Gå til innhold

Nytt Elder Scrolls spill?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man trenger ikke høy level for å klare selve spillet.... for å komme inn til Shivering Isle, trenger du vist en eller annen level som jeg ikke husker akkurat nå, men den er ikke så høy.

Spillet var litt for lett egentlig synes jeg...skulle gjerne hatt litt mer utfordring i TESV.

Lenke til kommentar

Håper de forandrer en god del fra de gamle versjonene, men også holder på noe som de vet funker.

Men kan ikke nekte for at et nesten totalt nytt TES kunne vært moro, helt ny måte å spille på osv. Men tror det blir for mye arbeid og for risikabelt for at Bethesda har tatt sjansen.

Hva hadde dere tenkt hvis de hadde gått lengre frem i tid? Snakker om hvis de hadde oppfunnet krutt, som da resulterer i gevær og kanoner, etc.

Lenke til kommentar

Med det nåværende systemet, så levler verden opp med deg. Fiender blir verre og øker i vanskelighetsgrad samtidig som du levler opp. Da blir man aldri mektig, og det er ikke noen plasser man må passe seg for på starten. Det er litt for urealistisk (ja, jeg vet det er rart å klage på..) for min smak. :)

Lenke til kommentar

Er det de fleste klager på når det gjelder Oblivion, og jeg er faktisk helt enig...

Det blir bare for dumt når en rotte tåler såpass mye når du kommer der som level 69 med det dritflotte gearet og de utroligste våpnene.

Forandrer de litt på det, slik at de dårlige holder seg dårlige... men også legger til flere som er på din level og flere som er mye høyere. Kunne vært greit å møte et monster som man faktisk ikke klarer å drepe... enda.

Men noe som må beholdes må være AI-systemet. Synes det er ganske utrolig slik det har laget det... elsker når det er slik at du bare kan stå i byen, så ser du forskjellige folk gjør forskjellige ting hele tia. Det øker virkelighets-nivået betydelig.

Lenke til kommentar
Med det nåværende systemet, så levler verden opp med deg. Fiender blir verre og øker i vanskelighetsgrad samtidig som du levler opp. Da blir man aldri mektig, og det er ikke noen plasser man må passe seg for på starten. Det er litt for urealistisk (ja, jeg vet det er rart å klage på..) for min smak. :)

Jeg tenkte på hvordan du levler opp (erfaringspoeng vs. bli bedre i det man gjør), ikke på levelscalingen (den er jeg imot). :)

Lenke til kommentar

Du mener det med at du hvis du går i Sneak, går du opp i Sneak-skill og ikke level... hvis jeg forstår det riktig :)

Jo, skal innrømme at dette er et veldig godt system... og lager du en kriger så trener man bare opp de ferdighetene man bruker da.

Man blir ikke en mage med 200 i Destruction hvis man springer rundt og slår med sverd :)

Men hva med å gjøre det slikt at man får EXP av å gjøre de forskjellige tinga, som da leveler opp de forskjellige skillsa?

Med det mener jeg som i Fable, at hvis man bruker magi for man "Magi" EXP, og da også Agility EXP for bueskyting, etc og "Combat" for slossing face to face EXP (husker ikke helt hva de het)

Lenke til kommentar

Eg liker det, for da slepp eg å stresse med å måtte levle opp. Eg liker å gjere quest og sånt, ikkje gå inn i ei hole og berre drepe alt og gå vidare.

Ein løysning med levelscalling er jo at man kan skru det av og på. Da blir alle nøgde ;)

Lenke til kommentar

Det kunne vere noko du ikkje kunne skru på eller av i ein save, du velgjer det under Character Creation.

Det at det ikkje var levelscalling i Morrowind, var hovudgrunnen til at eg eigentleg aldri spelte det.(og at det ikkje er Fast Travel) Dungeon Raiding syns eg er kjedeleg.

Lenke til kommentar

Var ikke noen fan av dungeons i Oblivion jeg heller, men er utrolig lettskremt i spill jeg lever meg inn i. Sniking med en god dolk eller pil og bue er det mest elskverdige i hele spillet! :love:

Forøvrig så er vel levelscaling (husket ikke ordet istad ;) ) smak og behag. Selv foretrekker jeg det slik det er i Fallout 3, mens andre foretrekker Oblivion's.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...