Gå til innhold

EVE-online - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nerd-light: Sogte 2 PLEXer selv. finfin måte å tjene ~640 mill på.

Eneste "problemet" nå er at jeg er særs lite motivert til å ta missions eller mining ops nå :p

 

Så nå skiller jeg bare mot neste store ting mens jeg spiller Arma II :p

 

Nja, det er da fortsatt greit å få REP fra agenter. Hvis man PvPer mye så må man også grinde litt for å holde sec statusen oppe.

Lenke til kommentar

det blir vel ikke annerledes ennn de gratis mmoene som er basert på itemshops og lignende, hvor man kan kjøpe ting for ekte penger og selge dem ingame og få masse ingame valuta, greit for casual spillere da, som har familie og slikt :), dessuten kan du jo teorien spille gratis hvis du tjener nok ISK i spillet og kjøpe deg en 30 eller 60 dagers spilletid, som vi stakkarene selger :)

Lenke til kommentar
Hva??? kan man kjøpe en sak i spillet for ekte penger og så selge den for ISK?

 

Det er jo latterlig isåfall! Man kan jo bare kjøpe seg haugevis med ISK og bli konge liksom! Hva blir da poenget med å tjene penger i spillet?

 

Håper jeg har misforstått!

Høres kanskje latterlig ut, men min erfaring er at det sjelden er relevant da items blir eksponensiellt dyrere når de blir bedre. Dermed er det få som tar seg råd til dyre items, og de som gjør det tjener gjerne mye ISK ingame uansett.

 

Når det er sagt finnes det eksempler på "ebay-spillere" som tydelig har kjøpt masse dyre items, stappa dem på en god skute og deretter blitt drept i PvP til alle andres fornøyelse.

Lenke til kommentar
Hva??? kan man kjøpe en sak i spillet for ekte penger og så selge den for ISK?

 

Det er jo latterlig isåfall! Man kan jo bare kjøpe seg haugevis med ISK og bli konge liksom! Hva blir da poenget med å tjene penger i spillet?

 

Håper jeg har misforstått!

Høres kanskje latterlig ut, men min erfaring er at det sjelden er relevant da items blir eksponensiellt dyrere når de blir bedre. Dermed er det få som tar seg råd til dyre items, og de som gjør det tjener gjerne mye ISK ingame uansett.

 

Når det er sagt finnes det eksempler på "ebay-spillere" som tydelig har kjøpt masse dyre items, stappa dem på en god skute og deretter blitt drept i PvP til alle andres fornøyelse.

 

Det er hva man må elske med det spillet. Å dø kan gjøre vondt (hvis du mister et bra skip), og ebayers kan legge seg i fosterstilling og grine:p

Lenke til kommentar
Hva??? kan man kjøpe en sak i spillet for ekte penger og så selge den for ISK?

 

Det er jo latterlig isåfall! Man kan jo bare kjøpe seg haugevis med ISK og bli konge liksom! Hva blir da poenget med å tjene penger i spillet?

 

Håper jeg har misforstått!

 

Du har nok delvis misforstått. Det vil si, du har ikke misforstått at det går an å kjøpe seg haugevis av ISK, men Eve er et spill hvor ISK = skill ikke stemmer. Riktignok så kan man med ISK kjøpe både characters og flotte modules og eventuelt skip. Greien er dog at det er mange eksempler på folk som har kjøpt både characters og store skip med real dollahs og så mistet dem fordi de ikke eide begrep om hvordan de skulle bruke de.

 

Men til poenget: årsaken til at CCP har latt folk gjøre det er 1) for å la folk betale for spillet med in-game currency, dvs. at du kan finansiere spillet med å spille mye (f.eks. studenter som har tid til overs, men ikke penger til overs) og motsatt 2) la folk som ikke har så mye tid, men som har mer penger, kunne kjøpe seg litt isk og dermed slippe å grinde så utrolig mye for å få råd til skip etc.

 

Så kan man jo sikkert mene hva man vil om dette, men greien er uansett at dette har pågått i flere år, og har ikke ført til noen spesiell form for inflasjon i Eve-økonomien

Lenke til kommentar

Dessuten må man jo traine opp skills, som igjen tar tid, for å kunne bruke "dyrt" utstyr. Så det er ikke slik at man kan komme rett inn og eige alt og alle uansett.

 

Jeg kjøpte PLEX for å kunne kjøpe meg en battlecruiser og et battleship for å kunne ta missions med kompiser uten å dø med en gang. :) greit nok, jeg salvager nesten bare når de dreper, så jeg vet mine begrensninger og sitter f.eks. i en megathron med medium turrets ettersom large turrets ikke has skills for enda. :)

Lenke til kommentar
Hvorfor tjener jeg ikke noe på refinere mineralene jeg henter ut?

 

De var verdt mye mer før jeg fefinerte de? :huh:

 

Jeg har level 5 refining.

Vanskelig å si egentlig. Kan hende mineralpriser er presset ned på grunn av NPC-drops.

 

Hvordan er det med plassbruk i raffinert / uraffinert? Veldspar har vel brukbar komprimering?

Lenke til kommentar
Her kommer det er kjempe nybegynner spm, men jeg fikk nettopp veldspar processing lvl 5, men det hjalp ingenting når jeg refiner veldsparen i forhold til på lvl 4. Waste of skill med andre ord? Eller?

 

Samme med meg. Bare at for meg lønner det seg ikke i det hele tatt å raffinere. Tjener mye mer på å bare selge veldspar slik den er.

 

Men det har vist noe med markedet og tilbud og etterspørsel å gjøre om man tjener bra eller ei. Men er så vanskelig å sette seg inn i slikt. Ihvertfall for meg.

 

Hadde vært greit å vite hvordan jeg kan se hvor det lønner sge å selge mineralene da. Så om noen har en kjapp basic innføring så hadde det vært supert :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...