synes jeg det er bedre å lese de engelske spillnettsidene.

Det er forresten en liten feil i anmeldelsen i bladet, Jon Cato har skrevet at det er Volition som har utviklet spillet, når det egentlig er Rocksteady. Går sikkert litt fort i svingene når man har deadline. :p

Lenke til kommentar

Jeg også foretrekker Engelske/Amerikanske anmeldere (IGN.com og lignende), men Jon Cato Lorentzen er en uhyre dyktig anmelder (og ikke minst journalist) med mange år på baken som spill-entusiast, det han sier om saker og ting innen spill veier ofte mer enn våre 2 nasjonale aviser.

Bare synd at vi ikke har et "ordentlig" spill-blad som lanseres i Norge, og må dermed ty til 300 kroner i måneden for 2 utenlandske blader.

Virker som det bare er enkelte man kan velge mellom. Ville vært rart hvis Batman slengte en ventilasjonsluke ut i rommet like ved fiender.

Kul trailer, men jeg stusser litt på google annonsen som kom opp. "Fly til Batman? Finn billig hotell i Batman. Søk og bestill på ticket.no!" Øhh. Javel. Får vel bare bestille da.

Jeg merket det samme selv, på en eller annen måte må jeg ha klart å bruke samme åpnings-metode på samme ventilasjonsdeksler uten å tenke nevneverdig over det.

Jaja, da slipper man iallefall å tenke noe videre på det :)

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Sånn, da var en forhåndsbestilling på EBGames Aker Brygge plassert. Ble 360-versjonen på meg. Ville egentlig ha det til PC (men vil ikke vente) eller PS3, men jeg trodde Joker-tingen var på plata. Betale for det som DLC? Nei takk. Er mer komfortabel med 360 kontrollen.

Lenke til kommentar
...eller PS3, men jeg trodde Joker-tingen var på plata.

Det er gratis på PS-Store :)

Fikk det dessverre ikke i dag, men det er i rute til meg i morgen. Gleder meg noe sinnsykt, har sett diverse previews fra sider nå å hype-o-meteret mitt er på topp! :D

Lenke til kommentar

Jeg er på litt ukjent vann nå, vet ikke hvordan det er med Europe, men jeg lastet add-on pakken gratis fra den amerikanske butikken :).

En smakebit på hva man kan blant annet se i pakken :)

Skjul
The Joker controls in a broadly similar fashion to Batman, but his moves are much more theatrical in nature. Whereas Batman goes for a brutally efficient combat style, the Joker adds more flourishes to his kicks and punches. He also has a suite of his own moves, including the ability to shoot laughing gas from his sleeves in order to stun enemies.

The best Joker moves come when you build up combos, which allow you to unleash special attacks on your enemies. These moves change depending on your position to the enemies, but all of them are really entertaining to pull off. If you build up a combo of five or more hits, you can press the triangle and circle buttons together to pull off a finishing move. The Joker will either shake hands with his enemy using his electric buzzer, or he'll jump on them like a monkey and repeatedly smack them around the head.

If you manage to build up a higher combo, then you can throw your enemies, and the challenge room features plenty of electric walls to aim at. The final challenge room featured Commissioner Gordon as a boss battle, who we particularly liked throwing into the wall. The Arkham Challenge Rooms offer some great old-school beat-em-up action, and we can't wait to play more of them. GameSpot's Tom McShea has also been playing the single player mode, so watch out for his preview hitting the site soon!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...