Gå til innhold

EVE-online - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Nå har jeg holdt på i 14 dager eller noe.

Startet en karakter og fant ut at jeg ikke likte laser og byttet til en ny. Etter det fant jeg ut at det ikke var nødvendig... nuvel.

 

Jeg har gjort de første tingene, 5 career agents og en lvl 1 epic arc og diverse andre små mission.

 

Det jeg egentlig lurer på er hva dere driver med, og hva er lurt av meg å gjøre nå.

Bare kjøre på med flere mission?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første skritt er å bli med i en corporation som kan guide deg videre. Det finnes mange forskjellige ting å gjøre, men det er lurt å spesialisere seg. For å ta det valget (hvilken karriere du velger å følge) burde du vite litt om de forskjellige, og det burde en god corporation kunne hjelpe deg med.

Lenke til kommentar

Nå har jeg holdt på i 14 dager eller noe.

Startet en karakter og fant ut at jeg ikke likte laser og byttet til en ny. Etter det fant jeg ut at det ikke var nødvendig... nuvel.

 

Jeg har gjort de første tingene, 5 career agents og en lvl 1 epic arc og diverse andre små mission.

 

Det jeg egentlig lurer på er hva dere driver med, og hva er lurt av meg å gjøre nå.

Bare kjøre på med flere mission?

 

Prøv det meste, så finner du fort ut hva du liker, og ikke liker.

 

* Missions

* Exploration (PvE eller ninja salvaging)

* PvP (bli med i fleet warfare eller red vs. blue)

* Tjene deg rik på markedet

 

Det finnes mange andre ting å gjøre også, men disse er relativt enkle å starte med. Lykke til med å finne DIN ting

Lenke til kommentar

Noen andre som gleder seg til Tyrannis?

 

Ser det er masse pes på forums om at de heller burde fikse lagg og andre game-mechanics som ikke virker helt som intensjonen.

Siden jeg ikke er en del av 0.0 gate-blob-camps og (forsøk på) fleetfights (enda).. så må jeg si at jeg gleder meg :D

 

Startet ett nytt industrielt corp som er klar for "action" når Tyrannis slippes. Hadde en enda bare visst 100% hva som trengs av materialer/moduler/skills for å kunne drive effektivt med PI :huh:

Men er vel bare å sope inn all den isk en kan i forkant og satse på at man tippet riktig da en satte opp alle buy-orders for en stund siden :D Om ikke annet så kan jeg da åpne en liten retail-shop på en avsides måne..

Lenke til kommentar

Mission må jeg drive med for å øke standing så det slipper jeg ikke unna. Pvp er uaktuelt for meg siden jeg er såpass ny.

Exploring/Mining blir sikkert noe for meg og noe salvaging på si

 

Jeg har ikke rukket å begynne å glede meg til Tyrannis, jeg har mer en nok å holde styr på enda :p Det er veldig bra at de gir ut oppdateringer og utvikler spillet videre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8791234978

Pvp er ikke uaktuelt selv om du er ny, men to ting gjelder:

 

1: Du må ha med deg venner

2: Du må finne deg i å bli sprengt opp i fillebiter, men finne glede i å gjøre noe nytte før du dør.

 

Alt du trenger er en t1 frig, mulighet til å fitte warp disrutpor, microwarpdrive, web og en 200mm plate til denne, og du vil være et nyttig (om en kortlivet) tilskudd til enhver gjeng.

Lenke til kommentar

Pvp er ikke uaktuelt selv om du er ny, men to ting gjelder:

 

1: Du må ha med deg venner

2: Du må finne deg i å bli sprengt opp i fillebiter, men finne glede i å gjøre noe nytte før du dør.

 

Alt du trenger er en t1 frig, mulighet til å fitte warp disrutpor, microwarpdrive, web og en 200mm plate til denne, og du vil være et nyttig (om en kortlivet) tilskudd til enhver gjeng.

Det er også ganske effektivt med warp scrambler, web og afterburner.

Lenke til kommentar

PI, er det slik at om en allerede har okkupert en planet så er den tatt? Og man må da finnes seg en annen? Eller kan flere holde på med samme planet?

 

Flere kan bruke samme planet. Men slik jeg har forstått det, så går da "produksjonen" ned jo flere som er på samme planet.

 

Jo mer jeg leser om PI (selv om fint lite er garantert) jo mindre begeistret blir jeg <_<

 

Men samme kan det være også.. For nå bærer det inn i WH med min første Legion B) Bruker RiotRicks C3 loadout..

C3 Sleepers will sleep no more... :D

Lenke til kommentar

PI, er det slik at om en allerede har okkupert en planet så er den tatt? Og man må da finnes seg en annen? Eller kan flere holde på med samme planet?

 

Flere kan bruke samme planet. Men slik jeg har forstått det, så går da "produksjonen" ned jo flere som er på samme planet.

 

Jo mer jeg leser om PI (selv om fint lite er garantert) jo mindre begeistret blir jeg <_<

 

Men samme kan det være også.. For nå bærer det inn i WH med min første Legion B) Bruker RiotRicks C3 loadout..

C3 Sleepers will sleep no more... :D

 

Ohh, kanskje vi møtes. Sjansene er vel relativt små, men jeg skal starte å leke meg i wormholes selv. Men sleepers er ikke de målene jeg leter etter =)

 

Nord/Sør krigen levde ikke opp til forventningene, desverre.

Lenke til kommentar

 

Ohh, kanskje vi møtes. Sjansene er vel relativt små, men jeg skal starte å leke meg i wormholes selv. Men sleepers er ikke de målene jeg leter etter =)

 

Nord/Sør krigen levde ikke opp til forventningene, desverre.

 

Håper vi ikke møtes, for min skyld ;) Da blir jeg vel raskt kvitt noen billioner.. hehe

 

Har endret mål fra sleepers til players da.. er dritlei NPC, missions, mining og alt annet "carebear'ish" og innså vel at det å gå etter sleepers er i samme bane.

 

Har lyst inn i ett 0.0 corp, men må få meg T2 Large lazorz først :)

Er vel drøye 30 dager igjen før jeg har både T2 Large puls og beams (måtte få opp T3-skills først :whistle: ).

 

Men som sagt, må finne meg ett lo-sec / 0.0 corp før jeg mister helt gnisten og emoragequitter EVE for godt.. :(

Lenke til kommentar

Så bli med i ett da? Skjønner ikke helt hva du venter på.

 

Jeg ble med i ett 0.0 corp fra dag 5 eller noe i EVE. Litt stress med kriger og sånt, men selv om det er "hardere" så er det mye morsommere.

 

Jepp, hopp i det å søk hos noen. Tror de fleste corps/allianser driver å rekruterer for tiden.

Lenke til kommentar

Så bli med i ett da? Skjønner ikke helt hva du venter på.

 

Jeg ble med i ett 0.0 corp fra dag 5 eller noe i EVE. Litt stress med kriger og sånt, men selv om det er "hardere" så er det mye morsommere.

 

Jepp, hopp i det å søk hos noen. Tror de fleste corps/allianser driver å rekruterer for tiden.

 

Hehe... :D Bare å hoppe i det..? Er jo ikke det at jeg er "redd" for å gjøre det, eller har noen invendinger eller betenkeligheter med å joine 0.0 / lo-sec ;)

Mitt problem er at de jeg vil søke hos har noen requirements angående skills og hva en kan fly rundt i.

Jeg vil inn i ett godt etablert corp, som er i en godt etablert alliance.

De corps jeg har sett på krever enten 15-25m SP eller at du (i det minste) kan fly logistics, cov-op, HAC/HIC og gjerne BS med T2 Large puls/beam B)

 

pew pew :D

Lenke til kommentar

Hehe... :D Bare å hoppe i det..? Er jo ikke det at jeg er "redd" for å gjøre det, eller har noen invendinger eller betenkeligheter med å joine 0.0 / lo-sec ;)

Mitt problem er at de jeg vil søke hos har noen requirements angående skills og hva en kan fly rundt i.

Jeg vil inn i ett godt etablert corp, som er i en godt etablert alliance.

De corps jeg har sett på krever enten 15-25m SP eller at du (i det minste) kan fly logistics, cov-op, HAC/HIC og gjerne BS med T2 Large puls/beam B)

 

pew pew :D

Anbefaler å bare søke i det corpet du har tenkt på, skriv i søknaden hvor lenge det er til du er ferdig med nødvendig skilling. Kanskje du får joine i dag, eller kanskje du får vite at de ikke kommer til å rekruttere deg om 30 dager uansett.

Lenke til kommentar

Jaja, da er TREAD alliance gått til helvete.

 

Jeg sluttet å spille for en måned eller noe sånt siden pga sykdom, men det er jo litt trist å høre.

 

Ikke at TREAD var et særlig "powerhouse". 600 spillere og de eide ikke noe sovereignity, men folka var utrolig kule likevel.

Lenke til kommentar

Jaja, da er TREAD alliance gått til helvete.

 

Jeg sluttet å spille for en måned eller noe sånt siden pga sykdom, men det er jo litt trist å høre.

 

Ikke at TREAD var et særlig "powerhouse". 600 spillere og de eide ikke noe sovereignity, men folka var utrolig kule likevel.

 

mmm.. alltid litt trist når sånne ting skjer :(

Du/dere får bli med oss i Elysium Alliance, vi har det nå morro om ikke annet :D

Lenke til kommentar

Da har jeg hatt en liten mnd i EVE og må desverre konkludere med at dette ikke var spillet for meg. Elsker konseptet med nådeløs og brutal pvp, en stor og åpen verden og massiv frihet hvor mye av utviklingen i spillverdenen er opp til spillerne.

 

men samtidig er kampsystemet rett og slett tamt, samt størrelsen på verden er i praksiss ganske mye mindre når man ikke kan fly fritt rundt men må dra til bestemte "punkter" og nettopp det med å ikke fly "fritt" og et kampsystem som var mest "trykk og vent" så mistet jeg mye av den spenningen jeg hadde håpet på om som diverse spillvideoer ga intrykk av.

 

Spillets absolutt beste side var et fantastisk ingame comunity som virkelig tok i mot nybegynnere med åpne armer, og jeg vil også gi kudos til NorCorp. anbefaler alle som vil starte med spillet å prøve å komme seg inn der, for er en hyggelig og hjelpsom gjeng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...