Gå til innhold

EVE-online - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Er hovedsaklig 0.0 det er snakk om. Grunnen til at jeg gikk Gallente er rett og slett fordi jeg likte designet på skipene til rasen best, på en andre plass kommer Amarr og caldari/minmatar ligger på en delt tredjeplass, dog det er min mening.

 

Er forsatt litt usikker på hva jeg skal gjøre, men takk for responsen så langt, har ennå ikke bevegde meg mot cap skip enda, så det kan jo også være en ide, og heller vente med å crosstraine. Dog hadde egentlig vært greit å få testa noe nytt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Er spent på hva Dominion vil gjøre med prisingen på Faction-ships.. Vurderte først å investere hardt i disse, men etter å ha lest om endringene som gjøres på bla "Dramiel" så blir den faktisk dårligere ( i mine øyne) og da er sjangsen stor for at den faktisk kan synke i pris.. Derimot Gila vil bli helt sinnsykt bra og stiger derfor (er vel nesten ingen igjen på markedet)..

Så jeg kjøpte meg kun ett par stk, så får vi heller se hvor prisene tar veien etter Patchen B)

Lenke til kommentar

Var litt sent ute ja <_< Men hadde i hovedsak tenkt å kjøpe meg en Dramiel og Cynabal for å ha i "samlingen", ikke for å selge de. Var da jeg leste om endringene at jeg vurderte å lage "bissniss" av det :) Men som du sa, jeg var for sent ute..

 

Så da er det vel å håpe på at en ny storkrig bryter ut snart slik at en får solgt unna noe Ore. Ser lovende ut for det på CAOD om dagen.. B)

Lenke til kommentar

Startet med Eve i går kveld.

 

Mistet skipet mitt pga et par turrets, visste ikke helt hva jeg skulle gjøre. Anyway, fikk henta tingene mine så det gikk bra til slutt.

 

 

Bare et spørsmål. Utenfor en av skolene i starten av spillet så jeg noe skrot etter at en pilot hadde blitt skutt ned. Vet ikke hva som skjedde, men dette skrotet kom opp som gult på skjermen min. Kunne jeg tatt det? Var ikke noe spesielt av verdi, bare lurer siden jeg muligens kommer over noe spiller-skrot senere igjen :)

 

 

 

Har for øvrig spilt før og, men har aldri blitt helt hekta. Har likevel holdt et øye med Eve og lysten til å spille igjen har bare blitt større. Var artig, men denne gangen skal jeg prøve å joine et corp etterhvert, gjorde ikke det sist gang.

Likte spesielt det at du kan sette treningene dine i kø, tror ikke jeg kunne det sist jeg spilte. Da tok det laaang tid i begynnelsen.

 

 

Edit: Er foresten Amarr. Hvilke skills burde jeg kjøpe og trene?

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

..

Bare et spørsmål. Utenfor en av skolene i starten av spillet så jeg noe skrot etter at en pilot hadde blitt skutt ned. Vet ikke hva som skjedde, men dette skrotet kom opp som gult på skjermen min. Kunne jeg tatt det? Var ikke noe spesielt av verdi, bare lurer siden jeg muligens kommer over noe spiller-skrot senere igjen :)

..

Edit: Er foresten Amarr. Hvilke skills burde jeg kjøpe og trene?

 

Det er et gammelt gank triks.

Tar du noe ifra en can som ikke er i ditt corp/alliance/fleet.

Får du en agression mot dem. Og de kan angripe deg.

 

Anbefalte skip:

Frigates: Punisher

Cruisers: Maller

 

For PVE er en bra tank viktiger enn dps.

Lenke til kommentar

Som anbefalt overfor gjør tutorial og alle quests fra de tre karriere-agentene du får etterpå. Du får masse bra rewards (inklusiv en Punisher), og litt hjelp og informasjon om ulike deler av spillet.

 

Amarr bruker lasere og er armor tanks, så tren opp small energy turrets og support skills som sharpshooting, controled bursts og enkelte andre gunnery skills. Tren repair skills så du kan sette en armor repairer i low slots på skipet ditt (husker i farten ikke helt hva skillen heter). Siden lasere bruker capacitor til å aktiveres og holdes i gang bør du også trene på cap skills som energy management. Sjekk informasjonen på skills under engineering for hvilke som kan være viktige.

 

Eve University er et corp som driver opplæring for nye folk. Anbefales. Du finner en link til de i førsteposten.

Lenke til kommentar

En viktig ting å huske i EVE, er at her finnes det ingen snarveier for nybegjynnere :) En kan selvfølgelig kjøpe seg en karakter som er trent opp av andre over flere år, men en MÅ uansett følge tutorials... hvis ikke så kommer en til å miste interessen rimelig fort siden en ikke vil skjønne 99% av spillet. Eller mao gå glipp av 99% av morroa :)

 

Jeg har spillt i kun 4 mnd (eller noe) og kan en del, men den delen jeg ikke kan enda er MYE større..hehe. Men læreprosessen er en av de tingene som gjør EVE interesant.

 

Men uten tutorials hadde jeg nok vært rimelig lost.. eller hatt en del hull i kunnskapen.

 

Så uansett hva en måtte finne på så lønner det seg defintivt å ta alle tutorials først.

 

Tutorials er heller ikke så kjedelig som de er på andre spill, her vil du lære masse essensielle ting og få en god del utstyr og penger.

 

Etter tutorial ville jeg gått for EVE University eller ett annet player-corp for videre læring.

Lenke til kommentar

Takker for tips. Driver fortsatt med tutorialsene. Har kommet et lite stykke nå (alt er jo relativt), men har i hvert fall fått meg destroyer. Er vel ikke lenge til jeg ordner meg en Cruiser :D

 

Mista for øvrig tre destroyere på rappen i sta, ble eid av en haug droner. På den siste turen inn festa jeg fire 100mm armor plater og åtte turrets av diverse slag. Fiksa biffen det, ble en dyr erfaring. Gikk fra over tre mill til 1,4mill. Glemte i tillegg å forsikre det andre skipet jeg mista.

 

Man lærer av sine feil er det noen som sier.

 

 

Har trent en haug forskjellige skills nå, men har bestemt meg for å bli ferdig med learning og analytical mind før jeg gjør noe mer (kanskje trener jeg cruiser før jeg går på 2x5 dagers trening).

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8791234978

Takker for tips. Driver fortsatt med tutorialsene. Har kommet et lite stykke nå (alt er jo relativt), men har i hvert fall fått meg destroyer. Er vel ikke lenge til jeg ordner meg en Cruiser :D

 

Mista for øvrig tre destroyere på rappen i sta, ble eid av en haug droner. På den siste turen inn festa jeg fire 100mm armor plater og åtte turrets av diverse slag. Fiksa biffen det, ble en dyr erfaring. Gikk fra over tre mill til 1,4mill. Glemte i tillegg å forsikre det andre skipet jeg mista.

 

Man lærer av sine feil er det noen som sier.

 

 

Har trent en haug forskjellige skills nå, men har bestemt meg for å bli ferdig med learning og analytical mind før jeg gjør noe mer (kanskje trener jeg cruiser før jeg går på 2x5 dagers trening).

 

Plater er *stort sett* for pvp - på missions er det som regel best å finne ut hvilken type skade rottene gjør og legge på armor hardeners (best) eller energized plating (ikke så bra, men krever mindre skill og trenger ikke cap for å kjøre) samt bruke armor repper.

 

Buffertank (altså plater) kan hjelpe på missions og - men stort sett er du mer tjent med resist+aktiv tank.

 

(Ps - "turrets av diverse slag" er ofte en dårlig ide - ensretting er somregel tingen - eller i alle fall sørge for at de har nogenlunde samme rekkevidde)

Lenke til kommentar

 

Plater er *stort sett* for pvp - på missions er det som regel best å finne ut hvilken type skade rottene gjør og legge på armor hardeners (best) eller energized plating (ikke så bra, men krever mindre skill og trenger ikke cap for å kjøre) samt bruke armor repper.

 

Buffertank (altså plater) kan hjelpe på missions og - men stort sett er du mer tjent med resist+aktiv tank.

 

(Ps - "turrets av diverse slag" er ofte en dårlig ide - ensretting er somregel tingen - eller i alle fall sørge for at de har nogenlunde samme rekkevidde)

 

What he said. Det er to ting som utfattelig mange som bommer på akkurat dette. Det gjelder både tanking og cap management, altså at du har nok energi til å kjøre modules.

 

PvP => som oftest over relativt raskt, spesielt i solo pvp eller små gangs. Da er det ofte mange som sverger til såkalte "buffer tanks", det vil si armor plates eller shield extenders for å få mye hitpoints. Enten fordi man er i en remote rep gang (flere som reparerer hverandre), eller ren som en ren buffertank (har mye hitpoints, fokus på å drepe motstanderen før han dreper deg). I førstnevnte (RR-gangs) så gjelder det å ha litt buffer sånn at man overlever lenge nok til at andre får reps på deg. I begge tilfeller dog, gjelder det også å ha greie resists slik at det du har av hitpoints er mer effektive. Her er Energized Adapative Nano Membranes bra for armor tankers (gir +res til alle fire skadetypene), og Invulnerability Fields bra for shield tankers. I tilleg er Damage Control en bra modul å bruke.

 

Det samme gjelder imidlertid ikke for PvE. Her er det ofte lengre "kamper", og du må kunne opprettholde tanken din over tid. Da er det bedre med høye resists, og heller mindre buffer. Med unntak av f.eks, Heavy Assault Cruisers, så trenger man vanligvis ikke buffer på skip som skal gjøre missions (BS på lvl 4 trenger ikke buffer, men for en Ishtar til Deadspace complexer så er det greit med litt mer armor).

 

Samme gjelder for capacitor gear. I PvP så gjelder det å få cap fort, og også å kunne micromanage cap dersom noen neutralizer capacitoren din (suger den tom). Da er Cap Injectors bra å ha. Du får instant cap, og du kan selv styre når du får den. Bakdelen er at du har neppe nok plass til så mange cap charges at du kan opprettholde ting over lang tid, og du blir neppe cap stable.

 

I PvE derimot, er capacitor recharges eller cap power relays tingen. De sørger for at capacitoren (batteriet) lades fortere, og du kan få cap stable setups (kan kjøre alle moduler hele tiden).

Lenke til kommentar

En annen god "huskeregel" er at større ikke er nødvendigvis bedre når det gjelder skip.. Hold deg til frigatter/destroyere til du har fått ordnet med alle supportskills (enginering, electronic, gunnery, Drones, etc).

 

Du vil gjøre det mye bedre med en frigatt som du virkelig har skills til å styre, en å putre rundt i en cruiser du knapt nok kan utstyre. Du vil også spare masse isk.

For det er 1 ting som er sikkert...det er at du vil miste flere skip i begynnelsen.

 

Ta også en kikk på www.battleclinic.com og sjekk ut loadouts av de forskjellige type skip. Da kan du lære en del om hvordan å utsyre ditt skip riktig, til rett tid, for rett jobb :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8791234978

[snip]

I PvE derimot, er capacitor recharges eller cap power relays tingen. De sørger for at capacitoren (batteriet) lades fortere, og du kan få cap stable setups (kan kjøre alle moduler hele tiden).

 

Vil bare legge til her at hvis man har grid og computer til det, så er cap batteries et bedre valg enn rechargers, mer cap fører til at cap rechage pr sek går opp. Hvis du har mye grid men få midslots å leke deg med er et cap-batteri en størrelse for stort i forhold til skipet et godt valg.

Lenke til kommentar

Vil bare legge til her at hvis man har grid og computer til det, så er cap batteries et bedre valg enn rechargers, mer cap fører til at cap rechage pr sek går opp. Hvis du har mye grid men få midslots å leke deg med er et cap-batteri en størrelse for stort i forhold til skipet et godt valg.

 

Her er det mange flere variabler som spiller inn og hvilken cap modul som er best er avhengig av hva du flyr samt setupen du bruker.

 

En active Raven setup vil for eksempel ha mest nytte av Power Diagnostic Systems da den booster både cap og shield++. Kombinert med resistance mods trenger man ikke å bruke boosteren så ofte og selv om man ikke er cap stable så tar man mindre skade og overlever lenger.

 

Men hvilke moduler som er best til "din" setup er det som regel kun EFT(EVE fitting tool) som kan fortelle deg på en enklest måte.

 

Noobs bør uansett trene cap relaterte skills til minimum 4 raskest mulig.

Lenke til kommentar

I dag startet jeg trening av den skillen jeg absolutt har minst lyst til å trene av alle skills på min mining-karakter... Mining Drone II til lvl5 :angry: Men skal jeg drive med mining så skal jeg nå .... gjøre det beste ut av det også. Har også igjen Exhumer lvl 5, men jeg MÅ bli ferdig med dronene for å få ro i sjelen :D

Lenke til kommentar

Jeg driver (også) og trener ting jeg egentlig ikke har så lyst til å trene: Science 5, Survey 5, Hacking og Archaeology, greit å kunne gjøre noen probe-sites uten å vente på andre i corpen. Når de er ferdig er det tilbake til artige skills, har nemlig lyst til å teste Minmatar Battleships.

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...