Gå til innhold

Gothic 2 comboes!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du timer comboene bra, kan de utføres meget raskt. Jeg starta en ny character i går, som jeg skal være mage på, og jeg ble overrasket over hvor lett jeg myrda bloodflies, wolves og bandits som level 0 =)

 

Comboene blir lenger etter hvor god du er med våpenet. I starten har du i utgangspunktet bare 2 slag i comboen. Etterhvert syntes jeg ikke comboer var spesielt bra. Jeg hadde nesten aldri bruk for dem pga 2 ting. Jeg fikk Dragon Slicer ganske tidlig (fant ut en fin teknikk for å ta sverdet i act 1 allerede, AI exploit =). Og med Dragon Slicer behøver man ikke mange slag for å drepe ting. Monsters som har våpen (orcs, skeletons, mercs etc) blokker stort sett alt, og man må blokke/angripe med et slag om gangen som oftest.

Lenke til kommentar

Riktig det. Husker ikke når jeg starta å bruke sverdet, jeg bare nevnte når jeg fant det. Men det er nok mulig å nå 80 i styrke allerede i act 1. Bare lære alchemy og springe runt å lete etter Dragonroot.

 

BTW så fant jeg en Kings Sorrel bare ca en time etter at jeg starta et nytt spill. På veien til Akils farm (eastern gate), ligger det en stubbe et eller annet sted like ved veien. Bak den var en Kings Sorrel. Ble rimelig overrasket da jeg fant den.

Lenke til kommentar

Nei, nei, nei, nei, NEI!

 

Ikke juks i dette spillet, alle med litt sans for taktikk exploring bør kunne runde dette spillet fint uten å ty til exploits.

 

Det er faktisk et meget kult spill, og du vil garantert ødelegge det ved å overpowere deg selv så totalt så tidlig i spillet. Det vil garantert føles bedre og mer tilfredsstillende om du spiller spillet riktig.

 

Halve morroa er jo at det skal være vanskelig å drepe enkelte monstre.

 

Hjerte ut av drage: Du husker Dragon Hunters som stod i den passasjen ned til Valley of Mines? Vel, han ene der kan lære deg og tappe blod og ta ut dragehjerte.

Om han er forsvunnet derfra så vil du finne han om du går til høyre når du går ned den samme nedgangen. Etter en litenstund vil du komme til et islagt sted og en elv som er islagt, følg den nedover til et lite fossefall - i området rundt det fossefallet finner du han som lærer deg Drage-trophy hunting.

Lenke til kommentar

Jeg pleier å rygge når jeg slåss mot f.eks orcs o.l. Da blokker jeg alt (om du timer slaga dine rett).

Så det finnes altså en annen måte å få ut dragehjertet på. Personlig, så brukte jeg Eye of Innos til det.

Sitter egentlig litt fastt nå. Er lvl 33, har drept alle dragene, Xardas har forsvunnet, og ser ikke noen åpenbare quests fremfor meg. For vel bare sige rundt, å se om det dukker noe opp.

Ser dere snakker om Dragon Sliceren. Så dere bruker 2 hånds våpen. Hvordan er 2 hånds våpen, i forhold til 1 hånds? Tregere, men mer dmg? Stort sett bare det? Dragon Slicer har bare 5 mer dmg enn midt 1 hånds-våpen, så jeg vet ikke om jeg gidder å spandere 3000 gull på det.

Lenke til kommentar
Er lvl 33, har drept alle dragene, Xardas har forsvunnet, og ser ikke noen åpenbare quests fremfor meg. For vel bare sige rundt, å se om det dukker noe opp.

 

Rek rundt og snakk med de "profilerte" npc'ene, løsner nok etterhvert skal du se ;) Monastery er sikkert ikke så dumt tips om jeg ikke husker helt galt.

 

 

Og ang. Trophy: Dragon Heart.. At det gikk ann å gjøre det med Eye of Innos var jeg faktisk ikke klar over (med mindre det er bare det som går ann, og at jeg blander dragon scales og heart ;) . Men det er uansett kult å vite hvor han som lærer deg dette er - slik at du kan lære deg å tappe drageblodet og ta av dragonscales, siden du vil trenge det litt senere ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...