Gå til innhold

EVE-online - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Her kommer det er kjempe nybegynner spm, men jeg fikk nettopp veldspar processing lvl 5, men det hjalp ingenting når jeg refiner veldsparen i forhold til på lvl 4. Waste of skill med andre ord? Eller?

 

Samme med meg. Bare at for meg lønner det seg ikke i det hele tatt å raffinere. Tjener mye mer på å bare selge veldspar slik den er.

 

Men det har vist noe med markedet og tilbud og etterspørsel å gjøre om man tjener bra eller ei. Men er så vanskelig å sette seg inn i slikt. Ihvertfall for meg.

 

Hadde vært greit å vite hvordan jeg kan se hvor det lønner sge å selge mineralene da. Så om noen har en kjapp basic innføring så hadde det vært supert :)

 

Her er en "mining guide" i pdf form.

http://www.eveonline.com/ingameboard.asp?a...hreadID=1020825

 

enjoy :D

 

 

Ellers, bare kast dere innom kanalen #norge.no når dere er online så er det bare å spørre så svarer sikkert noen.

 

 

Edit: Ny herlig patch fra CCP med "nye" rigs. altså, er kommet Large, Medium og Small rigs. M og S rigs koster betydelig mindre enn de gammle store :) nå skal ALT rigges,til og med frigs for en fornuftig penge... løp og rig :)

Endret av Satchrat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8791234978
Hvorfor tjener jeg ikke noe på refinere mineralene jeg henter ut?

 

De var verdt mye mer før jeg fefinerte de? :huh:

 

Jeg har level 5 refining.

 

Hvis jeg ikke tar fryktelig feil (jeg kan) så avhenger mengden også av standingen din med stasjonen som du smelter ned malmen på. Så prisforskjellen er godt mulig fra folk som har bedre marginer enn deg - selv om du har maks refining.

 

Hvis jeg tar fryktelig feil så håper jeg noen sier i fra så jeg kan slutte å kjøre missions med mining-char'en min.

Lenke til kommentar
Hvorfor tjener jeg ikke noe på refinere mineralene jeg henter ut?

 

De var verdt mye mer før jeg fefinerte de? :huh:

 

Jeg har level 5 refining.

 

Hvis jeg ikke tar fryktelig feil (jeg kan) så avhenger mengden også av standingen din med stasjonen som du smelter ned malmen på. Så prisforskjellen er godt mulig fra folk som har bedre marginer enn deg - selv om du har maks refining.

 

Hvis jeg tar fryktelig feil så håper jeg noen sier i fra så jeg kan slutte å kjøre missions med mining-char'en min.

Dette er riktig. Kan se hvor mye stasjonen tar når du refiner, dette kan reduseres (fjernes?) med standing.

Lenke til kommentar
Gjest member-97590

Tror jaggu eg må ta å kjøpe meg dette spillet.

Prøvd trial to ganger før, og syns det var ganske artig, men avansert.

Fikk litt mer ut av det andre gangen.

 

Tror eg kjøper meg litt spilletid i løpet av uka, og håper at dette spillet klarer å fengsle meg, noe alt for få spill klarer!

Endret av member-97590
Lenke til kommentar
Er det vits å ha flere chars da? med mindre du har flere accounts? Like greit å skille på samme character ettersom man bare kan skille en alt om gangen på samme account.

 

Du kan lage en hauler/Cyno alt uten å kjøpe en ekstra konto, noe som ikke tar lang tid å traine :)

 

Hauler=Hvis du f.eks er pirat og ikke kan gå inn i high sec og handle

Cyno=Becon system for jump drives til Capital ships

Lenke til kommentar

Tror noe sånt som 99,5% av de som spiller Eve har flere kontoer :) Men det er som det nevnes også noen tilfeller der det kan være greit å skille opp en alt på kontoen din, blant annet til Cyno-Alt eller Hauler-Alt.

 

Et annet bruksområde er såkalte "noskill scouts" som rett og slett er en alt som ikke trenger noen skillpoints eller som det ikke gjør noe at dør. Brukes ofte til å scoute 0.0 entrypoints eller andre chokepoints som ofte campes.

Lenke til kommentar
Hvorfor tjener jeg ikke noe på refinere mineralene jeg henter ut?

 

De var verdt mye mer før jeg fefinerte de? :huh:

 

Jeg har level 5 refining.

 

Hvis jeg ikke tar fryktelig feil (jeg kan) så avhenger mengden også av standingen din med stasjonen som du smelter ned malmen på. Så prisforskjellen er godt mulig fra folk som har bedre marginer enn deg - selv om du har maks refining.

 

Hvis jeg tar fryktelig feil så håper jeg noen sier i fra så jeg kan slutte å kjøre missions med mining-char'en min.

 

1. I tillegg til refining trenger du et skill som heter refining efficiency. Begge skill på lev 5 gir i de fleste tilfeller 0,5 % waste i empire.

 

2. Ved nøytral standing (0.0 i personal standing) mot selskapet som eier stasjonen vil du måtte betale 5 % i skatt for leie av raffineringsutstyr. Skatten blir mindre hvis de du skal raffinere hos liker deg og høyere hvis de misliker deg.

 

3. Sørg for å sjekk hva som er basis effektivitet i stasjonen du bruker. I empire er denne enten 30 % eller 50 %. Best resultat oppnås ved å bruke stasjoner med basis effektivitet på 50 %. Det er bare på disse stasjonene du kan oppnå 0,5 % waste. Beste du kan oppnå på en 30 % stasjon er 87,5 %(12,5 % waste) (hvis jeg husker riktig).

 

4. Vil du ha en skikkelig opplæring på mining/refining/industri/science kan du kontakte meg ingame.

 

Ravenslock

Endret av Ravenslock
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Tror noe sånt som 99,5% av de som spiller Eve har flere kontoer :) Men det er som det nevnes også noen tilfeller der det kan være greit å skille opp en alt på kontoen din, blant annet til Cyno-Alt eller Hauler-Alt.

 

Et annet bruksområde er såkalte "noskill scouts" som rett og slett er en alt som ikke trenger noen skillpoints eller som det ikke gjør noe at dør. Brukes ofte til å scoute 0.0 entrypoints eller andre chokepoints som ofte campes.

 

 

:whistle:

 

Jeg kjører kun med 7 kontoer for tiden. For et halvår siden var jeg på 9-10.

Lenke til kommentar
Anyways:

Noen som vet når vi kan forvente oss å få walking in stations oppdateringen? Gleder meg noe sinnsykt til den :)

 

Den må du nok vente lenge på(Classic CCP at ting TTLT"ting tar lang tid"). de hadde noen videoer og framvisning av walk in station sist gang fanfest var.. Håper de kommer med mer info under årets fanfest.

Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at "Walking in Stations" kommer til å bli den starte beta testen for et MMO noensinne. Men, CCP holder på med å utvikle et veldig realistisk miljø. Både for hvordan en stasjon ser ut på innsiden og player/npc oppførsel/reaksjoner.

 

POD piloter er en udødelig elite, om du er berømt på positive eller negative måter.

Vil andre piloter/npc ha en reaksjon når dem ser deg etc. Samtiding vil dem ha reaksjoner på miljøet rundt seg.

Lenke til kommentar

Jeg har holdt på nå i over 5 år. Har 4 konto hvorav 2 er på over 90m sp. Jeg driver stort sett bare med pvp. Ble med i TGRAD (Morsus Mihi) for litt siden. Ser ut til at det er et bra miljø. Gode muligheter for å tjene seg isk og for å få seg en del kills.

 

Spurte i corp chat i løpet av de første dagene om hvordan jeg skulle flytte tingene mine ifra empire ut til området vårt. Jeg hadde aldri satt foten i nord(utenom Deklein) og aldri sett på kartet egentlig. Fikk beskjed om at jeg kunne jo bare haule det ut. Kjapp sjekk viste at med jb var det hele 4 hopp. Men jeg hadde en 60-70 skip å flytte. Logget tilbake 4 timer senere og hoppet inn min splitter nye freigther. Det ble 2 lass, 1 gang full og 1 gang på 400k m³. Må innrømme at jeg holdt på å drite i buksa idet jeg hoppet inn i første low sec. Andre konto kjørte jeg rapier. 2 web med 40km gjør at en freigther insta jumper. Hadde jeg blitt tatt der tror jeg hadde solgt mine char's..

Lenke til kommentar
Det ble 2 lass, 1 gang full og 1 gang på 400k m³. Må innrømme at jeg holdt på å drite i buksa idet jeg hoppet inn i første low sec.

 

You crazy crazy man :whistle: Jeg gjor no liknende en gang, i min den gang stolte Badger mark II. Det endte med masse loot til de som campa gaten, Epic Failure(Ja, jeg scouta gaten først) Så nå bruker jeg alltid en scout char til å sjekke chocke points jeg må igjennom.

 

og skulle ønske jeg så en neutral freighter jumpet inn i et low system jeg camper til tider with friends :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...