Gå til innhold

EVE-online - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan hjelpe dere ingame, men i starten så er mining slikk den beste måten ja, for å tjene nok penger til å bruke et brukbart combat ship, deretter fortsetter man som oftest med enten missions eller mining. Men legg til V'aenas ingame også skal jeg hjelpe dere :)

 

 

med mining mener du mining missions eller bare reise ut å hente stoff selv for så å selge det videre?

og hva er vits med et brukbart combat ship vis man skal fortsette med mining etterpå:p?

å en ting til....hva er ett brukbart combat ship? sånt jeg har noe å spare til:)

Lenke til kommentar
Kjøp Rifter. Sett på guns, afterburner og armor rep (+ noe i resten av slottene) og fly til low-sec. Der flyr du rundt i asteroidebeltene og skyter NPCer. Mye mer spennende enn mining og missions.

 

Rifter, hvilken faction har det skipet? Alle har vel ikke tilgang til det?

 

Eller alle har jo til syvende og sist ilgang, men jeg mener uten store problemer.

Lenke til kommentar
Rifter er en minmatar frigate, krever minimalt med trening for å begynne å bruke (men litt mer for å mestre skikkelig)

 

Nice, er tilfeldigvis Minmatar :lol:

 

Glory to the Republic!

 

Skal skaffe meg ett sånt skip da. Kjører en Vigil nå.. vet ikke hvorfor. Det er jo egentlig et skip basert på elektronisk krigføring men bruker det selv som et artilleri skip.

Lenke til kommentar
Kjøp Rifter. Sett på guns, afterburner og armor rep (+ noe i resten av slottene) og fly til low-sec. Der flyr du rundt i asteroidebeltene og skyter NPCer. Mye mer spennende enn mining og missions.

 

 

ok men tjener mann penger på det da? bare å fly bort til low-sec(hvor f er det:P) og skyte npcer jeg finner åsså loote dei?

 

å en ting til.....forsikkring på skipet? hva snbefaler du/dere? må man ha og hvilken?

Lenke til kommentar

Du kan tjene gode penger på ratting i low-sec. Low-sec er definert som systemer med sec rating 0.4-0.1, dette er systemer der en blir straffet for å skyte andre spillere med at en selv får lavere security standing, men CONCORD vil ikke komme for å redde deg.

 

Alle pirate faction npc'er har en bounty (untagen rouge drones) som blir satt rett inn i walleten din når du tar knekken på. I tillegg kan loot fra dem gi en ganske grei tilleggsintekt, da er det spesielt snakk om hvis du finner en faction spawn. Vanlige rats kan i noen tilfeller også slippe loot som kan være verd en del.

 

På frigater ville jeg ikke spandert på en forsikring, men det er en smakssak og kan være lurt om en har spandert alle sparepengene på et skip. Tar du først forsikring kan det være like greit å ta premium/platina (husker ikke helt hva den heter, den beste hvertfall) med en gang. Husk at skipet er forsikret på deg personlig, låner du vekk skipet brytes forsikringen (med mindre det er corp'et som har forsikret det, da kan alle i corp bruke skipet og ha gyldig forsikring)

Lenke til kommentar
Du kan tjene gode penger på ratting i low-sec. Low-sec er definert som systemer med sec rating 0.4-0.1, dette er systemer der en blir straffet for å skyte andre spillere med at en selv får lavere security standing, men CONCORD vil ikke komme for å redde deg.

 

Alle pirate faction npc'er har en bounty (untagen rouge drones) som blir satt rett inn i walleten din når du tar knekken på. I tillegg kan loot fra dem gi en ganske grei tilleggsintekt, da er det spesielt snakk om hvis du finner en faction spawn. Vanlige rats kan i noen tilfeller også slippe loot som kan være verd en del.

 

På frigater ville jeg ikke spandert på en forsikring, men det er en smakssak og kan være lurt om en har spandert alle sparepengene på et skip. Tar du først forsikring kan det være like greit å ta premium/platina (husker ikke helt hva den heter, den beste hvertfall) med en gang. Husk at skipet er forsikret på deg personlig, låner du vekk skipet brytes forsikringen (med mindre det er corp'et som har forsikret det, da kan alle i corp bruke skipet og ha gyldig forsikring)

 

 

 

hehehe jeg er ganske ny innen eve:P så...hva betyr "sec rating 0,4-0,1"?

jeg får lavere security standing? har ikke peiling på det heller:P å conconrd kommer ikke for å hjelpe meg? hø? hvem er concord å hvorfor hjelper de meg ikke:P hehe

ja eg e NOOB!

å forresten...hvor finner jeg ett bra low-sec plass?

Lenke til kommentar

"This mission involves objectives requiring a total capacity of 2500.00 cargo units, but your active ship only has space for 304.03 more cargo units in its cargo hold. Accept anyway?"

 

er jo ikke kommet så langt inn i spillet enda men vil dette si at jeg må kjøpe et nytt skip? hva anbefaler dere?:)

Lenke til kommentar

Endelig kom EvE boksen i posten :love:

 

Får se om jeg kommer meg på ikveld for å se om jeg lørte noe under trailen, går sikkert rett vest igjen :p

Er det noen norske/scnadi corp som er newbie-friendly der ute? Kjenner ingen online og alle i gamer vennesirkelen min tviholder på wow som om de var religiøse fanatikere :lol:

Lenke til kommentar

Anbefaler fortsatt EVE University hvis man ønsker en opplæring i eve. Der snakkes det engelsk, men det fungerer bra. De har for tiden en krig gående så det er litt vrient med rekrutteringen.

 

Det var noen som lurte litt på hva en mining op(eration) var og det er ikke noe annet enn at noen kommer sammen i en gruppe og gyver løs og hakker opp det som er av asteroider. Ofte tømmer man hele belter og har egne folk som bare frakter stein fra dere til stasjonen. Etterpå går man igjennom og lager mineraler og man deler oftest potten på tid . dvs de som har vært med lengst i mining op'en får mest og den som var med minst får minst..

Hadde en kveld hvor vi tømte et par belter og jeg endte opp med 15 mill isk for den stunden jeg var med. Jeg hadde på det tidspunktet 9 mill isk i lommeboken min fra før så det var en heftig økning for min del.

Lenke til kommentar

Ser det har vært litt her. Ja. Hvorfor man skulle skaffe seg et brukbart kampskip, jo det er fordi senere ut i spillet blir du angripet fra pirater, andre spillere osv. Og jeg kan love deg, at ikke alle pirater er så uslige som man kunne tro. Så anbefaler å kjøpe et skip av Destroyer klassen, den har plass til 8 high slots, 3 medium slots, 3 low slots. Bruker det selv og er utrolig fornøyd, når skal jeg skaffe meg en cruiser for litt mer combat :) Men husk legg til V'aenas ingame så skal jeg hjelpe til når jeg er på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...