Nesumar Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Er derfor jeg foreslår at TESV, hvis det har et slikt EXP-system, blir en blanding av fallout 3, hvor man både får xp av slike ting + av å drepe og gjøre quests! Lenke til kommentar
Laland Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Det er derfor vi har pil og bue! Det å treffe med en pil på lang avstand, og gjerne få *6 i sneak, er elsk! Har tatt ut hele huler på den måten! Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Er derfor jeg foreslår at TESV, hvis det har et slikt EXP-system, blir en blanding av fallout 3, hvor man både får xp av slike ting + av å drepe og gjøre quests! Du bruker jo vanligvis skillsene dine når du dreper ting og gjør quests. Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Mulig jeg ikke har spilt Oblivion så mye som dere, men jeg hadde lvl 25 elns da jeg var ferdig med main questen. Og jeg mener jeg hadde gjort mange side quests i tillegg.. Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Man trenger ikke høy level for å klare selve spillet.... for å komme inn til Shivering Isle, trenger du vist en eller annen level som jeg ikke husker akkurat nå, men den er ikke så høy. Spillet var litt for lett egentlig synes jeg...skulle gjerne hatt litt mer utfordring i TESV. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Jeg rusha skikkelig, og var 13.. :-/ Da måtte jeg attpåtil grinde for å komme meg i lvl 10 for å møte en spesifikk type fiende! Det var bra latterlig! Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Håper de forandrer en god del fra de gamle versjonene, men også holder på noe som de vet funker. Men kan ikke nekte for at et nesten totalt nytt TES kunne vært moro, helt ny måte å spille på osv. Men tror det blir for mye arbeid og for risikabelt for at Bethesda har tatt sjansen. Hva hadde dere tenkt hvis de hadde gått lengre frem i tid? Snakker om hvis de hadde oppfunnet krutt, som da resulterer i gevær og kanoner, etc. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Jeg støtter det nåværende progresjonssystemet. "Øvelse gjør mester"-filosofien er mye av det som gjør Elder Scrolls til nettopp Elder Scrolls, og ikke andre lignende spill. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Med det nåværende systemet, så levler verden opp med deg. Fiender blir verre og øker i vanskelighetsgrad samtidig som du levler opp. Da blir man aldri mektig, og det er ikke noen plasser man må passe seg for på starten. Det er litt for urealistisk (ja, jeg vet det er rart å klage på..) for min smak. Lenke til kommentar
anolop_InnleggNO Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Hva hadde dere tenkt hvis de hadde gått lengre frem i tid? Snakker om hvis de hadde oppfunnet krutt, som da resulterer i gevær og kanoner, etc. Hadde ikke likt det jeg i allefall! Elsket Oblivion og våpnene der, hadde ikke blitt det samme med krutt og bomber. Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Er det de fleste klager på når det gjelder Oblivion, og jeg er faktisk helt enig... Det blir bare for dumt når en rotte tåler såpass mye når du kommer der som level 69 med det dritflotte gearet og de utroligste våpnene. Forandrer de litt på det, slik at de dårlige holder seg dårlige... men også legger til flere som er på din level og flere som er mye høyere. Kunne vært greit å møte et monster som man faktisk ikke klarer å drepe... enda. Men noe som må beholdes må være AI-systemet. Synes det er ganske utrolig slik det har laget det... elsker når det er slik at du bare kan stå i byen, så ser du forskjellige folk gjør forskjellige ting hele tia. Det øker virkelighets-nivået betydelig. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Med det nåværende systemet, så levler verden opp med deg. Fiender blir verre og øker i vanskelighetsgrad samtidig som du levler opp. Da blir man aldri mektig, og det er ikke noen plasser man må passe seg for på starten. Det er litt for urealistisk (ja, jeg vet det er rart å klage på..) for min smak. Jeg tenkte på hvordan du levler opp (erfaringspoeng vs. bli bedre i det man gjør), ikke på levelscalingen (den er jeg imot). Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Du mener det med at du hvis du går i Sneak, går du opp i Sneak-skill og ikke level... hvis jeg forstår det riktig Jo, skal innrømme at dette er et veldig godt system... og lager du en kriger så trener man bare opp de ferdighetene man bruker da. Man blir ikke en mage med 200 i Destruction hvis man springer rundt og slår med sverd Men hva med å gjøre det slikt at man får EXP av å gjøre de forskjellige tinga, som da leveler opp de forskjellige skillsa? Med det mener jeg som i Fable, at hvis man bruker magi for man "Magi" EXP, og da også Agility EXP for bueskyting, etc og "Combat" for slossing face to face EXP (husker ikke helt hva de het) Lenke til kommentar
User5876321 Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Den første characteren e laga, spilte jeg bare main storyen med.. den var lvl 5 når den var ferdig Lenke til kommentar
Vistula Uhlan Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Med det nåværende systemet, så levler verden opp med deg. Fiender blir verre og øker i vanskelighetsgrad samtidig som du levler opp. Da blir man aldri mektig, og det er ikke noen plasser man må passe seg for på starten. Det er litt for urealistisk (ja, jeg vet det er rart å klage på..) for min smak. Eg liker det, for da slepp eg å stresse med å måtte levle opp. Eg liker å gjere quest og sånt, ikkje gå inn i ei hole og berre drepe alt og gå vidare. Ein løysning med levelscalling er jo at man kan skru det av og på. Da blir alle nøgde Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Alle sier det hele tiden, men det er neppe så enkelt. Hva om du plutselig skrur det på eller av? Hele verdenen må i så fall justeres hver gang du gjør det. Og vi vet ikke hvor vanskelig det er å legge til en knapp hvor man så enkelt kan skru det av og på. Lenke til kommentar
Vistula Uhlan Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Det kunne vere noko du ikkje kunne skru på eller av i ein save, du velgjer det under Character Creation. Det at det ikkje var levelscalling i Morrowind, var hovudgrunnen til at eg eigentleg aldri spelte det.(og at det ikkje er Fast Travel) Dungeon Raiding syns eg er kjedeleg. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Var ikke noen fan av dungeons i Oblivion jeg heller, men er utrolig lettskremt i spill jeg lever meg inn i. Sniking med en god dolk eller pil og bue er det mest elskverdige i hele spillet! Forøvrig så er vel levelscaling (husket ikke ordet istad ) smak og behag. Selv foretrekker jeg det slik det er i Fallout 3, mens andre foretrekker Oblivion's. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Du sier noe, Laland. Var det noe Oblivion klarte, så var det stemning. Ikke bare vakker og idyllisk stemning, men også dyster og skummel. Selv om det egentlig ikke er noe skummelt er jeg alltid skikkelig på tå hev når jeg sniker meg gjennom en hule med vampyrer eller andre ulumskheter. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Husker jeg ble vampyr en gang.. gadd ikke gjøre questet til ho kjerringa, så endte opp med å miste 12 timer spilletid fordi jeg ikke ville være det og måtte laste en tidligere save.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå