Gå til innhold

EVE-online - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Kjøp Rifter. Sett på guns, afterburner og armor rep (+ noe i resten av slottene) og fly til low-sec. Der flyr du rundt i asteroidebeltene og skyter NPCer. Mye mer spennende enn mining og missions.

 

 

 

har kjøpt meg en Rifter å sett på 3 guns, afterburner og armor re ting......hva annet trenger jeg på det? trenger hjelp fort:S

 

hva skal jeg sette på der det står "rigs"?

lag en handleliste til meg så order jeg sikkert resten selv::)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har kjøpt meg en Rifter å sett på 3 guns, afterburner og armor re ting......hva annet trenger jeg på det? trenger hjelp fort:S

 

hva skal jeg sette på der det står "rigs"?

lag en handleliste til meg så order jeg sikkert resten selv::)

 

Rigs kjøper du ganske enkelt ikke. Koster i snitt 10mill per stykk og det er nok en stund til du får råd til å bruke sånt på et skip til 500k. Ellers finnes det mange forskjellige "builds" på for eks battleclinic.com (loadout forum) og eve forumet "ships and fitting". Rifter er egentlig et shield skip, så om du skal drive med PvE kan du slenge på en shield recharger istedet for armor repper, så kan du slenge en ekstra heat sink i low slot.

 

Her er et eks: http://www.battleclinic.com/forum/index.ph...ic,41372.0.html

Lenke til kommentar

Noen som har ett tips for å tjene penger? er det ikke bare å mine noen astroids? men hvilken type og hvor finner jeg den?

 

 

 

Trenger en guil eller hva det nå heter i dette spillet:P

solgte en av de 2 plexene jeg hadde så jeg har over 300.000.000 isk;)

Endret av aizen
Lenke til kommentar
Rigs kjøper du ganske enkelt ikke. Koster i snitt 10mill per stykk og det er nok en stund til du får råd til å bruke sånt på et skip til 500k. Ellers finnes det mange forskjellige "builds" på for eks battleclinic.com (loadout forum) og eve forumet "ships and fitting". Rifter er egentlig et shield skip, så om du skal drive med PvE kan du slenge på en shield recharger istedet for armor repper, så kan du slenge en ekstra heat sink i low slot.

 

Her er et eks: http://www.battleclinic.com/forum/index.ph...ic,41372.0.html

Er vel rimelig valgfritt om man kjører shield eller armor tank på Rifter. Foretrekker selv armor-tank. Til ratting velger man shield / armor ut fra hva man skal skyte på. Gjør NPCene mye EM skade er armor lurt, gjør de explosive er shield lurt.

 

Har ikke noen spesifikke setups å foreslå, da jeg ikke vet hvilke skills du har (@aizen).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har pløyd gjennom denne tråden, og funnet mye god info. Jeg fant også endel feil, eller dårlig ordlagt info, men i det store og hele var det en hyggelig tråd å lese :rolleyes:

 

Flott initiativ fra OP dette, det har egentlig vært ganske tynt om EVE på norske spillsider. Så stor applaus til OP.

 

Vi fikk jo også den sedvanlige drittkastingen mellom Bobbits og Goons her, noe som var helt og holdent unødvendig. Denslags barnsligheter kan dere ta til EVE forums og ingame. Eller starte deres egen smack tråd :unsure:

 

Jeg har holdt på med EVE lenge nå, 5 år stort sett uten avbrudd, jeg har 4 kontoer hvorav 3 er veteraner. Jeg har vært med på det meste i EVE, det eneste som gjenstår ugjort er å bygge min egen personlige Outpost, men det jobbes med saken.

 

Til alle dere nykommere her, stå på og gi dere ikke med det første. Det vil ta et år før dere med systematisk trening kan regne med å utrette noe større. Ja, jeg vet at en masse folk sier at det er bare å jumpe i første og beste "friggen" og slenge seg med på moroa. Og det er godt mulig det, men ikke fan om jeg skjønner hvor moroa ligger i å bli myrdet hver bidige dag, og flere ganger daglig.

 

Det var en litt lenger opp her som spurte om det finnes skip some kan senke ham i en faderlig fart. Og svaret er ja, det finnes. Uansett hva du busser rundt i finnes det skip som er bedre, helt til en dag langt fram i tiden hvor du har alle skills på plass, og du sitter i et skip utsyrt med det beste av det beste. Men det er fremdeles en 50/50 sjangse for å tape overfor en likeverdig motstander. Her kommer erfaring og fantasi, evnen til å tenke ut av boksen, inn i bildet. Men du vil ikke bli myrdet i en 1v1 situasjon.

 

Inntil da anbefaler jeg å tenke fremover, hele tiden, for dette EVE-Online er noe så perverst nådeløst når ting starter å gå dårlig. Kan ikke sammenlignes med noe spill du har prøvd før, men er skremmende likt det livet vi lever, real life, som de sier på nynorsk :lol:

Lenke til kommentar
Til alle dere nykommere her, stå på og gi dere ikke med det første. Det vil ta et år før dere med systematisk trening kan regne med å utrette noe større. Ja, jeg vet at en masse folk sier at det er bare å jumpe i første og beste "friggen" og slenge seg med på moroa. Og det er godt mulig det, men ikke fan om jeg skjønner hvor moroa ligger i å bli myrdet hver bidige dag, og flere ganger daglig.

 

Hva legger du i noe "større"? Jeg vil nå påstå at en spiller kan komme langt påvei etter 3-4 måneder så lenge man fokuserer treningen mot å mestre et gitt skip og setter seg litt inn i hvordan ting fungerer. Med 2x remap og 100% skill training i starten så er det fort gjort å lage seg en karakter som kan utrette noe stort både innenfor PvP og PvE innen 100 dager.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Betale penger for ett år før man i det hele tatt får begynt å utrette noe?

 

Det høres jo rett og slett fullstendig latterlig ut. Nei takk!

 

 

Hahaha, du kan utrette ting fra day one, store ting, ting av episke proporsjoner.

 

Det tar bare et inteligent hodet, det rette tankesettet.

 

 

EvE er som den ekte verden når det kommer til muligheter, din egen fantasi er den eneste grensen, å selvsagt, din moral <.<

 

 

En eneste noob kan bringe ned en hel Allianse, det spørs bare hvordan du går frem.

 

 

Men med tanke på posten din, ser det ut som du mangler alt det man trenger, for å spille EvE, dette ekke wow.

for å lykkes må du bruke hodet dit, ingenting blir gitt til deg, men masse vil bli tatt ifra deg vis du gir folk sjangsen.

Endret av Failstorm
Lenke til kommentar

Er snart ferdig med å trene det som er nødvendig for å kunne operere en Retriever. Tenker at jeg skal mine litt mens jeg trener meg opp til et assault skip, hvilket vet jeg ikke enda. Så hvis noen har noen tips til hvilket skip jeg burde trene meg opp til og til slutt kjøpe, kom med dem. Jeg er litt blank.

Lenke til kommentar

Mente ikke spesifikk Assault Skip, bare et "krigsskip" som kan brukes uten større problemer i missions. PVE.

 

Sett litt på Thorax

 

Stor Drone bay og 5 turret hardpoints.

 

Akkurat nå kan jeg få en for ca. 6 mill ISK, noe som ikke er så altfor mye nå som jeg snart har en mining barge.

Endret av Villanden
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hvis man har for mye penger (virkelige daler) og ønsker å få en liten "boost" in-game så kan man kjøpe game time cards og selge disse. Det er fullstendig lovlig og det finnes to måter man kan gjøre det på.

 

A ) Kjøpe GTC - selge disse på forum via egen måte for dette (se ressurstråden fra forumet for hvordan) - i skrivende stund selger et 60 dagers GTC for ca 600 mill isk.

 

B ) Kjøpe PLEX - selge disse på markedet in-game. Ikke helt sikker på hvordan dette fungerer, tror dog de selger (30 dagers lisenser) for litt over halvparten av en GTC.

 

Forøvrig en genial ting => Steam har tilbud på Eve til €4.99 til og med i dag. Greien er her at du kan få 81 dager for disse €4.99, ikke 30. Dette forutsetter dog at du har en konto fra før av.

 

Fremgangsmåten:

1) Send buddy invite til en ledig e-postadresse

2) Registrer en trial konto (21 dager - Ka-ching)

3) Kjøp 30 dager via Steam

4) Velg å bruke disse på en eksisterende konto (30 dager - Ka-ching)

5) Få automatisk 30 dager til hovedkontoen din siden buddy inviten resulterte i en betalende kunde (30 dager, KA-CHING)

 

og voila så har du fått en ny alt med 51 dager + 30 dager til main accounten :)

Endret av morpheos_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...